Σήμερα τα αυτοκίνητα 20ετίας είναι πιο πολλά από τα καινούργια
Ο κόσμος είναι καχύποπτος ότι τα καινούργια δε θα αντέξουν 20 χρόνια
Το ίδιο γινόταν πριν 20 χρόνια με τα turbo & τελικά είχαν άδικο
Πολλοί φοβούνται τις οθόνες και τα ηλεκτρονικά και όχι τους κινητήρες
Σήμερα τα αυτοκίνητα 20ετίας είναι πιο πολλά από τα καινούργια
Αν το κλισέ του «δεν τα φτιάχνουν πια όπως παλιά» ισχύει, τότε τα σημερινά αυτοκίνητα ίσως να μην μπορούν να αντέξουν 20 χρόνια και 300.000 χλμ όπως όλα αυτά τα αμάξια 20ετίας που κυκλοφορούν ακόμη σήμερα. Ή μήπως όχι; Μήπως κάποια θα αντέξουν και μάλιστα άνετα;
Με μέσο όρο ηλικίας τα 17 χρόνια, τα μισά αυτοκίνητα στο δρόμο είναι άνω των 17 ετών. Δηλαδή έχουν κοντά 300.000 χλμ. και όμως πάνε. Πολλά μάλιστα πάνε καλά και αρκετά είναι ακόμη σαν καινούργια. Και για όσους τα 20 χρόνια ακούγονται αρκετά, μιλάμε για τα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν «μόλις» το 2004. Όταν ακούς τη χρονιά τους, δεν ακούγονται και τόσο παλιά. Με 15.000 χλμ. το χρόνο όμως μιλάμε για 300.000 χιλιόμετρα ή συχνά και περισσότερα. Μπορούν τα καινούργια αμάξια σήμερα να κάνουν το ίδιο; Να αντέξουν τόσο καιρό;
Ο κόσμος είναι καχύποπτος ότι τα καινούργια δε θα αντέξουν 20 χρόνια
Υπάρχει πάντα μια καχυποψία για τα καινούργια. Ότι είναι πιο πολύ πλαστικό παρά λαμαρίνα. Ότι αν τρακάρουν δε μένει τίποτα. Ότι έχουν τόσα μπιχλιμπίδια που θα χαλάσουν αμέσως. Η ίδια καχυποψία υπήρχε και το 2004. Βλέπεις το 2004 το τούρμπο ήταν ήδη καθιερωμένο και η «μάχη» του τούρμπο-εναντίον-ατμόσφαιρας ήταν στο αποκορύφωμά της. Ναι, μπορεί η Toyota Carina Ε του 1996 να είναι ακόμη πιο παλιά από το Octavia5 1.8t και έτσι το ότι και τα δύο κυκλοφορούν σήμερα να της δίνει μεγαλύτερη αξία, για την αντοχή της, όμως και τα τούρμπο 20 ετών κράτησαν. Τουλάχιστον τα περισσότερα.
Το ίδιο γινόταν πριν 20 χρόνια με τα turbo & τελικά είχαν άδικο
Μήπως λοιπόν το να ξεγράφουμε τα καινούργια αμάξια όπως κάναμε το 2004 με τα τούρμπο, σε θέματα αξιοπιστίας και αντοχής είναι μάλλον άδικο; Εξάλλου η τεχνολογία μέχρι σήμερα μόνο θετικά έχει φέρει. Οι κινητήρες λειτουργούν καλύτερα, παράγουν τους ίδιους ρύπους όσα χιλιόμετρα και αν έχουν και η ποιότητα έχει βελτιωθεί, που σημαίνει πως όλα τα μέρη ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα με μεγαλύτερη ακρίβεια, καλύτερα υλικά, προηγμένη σχεδίαση. Και το ίδιο ισχύει και για τη μέθοδο παραγωγής.
Οι κακές φωνές βέβαια φοβούνται πως ούτε οι οθόνες ούτε τα ηλεκτρονικά, ούτε η εκτεταμένη χρήση πλαστικού θα αντέξουν στο χρόνο. Το παράδειγμα με τα πλαστικά φανάρια που θολώνουν έναντι των παλιών γυάλινων που δεν χαμπάριασαν τίποτα, είναι κλασσικό.
Πολλοί φοβούνται τις οθόνες και τα ηλεκτρονικά και όχι τους κινητήρες
Οι κακές φωνές βέβαια φοβούνται πως ούτε οι οθόνες ούτε τα ηλεκτρονικά, ούτε η εκτεταμένη χρήση πλαστικού θα αντέξουν στο χρόνο. Το παράδειγμα με τα πλαστικά φανάρια που θολώνουν έναντι των παλιών γυάλινων που δεν χαμπάριασαν τίποτα, είναι κλασσικό.
Και έτσι όμως κάποια αμάξια σήμερα σίγουρα θα αντέξουν. Αν όχι τα πεισσότερα. Και κάποια από αυτά θα είναι ηλεκτρικά, κάποια θα είναι υβριδικά και άλλα συμβατικά. Ειδικά τα υβριδικά, αν δεις πόσα Toyota Prius κυκλοφορούν ακόμη, πολύ περισσότερο από 20 χρόνια μετά, είναι σίγουρο πως και τα σημερινά θα αντέξουν 20 χρόνια. Τουλάχιστον τα υβριδικά της Toyota.
Εσύ όμως τι θα αγόραζες σήμερα για να έχεις το κεφάλι σου σίγουρο πως θα το έχεις και μάλιστα σε άριστη κατάσταση μετά από 300.000 χλμ. και 20 χρόνια;