Η Tonale είναι το πρώτο C-SUV της Alfa Romeo και κατάφερε μια εντυπωσιακή επίδοση στην απαιτητική δοκιμή αποφυγής κινδύνου, που μόνο το AutoΤρίτη Test Center πραγματοποιεί στην Ελλάδα.
Ακόμα παραμιλάμε με την επίδοση-ρεκόρ της Tonale στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου
Η Alfa Romeo Tonale ήρθε σχεδιασμένη από τα χέρια του Έλληνα Αλέξανδρου Λιώκη για να αποτελέσει μια νέα premium και σπορτίφ πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV (C-SUV). Πως στρίβει όμως; Υπάρχει οδηγικό ζουμί πίσω από την ελκυστική εμφάνιση; Τιμά το όνομα της Alfa Romeo και την ιταλική καταγωγή της;
Για τις σχετικές απαντήσεις η Tonale υποβλήθηκε στη δοκιμασία της αποφυγής κινδύνου (Elk Test) και τι καλύτερος τρόπος να εγκαινιάσουμε τη νέα πίστα εκτέλεσης του Elk, στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Driving Academy», δίπλα από τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο Αττικής. Το μοντέλο που δοκιμάσαμε ήταν η ήπια υβριδική Tonale με τον «καλό» 1,5 turbo κινητήρα των 160 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η έκδοση εξοπλισμού ήταν η Speciale, όπου είναι στάνταρ οι τροχοί των 20 ιντσών με ελαστικά 235/40. Όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση επιλέχθηκε το Dynamic πρόγραμμα λειτουργίας.
Το ουδέτερο κράτημα, η αμεσότητα του τιμονιού και η σωστή λειτουργία του ESP αποτελούν τα στοιχεία που εξασφάλισαν στην Alfa Romeo Tonale μια κορυφαία επίδοση.
Χωρίς καν να… ιδρώσει ή την παραμικρή εμπλοκή του ESP πέρασε η Alfa Romeo Tonale στην πρώτη προσπάθεια-βάση με 75 χλμ./ώρα (ήταν η top επίδοση της κατηγορίας μέχρι την έλευση του νέου Nissan Qashqai που έκανε 77 χλμ./ώρα, επίδοση που επαναλήφθηκε και στο νέο χώρο για το σχετικό… καλιμπράρισμα – τσεκάρισμα ως σημείο αναφοράς). Ακόμα και στην επιλογή Dynamic το τιμόνι δείχνει σχετικά ελαφρύ, αλλά η αμεσότητά του, το κορυφαίο κράτημα και το άμεσο σφίξιμο της ανάρτησης στην απότομη αλλαγή πορείας (διαθέτει παθητικά αμορτισέρ Κoni FSD που αλλάζουν απόσβεση ανάλογα με τη συχνότητα λειτουργίας τους) έδειξαν με το καλημέρα πως το πρώτο C-SUV της Alfa Romeo μπορεί να κάνει μια top επίδοση. Την ίδια εικόνα περίπου είχαμε και στην προσπάθεια των 77 χλμ./ώρα, που ισοφαρίστηκε η επίδοση του Nissan Qashqai, αλλά και μέχρι τα 79 χλμ./ώρα που ήδη αποτέλεσε ρεκόρ για τα δεδομένα των C-SUV.
81 χλμ./ώρα: Αποτυχημένη προσπάθεια
Η πρόθεσή μας να δοκιμάσουμε στην επίδοση-ρεκόρ των 81 χλμ./ώρα (από το Honda Civic Type R) ήταν αισιόδοξη και η Alfa Romeo Tonale δεν κατάφερε να περάσει το τεστ. Αξίζει να αναφερθεί πως ακόμα και στην προσπάθεια πάνω από το όριο του αυτοκινήτου, κανένας τροχός δεν έχασε την επαφή του με το οδόστρωμα και έτσι κανείς από τους 4 επιβάτες δεν ένιωσε ανασφάλεια. Το ελαφρύ τιμόνι έχει εξαιρετική απόκριση και βοηθά στον έλεγχο της Tonale (θα το θέλαμε πιο βαρύ ωστόσο), ενώ το ESP λειτουργεί διακριτικά και όσο ακριβώς χρειάζεται για να μετριάσει την υποστροφή χωρίς όμως να καταπνίξει την οδηγική αίσθηση με έντονη παρεμβατικότητα.
80 χλμ./ώρα: Πετυχημένη προσπάθεια-ρεκόρ στα C-SUV
Η Tonale κατάφερε να σημειώσει μια επίδοση - ρεκόρ για την κατηγορία και μια από τις καλύτερες επιδόσεις που έχουμε πάρει από αυτοκίνητο ανεξαρτήτως κατηγορίας, αφού πέτυχε ταχύτητα εισόδου 80 χλμ./ώρα. Χωρίς να γέρνει, αντιδρώντας άμεσα στις εντολές του τιμονιού , εμφανίζοντας ουδέτερη συμπεριφορά και με εξαιρετικό ESP, η Tonale εντυπωσίασε όχι μόνο όσους ήταν μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά και όσους θεατές έβλεπαν να ολοκληρώνει τη διαδικασία χωρίς το ιταλικό μοντέλο να… ιδρώνει! Πειστικό αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας και η Tonale παρέμεινε απόλυτα ελέγξιμη μέσα στο μήκος της όλης διαδικασίας. Το μοντέλο της δοκιμής όμως είχε τροχούς 20 ιντσών και όχι 18 ιντσών, όπως οι δημοφιλείς εκδόσεις και πήρε την «ποινή» του 1,5 χλμ./ώρα, όπως έχει συμβεί σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν. Και πάλι όμως με 78,5 χλμ./ώρα, η Alfa Romeo Tonale έχει πλέον το στέμμα της κατηγορίας σχετικά με το «στρίψιμό» της.
Βαθμολογία & αίσθηση οδηγού-επιβαινόντων της Alfa Romeo Tonale
Γενική αίσθηση οδηγού: Aν και η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού δεν εμπνέει αρχικά, το αποτέλεσμα και η μηχανική αίσθηση της Tonale έδειξαν πως και ακόμα και σε SUV μια Alfa Romeo στρίβει πειστικά!
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Ποτέ δεν νιώσαμε άγχος ή ανασφάλεια ακόμη και στις προσπάθειες πάνω από το όριο του αυτοκινήτου.. Μας έλειψαν πίσω χειρολαβές.
Βαθμολογία με άριστα το 10
- Ανάρτηση: 10
- Τιμόνι: 9-
- Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 10
- Διάσταση Ελαστικών: 235/40 R20
- Τύπος ελαστικών: Pirelli P Zero