Καλύτερος στο 0-100 χλμ./ώρα αλλά και στις ρεπρίζ ο 1,0 TSI του Skoda Kamiq, ο οποίος με ιπποδύναμη 116 PS και 6άρι κιβώτιο υπερέχει και σε κατανάλωση με 6,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
19.713 Επισκέψεις στο άρθρο (12/5/2021)
Κινητήρες-επιδόσεις: Καλύτερος σε επιδόσεις και κατανάλωση ο 1.0 TSI Στο κομμάτι των κινητήρων αμφότερα φορούν 1.000άρηδες κινητήρες 3 κυλίνδρων με παρόμοια τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά διαφορές στην πράξη. Πιο αναλυτικά o 1,0 TSI του Skoda Kamiq έχει ένα προβάδισμα μιας και είναι ισχυρότερος κατά 16 άλογα και 10 Nm ροπής σε σχέση με τον turbo Firefly κινητήρα των 100 ίππων του Fiat Tipo Cross. Ως αποτέλεσμα, οι επιδόσεις του τσεχικού B-SUV είναι καλύτερες τόσο στο 0-100 χλμ./ώρα (10 δλ.) όσο και στις ρεπρίζ, κυρίως λόγω της 1 επιπλέον σχέσης στο κιβώτιο.
Ο 1.000άρης turbo Firefly στο Fiat Tipo Cross, προσφέρει 195 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., όμως με ένα 6άρι κιβώτιο θα απέδιδε ίσως καλύτερα και πιο οικονομικά.
Επιπλέον, το εντυπωσιακό στην συγκεκριμένη σύγκριση είναι πως η ενισχυμένη ιπποδύναμη συνοδεύεται από χαμηλότερη κατανάλωση. Τόσο στα χαρτιά που ανακοινώνουν οι δύο κατασκευαστές, όσο και στην δοκιμή που πραγματοποιήσαμε το Skoda Kamiq υπερέχει, με την τιμή των μετρήσεών μας να ανέρχεται σε 6,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, την ώρα που το Fiat «έκαψε» 8 λίτρα βενζίνης στην αντίστοιχη μέτρηση.
All around χαρακτήρα προσφέρει στο τσεχικό μικρό crossover η αυξημένη (188 χλστ.) απόσταση από το έδαφος, που εξασφαλίζει ικανότητα και για light off-road συγκινήσεις.
Στον δρόμο: Ευελιξία, άνεση και all around χαρακτήρας Οικογενειακό προφίλ οδήγησης παρατηρούμε και στα δυο crossover. Η ρυθμισμένη ανάρτηση του Kamiq στοχεύει στην άνεση και την καλύτερη ποιότητα κύλισης, ενώ σε σχέση με το Tipo Cross ικανοποιεί και για την ησυχία που εξασφαλίζει. Επιπλέον, κερδίζει τον οδηγό με τις μικρές κλίσεις του στις στροφές και το ακριβές και καλοζυγισμένο τιμόνι που συνδυάζεται με αποτελεσματικά και ανθεκτικά τα φρένα. Μην ξεχάσουμε την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (188 χλστ.) που είναι σύμμαχος στις κακοτοπιές εκτός αστικού περιβάλλοντος.
Παρά το μεγάλο μήκος το C-SUV των Ιταλών είναι αρκετά ευέλικτο για τα δεδομένα του (10,9 μ. κύκλος στροφής) προσφέροντας επίσης καλή περιφερειακή ορατότητα μέσα στην πόλη και λειτουργία City στο τιμόνι.
¶νετο οδηγικά είναι και το Fiat Tipo Cross. Παρά το μεγαλύτερο μήκος του είναι αρκετά ευέλικτο για τα δεδομένα του (10,9 μ. κύκλος στροφής) προσφέροντας επίσης καλή περιφερειακή ορατότητα μέσα στην πόλη. Ικανοποιητικά, όχι όμως στο επίπεδο του Kamiq είναι τα φρένα του ιταλικού C-SUV, ενώ στα συν περιλαμβάνουμε τα αναπαυτικά καθίσματα, την λειτουργία City, που κάνει το τιμόνι ιδιαίτερα ελαφρύ και την δυνατότητα να κινηθεί και σε εκτός ασφάλτου διαδρομές χάρη στα 160 χλστ. απόστασης από το έδαφος.
Σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης, και τα δύο μοντέλα προσφέρουν σύστημα Lane Support και Cruise Control. Αναλυτικότερα, στο Skoda Kamiq διατίθεται από την βασική του έκδοση Active Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Front Assist με αναγνώριση πεζών, ενώ στην ακριβότερη έκδοση Ambition που αναλύουμε παρέχεται επιπρόσθετα κάμερα οπισθοπορείας.
Η γνώμη μας Ολοκληρώνοντας την σύγκριση πρέπει να κάνουμε μία κοινή διαπίστωση: Και τα δύο μοντέλα αξίζουν τα λεφτά τους και είναι value for money. Από εκεί και πέρα, αν έπρεπε να διαλέξουμε να κοιτάγαμε αρχικά το Kamiq ένεκα οδικής συμπεριφοράς και απτής ποιότητας στο εσωτερικό, όμως και το Tipo Cross μας κλείνει το μάτι με την προσιτή τιμή και τον μεγάλο χώρο αποσκευών.
Η ΦΙΑΤ είναι ΠΑΝΤΟΥ πίσω από τον ανταγωνισμό , για αυτό άλλωστε και πουλήθηκε, ήταν πλέον μη ανταγωνιστική. Υποψιάζομαι οτι εφεξής στον Ομιλο PSA (συγγνώμη, stellantis - όνομα και αυτό...) θα είναι κάτι σαν τη Dacia στον όμιλο Renault, δηλ. πιο απλά αυτοκίνητα και (λίγο) πιο φτηνά, αλλά θα δείξει... .Υπάρχουν και οι άλλες μπράντες βέβαια αλλά εκεί είναι πιο ξεκάθαρη η εικόνα, η Alfa Romeo για πιο σπορ , η Lancia εάν θέλουν για πιο luxury (αν δουν οτι υπάρχει αγορά), η Citroen μένει για πιο 'προοδευτικά' και η Jeep για ΗΠΑ και off road - δεν μπορώ να πω, κουτσά στραβά μπορεί να παίζουν όλες οι μάρκες του Ομίλου - εκείνη η Opel τι θα γίνει στο τέλος αναρωτιέμαι... .
Για την Fiat νομιζω υπάρχει "χώρος" και για ενα "περιπετειώδες" station wagon με χαρακτηριστικα cross , ελαφρως υπερυψωμένο , ακόμη και με τετρακίνηση (βλ. Panda Cross, σε άλλη κατηγορία). Θα βρει ακριβώς απέναντι του μόνον το (ήμερο) Focus Active, καθώς "ψηλότερα" υπάρχουν κι άλλα πολύ ακριβότερα τύπου Cross station wagon...
δε θα ηταν πιο λογικο να συγκρινατε το καμικ με το τιπο των 120 ίππων και το 6ταχυτο κιβωτιο ταχυτητων? λεω εγω τωρα.....
Η ΦΙΑΤ είναι ΠΑΝΤΟΥ πίσω από τον ανταγωνισμό , για αυτό άλλωστε και πουλήθηκε, ήταν πλέον μη ανταγωνιστική. Υποψιάζομαι οτι εφεξής στον Ομιλο PSA (συγγνώμη, stellantis - όνομα και αυτό...) θα είναι κάτι σαν τη Dacia στον όμιλο Renault, δηλ. πιο απλά αυτοκίνητα και (λίγο) πιο φτηνά, αλλά θα δείξει... .Υπάρχουν και οι άλλες μπράντες βέβαια αλλά εκεί είναι πιο ξεκάθαρη η εικόνα, η Alfa Romeo για πιο σπορ , η Lancia εάν θέλουν για πιο luxury (αν δουν οτι υπάρχει αγορά), η Citroen μένει για πιο 'προοδευτικά' και η Jeep για ΗΠΑ και off road - δεν μπορώ να πω, κουτσά στραβά μπορεί να παίζουν όλες οι μάρκες του Ομίλου - εκείνη η Opel τι θα γίνει στο τέλος αναρωτιέμαι... .
Για την Fiat νομιζω υπάρχει "χώρος" και για ενα "περιπετειώδες" station wagon με χαρακτηριστικα cross , ελαφρως υπερυψωμένο , ακόμη και με τετρακίνηση (βλ. Panda Cross, σε άλλη κατηγορία). Θα βρει ακριβώς απέναντι του μόνον το (ήμερο) Focus Active, καθώς "ψηλότερα" υπάρχουν κι άλλα πολύ ακριβότερα τύπου Cross station wagon...