- Σήμερα σχεδόν κάθε καινούργιο πουλιέται με κάμερα οπισθοπορείας
- Συνήθως οι κάμερες έχουν κίτρινες και κόκκινες γραμμές
- Η κόκκινη γραμμή έχει ένα κρυφό ρόλο που ελάχιστοι γνωρίζουν
- Θα σου λύσει τα χέρια, ειδικά όταν πας για ψώνια ή παρκάρεις σε γκαράζ
Σήμερα σχεδόν κάθε καινούργιο πουλιέται με κάμερα οπισθοπορείας
Η τεχνολογία στην αυτοκίνηση έχει κάνει άλματα την τελευταία δεκαετία. Δε μιλάμε μόνο για εξελιγμένους θερμικούς κινητήρες με υβριδική τεχνολογία ή την ηλεκτροκίνηση, καθώς και οι καμπίνες των σύγχρονων οχημάτων θυμίζουν… διαστημόπλοιο. Οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, οθόνη αντί πίνακα οργάνων, οδήγηση χωρίς γκάζι, χωρίς φρένο, ακόμα και χωρίς… τιμόνι. Μέσα σε όλα αυτά τα «γκατζετάκια» έχουμε και ένα ιδιαίτερα χρήσιμο, σχεδόν απαραίτητο για όσους οδηγούν στις πόλεις και παρκάρουν στο δρόμο ανάμεσα από αυτοκίνητα ή σε γκαράζ. Πρόκειται για την κάμερα οπισθοπορείας, που πλέον είναι από τα βασικά «έξτρα» που ζητά κάθε αγοραστής!
Συνήθως οι κάμερες έχουν κίτρινες και κόκκινες γραμμές
Όσοι οδηγούν αυτοκίνητο με κάμερα για την όπισθεν πίνουν νερό στο όνομά της. Τέλος, το άγχος μη χτυπήσεις τον πισινό σου, τέλος και το παρκάρισμα «στο περίπου» που έκανες με τους ηχητικούς αισθητήρες. Πλέον βλέπεις με τα ίδια σου τα μάτια πόσο χώρο έχεις πίσω από το αυτοκίνητο πριν χτυπήσεις σε εμπόδιο (όχημα, κάδο, τοίχο, δέντρο κλπ.). Οι περισσότερες κάμερες έχουν κάποιες γραμμές σε κίτρινο και κόκκινο χρώμα, που δείχνουν τα όρια του οχήματος και σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, αυτές κινούνται όταν στρίβει το τιμόνι, δείχνοντας την πορεία που θα ακολουθήσει το αυτοκίνητο.
Η κόκκινη γραμμή έχει ένα κρυφό ρόλο που ελάχιστοι γνωρίζουν
Γιατί όμως έχουν άλλο χρώμα οι γραμμές; Η πρώτη σκέψη είναι πως το χρώμα αλλάζει σε κόκκινο όταν η απόσταση ανάμεσα στο όχημα και το πίσω αντικείμενο είναι… οριακή. Όμως στην πραγματικότητα, υπάρχει και άλλος χώρος για όπισθεν, περίπου 10-20 εκατοστών. Aρα τι ακριβώς ισχύει;
Θα σου λύσει τα χέρια, ειδικά όταν πας για ψώνια ή παρκάρεις σε γκαράζ
Η κόκκινη γραμμή λοιπόν, δείχνει την απόσταση που πρέπει να έχει το αυτοκίνητο από το πίσω αντικείμενο, ώστε να ανοίγει η πόρτα του πορτ-μπαγκάζ πλήρως, ειδικότερα από ψηλά αντικείμενα, όπως ένα δέντρο, ή ένας τοίχος. Οπότε από εδώ και πέρα, όταν παρκάρεις στο σούπερ μάρκετ, ή στο γκαράζ μετά από ψώνια, θα ξέρεις που πρέπει να σταματήσεις, ώστε να ανοίγει πλήρως η πόρτα του χώρου αποσκευών, πρόβλημα που ειδικότερα σε hatchback μοντέλα (που έχουν μεγαλύτερο άνοιγμα) είναι συχνό φαινόμενο.
Δες στο βίντεο πως φαίνεται!