Λίγο πριν τα hot hatches: Οι κορυφαίες mainstream εκδόσεις των Focus και Civic εφοδιάζονται με ισχυρούς κινητήρες 1,5 λίτρων απόδοσης 182 ίππων και αποκτούν ένα ακόμα πιο ξεκάθαρα σπορ προφίλ.
Τόσο το Ford Focus όσο και το Honda Civic αποτελούν δύο εκ των κορυφαίων μικρομεσαίων στην αγορά ξεχωρίζοντας ιδιαίτερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό στον τομέα της οδικής τους συμπεριφοράς. Αυτό τα συνοδεύει από τις απλές εκδόσεις τους που εφοδιάζονται με κινητήρες 1,0 λίτρου, έως και τις κορυφαίες τους, την ST (ελέω απουσίας RS σε αυτή τη γενιά Focus) και το κορυφαίο προσθιοκίνητο hot hatch της αγοράς, το Civic Type-R. Συνδυάζοντας τα δύο άκρα των εκδόσεών τους, αυτές με τους ισχυρούς κινητήρες των 182 ίππων διατηρούν το πολιτισμένο και καθημερινό προφίλ των «απλών», τονίζοντας όμως τον σπορ χαρακτήρα τους ακόμα περισσότερο. Ας τα δούμε όμως πιο συγκεκριμένα.
Εμφάνιση: Είναι πιο σπορ και το δείχνουν
Μιας και πρόκειται για εκδόσεις που συνοδεύονται αποκλειστικά με σπορ εξοπλισμό, τα δύο μοντέλα εκφράζουν περισσότερο δυναμικό χαρακτήρα από τις απλές τους εκδόσεις. Η έκδοση Sport του Civic και η ST-Line X του Focus λοιπόν, προσθέτουν στα όμορφα και ξεχωριστά σε κάθε περίπτωση χάτσμπακ αμαξώματα, επιπλέον δυναμική. Αισθητικά, το Civic ήταν και εξακολουθεί να είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα και ιδιαίτερα μοντέλα στην κατηγορία τόσο λόγω μεγέθους (4,51 μ.) όσο κυρίως και μέσω της αιχμηρής, γεμάτης γωνίες σχεδίασής του και των 2 κεντρικών απολήξεων της εξάτμισης. Από την άλλη και το Focus είναι κομψό αισθητικά με την έκδοση ST-Line X να ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα του αφού συνάδει και αισθητικά με τον σπορτίφ του χαρακτήρα.