Ευχάριστη έκπληξη το «μικρό» (1.0 TSI/116 PS) Karoq, που μετρήσαμε. Σταμάτησε από τα 100 χλμ./ώρα στα 34,5 μέτρα, ένα σχεδόν μέτρο καλύτερα και από το Audi R8 (35,4 μέτρα ήταν η επίδοση του).
Το Karoq της δοκιμής βέβαια φορούσε λάστιχα 18 ιντσών (215/50 R18 Michelin Premacy 3), αντί για 215/60 R16 ή 215/55 R17 ιντσών, με τα οποία κανονικά πουλιέται, αλλά αυτό δεν μειώνει πολύ την πολύ καλή εντύπωση που μας άφησε. Πιστεύω ότι και με τα κανονικά του λάστιχα, πολύ κοντά στο R8 θα είναι η επίδοσή του, αν όχι καλύτερη. (Θα είναι ίσως και λίγο πιο σβέλτο, καθώς τα 18άρια το έκαναν λίγο ράθυμο. Πιστεύω ότι θα το δοκιμάσουμε σύντομα και με τα 16άρια και θα σας πούμε).
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του, όλα τα Karoq φοράνε μπρός - πίσω δισκόφρενα και στα μπροστινά έχουν εσωτερική ψύξη και μονό έμβολο με πλευστές δαγκάνες. (Θα ψάξουμε για τις διαστάσεις και θα επανέλθουμε).
Το νέο Skoda Karoq θέλει για να σταματήσει, ένα μέτρο λιγότερο από το Audi R8 των 540 αλόγων και των 300.000 ευρώ. Κοινοποιήστε στους φίλους σας τα κατορθώματα του νέου crossover της Skoda!
Τι κόλπο είναι τώρα αυτό; Το νέο Karoq φρενάρει 3 μέτρα σχεδόν (2,7 για την ακρίβεια) καλύτερα από το VW Tiguan, 5 μέτρα καλύτερα από το νέο Polo 95 PS (Γιατί το νέο Polo 95 PS έχει τα χειρότερα φρένα στην κατηγορία;). Μοιάζει σαν η Skoda να πηγαίνει να ξεπεράσει την μαμά VW.
Μέχρι τότε το νέο Karoq (19.900 ευρώ στην βασική έκδοση), στον τομέα των φρένων, είναι η ευχάριστη έκπληξη. Τι λέτε και σείς;
Το Karoq αγαπητό autotriti είναι 300 κιλά ελαφρύτερο από το V10 R8... Σε ταχύτητες που τα ελέγχετε σημασία παίζει σχεδόν μόνο το ελαστικό και πολύ λιγότερο τα υπόλοιπα. Κάντε ένα test να φρενάρετε το karoq από τα 200 και αν σταματήσει καλύτερα από το R8 θα φορέσω ράσα. Δεν μιλάω δε για πολλά συνεχόμενα φρεναρίσματα όπου εκεί θα φανεί και το πόσο καλά φρένα φοράει το κάθε αυτοκίνητο. Μη με παρεξηγείτε, σε καμία περίπτωση δεν λέω ότι δεν είναι εντυπωσιακή επίδοση αυτή του Karoq.
Δίλημμα της πλάκας....για να είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη θα πρέπει να τηρούνται καποια δεδομένα. Ίδια λάστιχα,με ίδιο οδηγό,στην ίδια άσφαλτο και με τις ίδιες καιρικές συνθήκες. Όλα τα άλλα είναι χαζομάρες.
Για να είναι αντικειμενικό ένα τέτοιο τεστ πρέπει τα συγκρινόμενα αυτοκίνητα να φορούν το ίδιο ακριβώς ελαστικό (όχι φυσικά σε διάσταση) και να είναι καινούρια. Αλλιώς πέφτεις στην παγίδα να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια...
Αν κρίνω απο το KODIAQ που εχω και φρενάρει πάρα πολύ καλά παρά το βαρος του, φανταζομαι πως θα φρενάρει το KAROQ που είναι ποιο ελαφρύ και μικρότερο σε ογκο.
Συνήθως οι κατασκευαστές χρειάζεται να συγκεράσουν αντικρουόμενα χαρακτηριστικά και προδιαγραφές του πλαισίου, της ανάρτησης και των φρένων για να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Για να έχει λοιπόν κανείς συνολική εικόνα της συμπεριφοράς κατά το φρενάρισμα χρειάζεται να γίνονται επιπλέον μετρήσεις και αξιολογήσεις ως προς την σταθερότητα του οχήματος όπως:
-Φρενάρισμα υπό πίεση σε στροφή με μεσαία και μεγάλη ταχύτητα
-Φρενάρισμα με ζεστά φρένα και συνεχή καταπόνηση σε κατηφόρα
-Φρενάρισμα με ταυτόχρονη αποφυγή εμποδίου
Όλα αυτά σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα
Απλώς η επίδοση σε φρενάρισμα πανικού δε δείχνει την συνολική εικόνα και ίσως οδηγεί σε λανθασμένη επιλογή ή παρεξήγηση.
Αυτό που γράφει ο Νίκος είναι σωστό. Είχε το top gear ένα συγκριτικό ανάμεσα στο rs6 και την e63 AMG. Τρία φρεναρίσματα συνεχόμενα από τα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Στο πρώτο σταματήσανε σχεδόν στην ίδια απόσταση ελάχιστα πιο σύντομα το Audi. Στο δεύτερο και στο τρίτο η e63 σταμάτησε ένα μέτρο πιο μακριά και μετά άλλο ένα πιο μακριά ενώ το rs6 σταμάτησε ακριβώς εκεί που σταμάτησε και την πρώτη φορά. Στα φρένα η Audi είναι η κορυφή.
Το Karoq αγαπητό autotriti είναι 300 κιλά ελαφρύτερο από το V10 R8... Σε ταχύτητες που τα ελέγχετε σημασία παίζει σχεδόν μόνο το ελαστικό και πολύ λιγότερο τα υπόλοιπα. Κάντε ένα test να φρενάρετε το karoq από τα 200 και αν σταματήσει καλύτερα από το R8 θα φορέσω ράσα. Δεν μιλάω δε για πολλά συνεχόμενα φρεναρίσματα όπου εκεί θα φανεί και το πόσο καλά φρένα φοράει το κάθε αυτοκίνητο. Μη με παρεξηγείτε, σε καμία περίπτωση δεν λέω ότι δεν είναι εντυπωσιακή επίδοση αυτή του Karoq.
Δίλημμα της πλάκας....για να είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη θα πρέπει να τηρούνται καποια δεδομένα. Ίδια λάστιχα,με ίδιο οδηγό,στην ίδια άσφαλτο και με τις ίδιες καιρικές συνθήκες. Όλα τα άλλα είναι χαζομάρες.
Για να είναι αντικειμενικό ένα τέτοιο τεστ πρέπει τα συγκρινόμενα αυτοκίνητα να φορούν το ίδιο ακριβώς ελαστικό (όχι φυσικά σε διάσταση) και να είναι καινούρια. Αλλιώς πέφτεις στην παγίδα να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια...
Αν κρίνω απο το KODIAQ που εχω και φρενάρει πάρα πολύ καλά παρά το βαρος του, φανταζομαι πως θα φρενάρει το KAROQ που είναι ποιο ελαφρύ και μικρότερο σε ογκο.
Συνήθως οι κατασκευαστές χρειάζεται να συγκεράσουν αντικρουόμενα χαρακτηριστικά και προδιαγραφές του πλαισίου, της ανάρτησης και των φρένων για να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για να έχει λοιπόν κανείς συνολική εικόνα της συμπεριφοράς κατά το φρενάρισμα χρειάζεται να γίνονται επιπλέον μετρήσεις και αξιολογήσεις ως προς την σταθερότητα του οχήματος όπως: -Φρενάρισμα υπό πίεση σε στροφή με μεσαία και μεγάλη ταχύτητα -Φρενάρισμα με ζεστά φρένα και συνεχή καταπόνηση σε κατηφόρα -Φρενάρισμα με ταυτόχρονη αποφυγή εμποδίου Όλα αυτά σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα Απλώς η επίδοση σε φρενάρισμα πανικού δε δείχνει την συνολική εικόνα και ίσως οδηγεί σε λανθασμένη επιλογή ή παρεξήγηση.
Εντυπωσιακο πραγματικα. Το 100-0 ειναι κλασσικο μετρο συγκρισης ανεξαρτητου κατηγοριας και προφανως το αποτελεσμα αποτελει μεγαλη εκπληξη.
Εννοείται οτι η σύγκριση πρέπει να γίνει με αυτοκίνητο της ίδιας κατηγορίας και όχι με SUPERCAR.
Αυτό που γράφει ο Νίκος είναι σωστό. Είχε το top gear ένα συγκριτικό ανάμεσα στο rs6 και την e63 AMG. Τρία φρεναρίσματα συνεχόμενα από τα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Στο πρώτο σταματήσανε σχεδόν στην ίδια απόσταση ελάχιστα πιο σύντομα το Audi. Στο δεύτερο και στο τρίτο η e63 σταμάτησε ένα μέτρο πιο μακριά και μετά άλλο ένα πιο μακριά ενώ το rs6 σταμάτησε ακριβώς εκεί που σταμάτησε και την πρώτη φορά. Στα φρένα η Audi είναι η κορυφή.