Τα προηγούμενα χρόνια τα είχανε κυρίως premium ή φουλ έξτρα μοντέλα
Σήμερα τα συναντάς σε σχεδόν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα
Σε προειδοποιεί για διερχόμενο αυτοκίνητο στο τυφλό σημείο του καθρέπτη
Η «φθηνότερη» λύση με τη διακεκομμένη γραμμή στην άκρη του καθρέπτη
Τα προηγούμενα χρόνια τα είχανε κυρίως premium ή φουλ έξτρα μοντέλα
Σε αυτοκίνητα 10 ή και παραπάνω ετών, δύσκολα θα το βρει κανείς. Όμως την τελευταία δεκαετία όλο και περισσότεροι κατασκευαστές έχουν προσθέσει λαμπάκια και ενδείξεις στην εσωτερική μεριά των πλαϊνών καθρεπτών. Αρχικά το υιοθέτησαν οι premium κατασκευαστές, ενώ το εντόπιζε κάποιος και σε ορισμένα mainstream μοντέλα, αλλά στις πιο πλούσιες εξοπλιστικές εκδόσεις.
Σήμερα τα συναντάς σε σχεδόν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα
Πλέον όλο και περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα το έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας, ενώ σχεδόν όλα το έχουν ως προαιρετικό αξεσουάρ. Βέβαια μη ξεχνάμε πως τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν στάνταρ πολλά ακόμα συστήματα ασφαλείας, που μερικά χρόνια πριν θα φάνταζαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, όπως το στρίψιμο του τιμονιού για να μη φεύγει το αυτοκίνητο από την λωρίδα του, ή το αυτόματο φρενάρισμα. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα που είναι αρκετά διαδεδομένο, λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τι ακριβώς δείχνουν αυτά τα λαμπάκια στους καθρέπτες.
Σε προειδοποιεί για διερχόμενο αυτοκίνητο στο τυφλό σημείο του καθρέπτη
Ονομάζεται «Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου» (Blind Spot Assist) και αναλόγως τον κατασκευαστή μπορεί να είναι από ένα απλό κίτρινο ή κόκκινο φωτάκι στο πλαστικό περίβλημα του καθρέπτη, έως και ολόκληρη φωτεινή ένδειξη πάνω στη γυάλινη επιφάνεια του καθρέπτη. Η λειτουργία του είναι αρκετά απλή, καθώς ανάβει όταν περνά διερχόμενο όχημα από τις διπλανές λωρίδες (πχ. στον αυτοκινητόδρομο), ώστε να προειδοποιήσει τον οδηγό να μην αλλάξει τη λωρίδα του. Αναλόγως τον κατασκευαστή, αν τυχόν ο οδηγός το αγνοήσει και βγάλει φλας, τότε η ένδειξη αρχίζει να αναβοσβήνει, ώστε να τραβήξει την προσοχή του οδηγού. Τέλος, όταν το διερχόμενο όχημα περάσει και το πεδίο είναι ελεύθερο, τότε η ένδειξη σβήνει.
Η «φθηνότερη» λύση με τη διακεκομμένη γραμμή στην άκρη του καθρέπτη
Όμως εκτός από τις φωτεινές ενδείξεις υπάρχουν και ακριβότερες ή… φθηνότερες λύσεις. Παλαιότερα είχαμε τις διακεκομμένες γραμμές. Στην άκρη του κρύσταλλου του καθρέπτη υπήρχε μια διακεκομμένη γραμμή, όπου ουσιαστικά από αυτή και μετά, το κάτοπτρο του καθρέπτη έδειχνε πιο ευρυγώνια, ώστε να πιάνει μεγαλύτερο μέρος του οπτικού πεδίου.
Σε ορισμένα σύγχρονα μοντέλα, υπάρχουν πιο… hi-tech λύσεις. Για παράδειγμα στο Hyundai Ioniq 5 έχουμε τις οθόνες αντί για καθρέπτες, ενώ σε άλλα μοντέλα όταν ο οδηγός βγάζει φλας, ενεργοποιείται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων η πλαϊνή κάμερα, δείχνοντας αν το πεδίο στα πλάγια του αυτοκινήτου είναι ελεύθερο.