- Έρευνα από τις ΗΠΑ για τις μπαταρίες στα ηλεκτρικά που θα ζητηθεί.
- Από 1.290 ευρώ/kWh το 2008 στα 127 ευρώ/ kWh το 2023.
- Μπαταρία 81 kWh το 2008 κόστιζε 105.000 ευρώ και το 2023 10.300 ευρώ.
- Το 2027 τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα στην κατασκευή τους από τα βενζινοκίνητα, λένε οι αναλυτές.
Έρευνα από τις ΗΠΑ για τα ηλεκτρικά που θα ζητηθεί
Ένας από τους βασικούς παράγοντες που καθορίζει το κόστος κατασκευής ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου για τις εταιρείες, είναι το κόστος της μπαταρίας. Σύμφωνα λοιπόν με μια έρευνα που έρχεται από τις ΗΠΑ, το κόστος των μπαταριών στα ηλεκτρικά έχει μειωθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια.
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα, η νέα έρευνα έρχεται από το Γραφείο Τεχνολογιών Οχημάτων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ. Σε αυτή αναφέρεται πως το κόστος των μπαταριών των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2008 έως το 2023 μειώθηκε κατά 90%, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο της μάρκες να μειώσουν το χάσμα στις τιμές ανάμεσα στα ηλεκτρικά και τα αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης.
Από 1.290 ευρώ/ kWh το 2008 στα 127 ευρώ/ kWh το 2023
Η αμερικανική έρευνα στην ανάλυσή της υποστηρίζει πως το κόστος μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου για ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μειωθεί από τα 1.415 δολάρια/kWh το 2008 στα 139 δολάρια/kWh το 2023. Αν κάνουμε τη μετατροπή σε ευρώ, τότε έχουμε μείωση από τα 1.290 ευρώ ανά κιλοβατώρα το 2008 σε περίπου 127 ευρώ ανά κιλοβατώρα το 2023. Η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη εάν συμπεριληφθούν τα 15 χρόνια πληθωρισμού που έχουν μεσολαβήσει, ωστόσο η έρευνα επισημαίνει πως το αρχικό κόστος κατεβαίνει περίπου 1.000 δολάρια (915 ευρώ περίπου) όταν προσαρμοστεί στην τρέχουσα αξία του δολαρίου. Ως εκ τούτου, με ένα πρόχειρο υπολογισμό, μία μπαταρία 81 kWh το 2008 κόστιζε περίπου 105.000 ευρώ και το 2023 το κόστος είχε μειωθεί περίπου στα 10.300 ευρώ.
Να σημειωθεί πως η έρευνα αναφέρεται σε ΙΧ και ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα, με τουλάχιστον 100.000 μονάδες παραγωγή ετησίως.
Το 2027 τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα στην κατασκευή τους από τα βενζινοκίνητα
Αξίζει να σημειωθεί πως οι μάρκες αναμένουν ότι το κόστος των μπαταριών θα συνεχίσει την πτωτική πορεία και τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλουν οι βελτιώσεις στις τεχνολογίες και τη χημεία της μπαταρίας, οι νέες διαδικασίες κατασκευής και η αύξηση του όγκου παραγωγής. Έτσι η εταιρεία ανάλυσης της αγοράς, Gartner, υποστηρίζει πως το 2027 τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα στην παραγωγή τους απ' ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Θα στραφούν οι αγοραστές στα ηλεκτρικά;
Φυσικά, για να ισχύσουν πολλά από τα παραπάνω θα πρέπει να υπάρχει σημαντική ζήτηση από τους αγοραστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που επί του παρόντος δε φαίνεται να ισχύει σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος όπου πολλές εταιρείες, το προηγούμενο διάστημα, παραδέχτηκαν πως οι ηλεκτρικοί στόχοι που έθεσαν τα προηγούμενα ήταν υπερβολικά αισιόδοξοι. Ίδωμεν!