Προ των πυλών βρίσκεται το «φακέλωμα» των οχημάτων, με όλα τα στοιχεία να είναι συγκεντρωμένα ηλεκτρονικά σε μία υπηρεσία προσβάσιμη από τους ιδιοκτήτες και τις ελεγκτικές αρχές μέσω διαδικτύου.
«Όλα σε ένα (ηλεκτρονικό φάκελο) νοικοκυρεμένα» θα βρίσκονται πλέον τα στοιχεία κάθε οχήματος που κινείται στους ελληνικούς δρόμους. Η ρύθμιση αυτή περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το Κτηματολόγιο, το οποίο αναρτήθηκε τη Δευτέρα 5 Ιουλίου σε δημόσια διαβούλευση.
Όπως λοιπόν προκύπτει, στο εξής όλα τα στοιχεία τα οποία αφορούν ένα όχημα, από την έκδοση της άδειας κυκλοφορίας έως την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας κάθε χρόνο, το ιστορικό τεχνικού ελέγχου του οχήματος και το εάν αυτό είναι ασφαλισμένο ή όχι, θα βρίσκονται μέσα σε έναν ηλεκτρονικό φάκελο. Ο φάκελος αυτός θα είναι προσβάσιμος τόσο στους ιδιοκτήτες όσο και στις ελεγκτικές αρχές μέσω της ενιαίας ψηφιακής υπηρεσίας παροχής πληροφοριών οχημάτων («myAuto» και «Audit-Car») που θα παρέχεται από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.).
Ως εκ τούτου θα γίνει ακόμα πιο εύκολος ο έλεγχος του κάθε οχήματος ξεχωριστά και σε περίπτωση που εντοπιστούν παραβάσεις (αν δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ το αυτοκίνητο) τότε θα βεβαιώνεται πρόστιμο.
Μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «myAuto», οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα έχουν πρόσβαση, 24 ώρες το 24ωρο, σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημά τους και σχετίζονται με:
την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής,
την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας,
την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων,
το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα,
τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος,
τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία,
τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και
την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Φυσικά στις ίδιες πληροφορίες θα έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «Audit-Car», αφού οι προαναφερόμενες ψηφιακές υπηρεσίες θα συνδέονται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
ΚΤΕΟ
Κλείνοντας, η κυβέρνηση σκοπεύει να δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στους ελέγχους ΚΤΕΟ. Έτσι πέραν του ψηφιακού φακέλου που θα βοηθά στη διασταύρωση πολλών πληροφοριών για το εκάστοτε όχημα, μεταξύ αυτών και του ΚΤΕΟ, σκοπεύει να προχωρήσει και σε μία σειρά άλλων κινήσεων. Μία από αυτή θα είναι πιθανότατα η αύξηση του προστίμου (65 ευρώ) για αυτούς που δεν περνάνε τον απαραίτητο έλεγχο.
Παράλληλα το νέο σχέδιο περιλαμβάνει και τη δημιουργία Μητρώου Ελεγκτών ΚΤΕΟ. Οι επόπτες ΚΤΕΟ θα είναι διαπιστευμένοι ιδιώτες μηχανικοί Π.Ε. οι οποίοι θα πραγματοποιούν επανέλεγχο στους χώρους των ΚΤΕΟ αμέσως μετά τον πρώτο έλεγχο του οχήματος. Επιπλέον θα ελέγχουν επίσης την ποιότητα και την ακριβή λειτουργία των μηχανημάτων των ΚΤΕΟ. Αν διαπιστωθούν πλημμελείς έλεγχοι θα υπάρχουν κυρώσεις που θα φτάνουν και στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας. Στους ιδιοκτήτες εκτός των αυστηρότερων προστίμων, θα επιβάλλονται και διοικητικές κυρώσεις όπως αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας.