Οι φήμες λένε πως η επόμενη γενιά του μικρού ιαπωνικού roadster θα πάει κόντρα στην τάση της εποχής και θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιβιώνοντας στον πόλεμο με τα ηλεκτροκίνητα.
Όπως έχει γραφτεί σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, το MX-5 θα φτάσει στην πέμπτη του γενιά, εφοδιασμένο με τον εξελιγμένο κινητήρα της Mazda με τεχνολογία SkyActiv-X. Πριν 2 χρόνια, ήταν η πρώτη φορά που είδαμε τον παραπάνω κινητήρα, με απόδοση 180 ίππων και 224 Nm ροπής, από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2.000 κυβικών εκατοστών. Πιθανολογείται όμως, πως ίσως κάνουν την εμφάνισή τους σε μεγαλύτερες εκδόσεις τα νέα εξακύλινδρα μοτέρ ίδιας τεχνολογίας, που συνδυάζουν την οικονομία καυσίμου και την μείωση των εκπομπών ρύπων.
Στόχος η διατήρηση του χαμηλού βάρους
Το θέμα είναι πως αν η ιαπωνική εταιρία αποφασίσει να χρησιμοποιήσει τους καινούργιους SkyActiv-X, θα πρέπει να ξανασχεδίασει από το 0 το MX-5, αφήνοντας πίσω τους κινητήρες των 1.5 λίτρων με τους 132 ίππους που είχαμε συνηθίσει στην τωρινή γενιά. Σε δηλώσεις του, το «αφεντικό» του σχεδιαστικού τμήματος της Mazda, Ikuo Maeda, ανέφερε πως εξετάζουν αρκετές επιλογές κινητήρων για το νέο μοντέλο, ώστε να διατηρήσουν το βάρος χαμηλό.
Πιστή στο DNA του κλασικού roadster
Ο στόχος της ιαπωνικής εταιρίας παραμένει στην φιλοσοφία του κλασικού μοντέλου, που δεν είναι άλλη από το ελαφρύ αμάξωμα με σπορ οδιγική συμπεριφορά. Ο σχεδιασμός του νέου MX-5 πιθανόν δεν θα ξεφεύγει από την ανανεωμένη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, όπως αυτή του Mazda 3, CX-30, και MX-30.