Ο Μάιος μπήκε με το Qashqai να ρίχνει τις τιμές του 3 χιλιάρικα και το 3008 να έχει νέα εισαγωγική έκδοση με «τιμή από» 5 χιλιάρικα κάτω σε σχέση με πριν. Θα ακολουθήσουν και άλλα οικογενειακά SUV;
Συνήθως, κάθε φορά που ανανεώναμε τις τιμές των μοντέλων της ελληνικής αγοράς (βρείτε εδώ αναλυτικά όλες τις τιμές σε καθημερινή ενημέρωση) βλέπαμε αυξήσεις. 100, 200, 500 ευρώ μέχρι και 2 χιλιάρικα σε διάστημα 1 μήνα στο ίδιο μοντέλο και έκδοση είχαμε παρατηρήσει. Και ξαφνικά μπαίνει ο Μάιος με δύο σημαντικές μειώσεις σε μοντέλα, αμφότερα από την κατηγορία των οικογενειακών SUV.
Το Nissan Qashqai έριξε τις τιμές του περίπου 3 χιλιάρικα σε όλες τις εκδόσεις (δες αναλυτικά εδώ) και πλέον αποτελεί ένα από τα πολύ value for money SUV στην κατηγορία, ειδικά στην έκδοση Premium που βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30 χιλιάδων ευρώ.
Το Peugeot 3008 επίσης, ξεκινάει πλέον 5.400 ευρώ χαμηλότερα, από τα 27.900 ευρώ σε μια νέα έκδοση αντίστοιχη της βασικής Active Plus (δες εδώ αναλυτικά). Εδώ η τιμή αφορά μία έκδοση και για ένα σημαντικό αριθμό ετοιμοπαράδοτων μοντέλων, όμως σημαντικό είναι να θυμηθούμε και μία δήλωση στελεχών της Stellantis στα τέλη του 2022 που έλεγε ότι το 2023 ίσως υπάρξει αποκλιμάκωση των τιμών.
Τα δύο αυτά μοντέλα μάλιστα δεν είναι τυχαία. Το μεν Qashqai είναι ένα διαχρονικό best seller στην κατηγορία και ένα μοντέλο που στις προηγούμενες γενιές του είχε την προσιτή τιμή στα πλεονεκτήματά του. Το Peugeot 3008 από την άλλη, είναι το τρέχον best seller. Δηλαδή είναι δύο μοντέλα που έχουν δυναμική και όμως συνεχίζουν «επίθεση» με νέες χαμηλότερες τιμές.
Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, η πρώτη μας σκέψη είναι η εξής: Θα «συμπαρασύρουν» τα δύο αυτά μοντέλα τον υπόλοιπο ανταγωνισμό στην κατηγορία; Αυτήν την στιγμή από τα 333 οικογενειακά SUV που υπάρχουν στη βάση του AutoΤρίτη, μόνο 40 εκδόσεις κοστίζουν κάτω από 30 χιλιάρικα και τα μοντέλα είναι 11 συνολικά (βρείτε εδώ αναλυτικά φιλτράροντας με κριτήρια όλα τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς).
Εμείς θεωρούμε πως υπάρχει η δυνατότητα μειώσεων προς όφελος του καταναλωτή. Οι τιμές όπως έχουμε γράψει είχαν αυξηθεί υπερβολικά (διάβασε π.χ. εδώ) και οι μειώσεις μπορούν να έρθουν όχι μόνο μέσω των εισαγωγέων, αλλά και από τα εργοστάσια κατασκευής, δηλαδή τις ίδιες τις εταιρίες.
Φυσικά, όλα είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης. Όπως και ανταγωνισμού ή συνθηκών που οφείλονται και στην Ε.Ε..
Κάποιοι για παράδειγμα θα ισχυριστούν ότι τα εργοστάσια θα αναγκαστούν να ρίξουν τις τιμές στα μοντέλα με ΚΕΚ, ώστε να αποτρέψουν την αυξανόμενη προσφορά στην Ευρώπη των φθηνών, κινέζικων ηλεκτρικών. Αλλοι ισχυρίζονται πως θα παραμείνουν ψηλά οι τιμές ή ότι θα ακριβύνουν εξαιτίας του Euro7 ώστε να στραφεί ο κόσμος στα ηλεκτρικά.
Απάντηση στις πολλές θεωρίες που κυκλοφορούν δεν έχουμε άμεση. Το σίγουρο είναι όμως ότι θέλουμε να δούμε και άλλες τέτοιες μειώσεις στην ελληνική αγορά.
Τι λέτε, θα καταφέρουν τα δύο αυτά δημοφιλή μοντέλα να συμπαρασύρουν τον ανταγωνισμό; Ποιο μοντέλο θα θέλατε να δείτε με μείωση τιμής;