Μπορεί να τα χωρίζουν κάποια εκατοστά που μεταφράζονται σε μία κατηγορία, όμως τα Fiat Tipo Cross και Skoda Kamiq έχουν έναν κοινό παρονομαστή, που είναι ο value for money χαρακτήρας. Ποιο μοντέλο υπερτερεί στα σημεία στη μεταξύ τους σύγκριση;
Θα συμφωνήσετε μαζί μας ότι δύο μάρκες που έχουν προσιτές και value for money επιλογές σε όλη την έκταση της γκάμα τους, είναι οι Fiat και Skoda. Η πρώτη, βέβαια, έχει μικρότερη γκάμα ξεκινώντας από το Panda, η δεύτερη διαθέτει πιο πολλά μοντέλα και προτάσεις σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Στην προκειμένη περίπτωση επιλέξαμε δύο μοντέλα, η τιμή των οποίων είναι στα 17 με 18 χιλιάρικα, και τα οποία διακρίνονται για τον value for money χαρακτήρα τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ο λόγος για το Fiat Tipo Cross που παρουσιάστηκε πρόσφατα, ανήκει στα μικρομεσαία crossover και κοστίζει από 17.100 ευρώ, καθώς και το Skoda Kamiq το οποίο από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στα SUV πόλης έκανε αίσθηση με την παρουσία του. Για την σύγκριση επιλέξαμε μάλιστα την έκδοση με τα 116 άλογα η οποία κοστίζει 17.900 ευρώ.
Εμφάνιση: Είναι crossovers, όχι macho suvs
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν μοντέρνα, δυναμική σχεδίαση με cross χαρακτηριστικά. Ο σχεδιασμός του Fiat Tipo Cross αναμενόμενα βασίζεται πάνω στο ανανεωμένο αισθητικά μικρομεσαίο. Συγκριτικά με το hatchback παρατηρούμε μυώδη crossover στοιχεία όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα προστατευτικά μαρσπιέ και οι μπάρες οροφής που προσδίδουν δυναμισμό και περιπετειώδη χαρακτήρα. Σε περίοπτη θέση, δε, είναι η επιθετική του μάσκα που φιλοξενεί το νέο λογότυπο της φίρμας και δημιουργεί ένα ευχάριστο οπτικά αποτέλεσμα.
Δυναμισμό βέβαια αποπνέει και το εξίσου όμορφο αισθητικά Skoda Kamiq. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι έντονες ακμές στο πλάι και οι «καθαρές» γραμμές κυριαρχούν στο αμάξωμα, ενώ οι στενοί διαιρούμενοι LED προβολείς αποτελούν το high-light της σχεδίασης. Μάλιστα, αν και είναι ελαφρώς μικρότερο σε μήκος, είναι πιο ψηλό και έτσι κάνει και αυτό αισθητή την παρουσία του στο δρόμο.
¶ρτια τεχνολογικά εξοπλισμένο είναι το Tipo, με την βασική έκδοση City Cross να προσφέρει οθόνη αφής 7 ιντσών και συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple Car Play.
Εσωτερικό: Ποιοτικά μαλακά υλικά στο Kamiq, τεχνολογική αναβάθμιση στο Tipo Cross
Η απτή ποιότητα στην καμπίνα είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Skoda Kamiq στην κατηγορία των μικρών crossover. Δεν συνηθίζεται, εξάλλου, να συναντάμε μαλακά καλής ποιότητας υλικά στο ταμπλό, τα οποία μάλιστα είναι και εξαιρετικά φινιρισμένα και με στιβαρή συναρμολόγηση. Σχεδιαστικά είναι συγκρατημένο αλλά καλαίσθητο, με την διαθέσιμη από την έκδοση Ambition οθόνη αφής 8 ιντσών να «αιωρείται» στο πάνω μέρος της κονσόλας.
Η απτή ποιότητα και τα μαλακά υλικά στο ταμπλό δεσπόζουν στην καμπίνα του Skoda Kamiq το οποίο έχει διαθέσιμη στην έκδοση Ambition οθόνη αφής 8 ιντσών.
Λιτό σχεδιασμένο αλλά μοντέρνο χάρη στις καμπύλες του είναι στον αντίποδα το εσωτερικό του Fiat Tipo Cross. Θα θέλαμε καλύτερη ποιότητα στα υλικά και το φινίρισμα στο κάτω μέρος του ταμπλό και τις πόρτες, συνολικά όμως πληροί σε ένα βαθμό τα δεδομένα της C-SUV κατηγορίας. Τεχνολογική αναβάθμιση συναντάμε στην βασική έκδοση City Cross με την οποία προσφέρεται οθόνη αφής 7 ιντσών με συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple Car Play.
Όσον αφορά τους χώρους των δύο μοντέλων, ως γενική διαπίστωση μπορούμε να πούμε πως αμφότερα είναι ευρύχωρα και ικανά να υποδεχθούν μέχρι και 3 ενήλικους επιβάτες στα πίσω καθίσματά τους. Το Skoda να υστερεί σε διαστάσεις, ωστόσο ξεχωρίζει για την μεγαλύτερη άνεση και «αέρα» σε κεφάλι και γόνατα των πίσω επιβατών. Μεγαλύτερο, κατά 40 λίτρα είναι, από την άλλη πλευρά το πορτ μπαγκάζ του Fiat Tipo Cross (440 λτ.), στοιχείο που θα εκτιμήσει δεόντως ένας οικογενειάρχης.
Η ΦΙΑΤ είναι ΠΑΝΤΟΥ πίσω από τον ανταγωνισμό , για αυτό άλλωστε και πουλήθηκε, ήταν πλέον μη ανταγωνιστική. Υποψιάζομαι οτι εφεξής στον Ομιλο PSA (συγγνώμη, stellantis - όνομα και αυτό...) θα είναι κάτι σαν τη Dacia στον όμιλο Renault, δηλ. πιο απλά αυτοκίνητα και (λίγο) πιο φτηνά, αλλά θα δείξει... .Υπάρχουν και οι άλλες μπράντες βέβαια αλλά εκεί είναι πιο ξεκάθαρη η εικόνα, η Alfa Romeo για πιο σπορ , η Lancia εάν θέλουν για πιο luxury (αν δουν οτι υπάρχει αγορά), η Citroen μένει για πιο 'προοδευτικά' και η Jeep για ΗΠΑ και off road - δεν μπορώ να πω, κουτσά στραβά μπορεί να παίζουν όλες οι μάρκες του Ομίλου - εκείνη η Opel τι θα γίνει στο τέλος αναρωτιέμαι... .
Για την Fiat νομιζω υπάρχει "χώρος" και για ενα "περιπετειώδες" station wagon με χαρακτηριστικα cross , ελαφρως υπερυψωμένο , ακόμη και με τετρακίνηση (βλ. Panda Cross, σε άλλη κατηγορία). Θα βρει ακριβώς απέναντι του μόνον το (ήμερο) Focus Active, καθώς "ψηλότερα" υπάρχουν κι άλλα πολύ ακριβότερα τύπου Cross station wagon...
δε θα ηταν πιο λογικο να συγκρινατε το καμικ με το τιπο των 120 ίππων και το 6ταχυτο κιβωτιο ταχυτητων? λεω εγω τωρα.....
Η ΦΙΑΤ είναι ΠΑΝΤΟΥ πίσω από τον ανταγωνισμό , για αυτό άλλωστε και πουλήθηκε, ήταν πλέον μη ανταγωνιστική. Υποψιάζομαι οτι εφεξής στον Ομιλο PSA (συγγνώμη, stellantis - όνομα και αυτό...) θα είναι κάτι σαν τη Dacia στον όμιλο Renault, δηλ. πιο απλά αυτοκίνητα και (λίγο) πιο φτηνά, αλλά θα δείξει... .Υπάρχουν και οι άλλες μπράντες βέβαια αλλά εκεί είναι πιο ξεκάθαρη η εικόνα, η Alfa Romeo για πιο σπορ , η Lancia εάν θέλουν για πιο luxury (αν δουν οτι υπάρχει αγορά), η Citroen μένει για πιο 'προοδευτικά' και η Jeep για ΗΠΑ και off road - δεν μπορώ να πω, κουτσά στραβά μπορεί να παίζουν όλες οι μάρκες του Ομίλου - εκείνη η Opel τι θα γίνει στο τέλος αναρωτιέμαι... .
Για την Fiat νομιζω υπάρχει "χώρος" και για ενα "περιπετειώδες" station wagon με χαρακτηριστικα cross , ελαφρως υπερυψωμένο , ακόμη και με τετρακίνηση (βλ. Panda Cross, σε άλλη κατηγορία). Θα βρει ακριβώς απέναντι του μόνον το (ήμερο) Focus Active, καθώς "ψηλότερα" υπάρχουν κι άλλα πολύ ακριβότερα τύπου Cross station wagon...