Οι επιδόσεις του Kuga PHEV είναι καταιγιστικές, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ., 60-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ.. Βέβαια στο kickdown το CVT κιβώτιο θα κάνει το χαρακτηριστικό βουητό.
Τι γεύση μας αφήνει & τι συμπεράσματα βγάλαμε;
15.019 Επισκέψεις στο άρθρο (11/5/2021)
Θάλασσα και βουνό Μπορεί τις καθημερινές, οι ευκαιρίες για απόδραση να είναι λίγες, ωστόσο το Σ/Κ o ελεύθερος χρόνος σου επιτρέπει να αποδράσεις από το αστικό τοπίο και να πας μια εκδρομή, έστω κοντινή λόγω συνθηκών. Φυσικά και εμείς αδράξαμε την ευκαιρία και τον ανοιξιάτικο καιρό για να πάμε και προς βουνό (εκεί δοκιμάσαμε την 4κίνηση αλλά και τα υπόλοιπα οδηγικά mode), αλλά και μια βόλτα παραλιακά, επιλέγοντας διαφορετικά σημεία κάθε μέρα, έχοντας στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας να φάμε και όλη την μπαταρία…
Το έξτρα βάρος δημιουργεί περισσότερη αδράνεια συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, ωστόσο χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και τη σφιχτή ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων θα στρίψετε γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια. Απολαυστικό στον ανοιχτό δρόμο χάρη στην τρομερή ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση.
Στο Normal οδηγικό πρόγραμμα με την αυτόματη λειτουργία στη διαχείριση των μπαταριών (EV auto), η κατανάλωση ήταν ανάμεσα στα 2,5-3,2 λτ./100 χλμ., ενώ σε πιο γρήγορους ρυθμούς και με το «Sport» πρόγραμμα ενεργοποιημένο η κατανάλωση βενζίνης ανέβαινε στα 4,5-5,0 λτ./100 χλμ..
Η μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) φορτίζει σε 6 ώρες σε απλή πρίζα, με τη Ford να παρέχει στο στάνταρ εξοπλισμό το καλώδιο φόρτισης και σε 3,5 ώρες σε Ford Wall-Box.
Όσο για την μπαταρία, το πρόγραμμα φροντίζει να κρατάει κάποιο μικρό απόθεμα, ωστόσο εμείς επιλέξαμε να την αδειάσουμε επίτηδες και να κινηθούμε μόνο με το θερμικό μοτέρ. Σε σταθερές ταχύτητες η κατανάλωση ήταν σε χαμηλά επίπεδα, γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ., η. οποία ανέβαινε κοντά στα 10 λτ. σε πιο γρήγορους ρυθμούς και εκτινασσόταν στα 13-15 λτ./100 χλμ. όταν χρησιμοποιούσαμε το βενζινοκινητήρα και για να κινήσει το Kuga και για να φορτίσει την μπαταρία του.
Το Ford Kuga PHEV είναι διαθέσιμο από 45.715 ευρώ στην πολύ πλούσια έκδοση ST Line X και λόγω χαμηλών κριτηρίων απαλλάσσεται από τη καταβολή τελών κυκλοφορίας και συγχρόνως ως εταιρικό όχημα πληρώνει μηδενικό φόρο.
Τι αλλάζει στην καθημερινότητα με ένα PHEV; Σε τι συμπεράσματα καταλήξαμε μετά από μια βδομάδα λοιπόν; Αρχικά επιβεβαιώσαμε ξανά την εξαιρετική οικονομία καυσίμου, λόγω της αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης. Βέβαια αυτό προϋποθέτει και μια διαφορετική προσέγγιση από τον χρήστη. Θέλει κάθε βράδυ να το φορτίζεις. Αν το ξεχάσεις, θα κινηθείς με βενζίνη και χάνεται το όποιο πλεονέκτημα. Εμείς θα κάναμε και μια έρευνα αγοράς στους παρόχους ενέργειας, να βρούμε ποιος συμφέρει περισσότερο. Επιπροσθέτως θα συμβουλεύαμε να προμηθευτείτε και ένα wall-box, που σας απαλλάσσει ως ένα βαθμό από το άγχος της φόρτισης.
Εξίσου σημαντικό είναι από τη στιγμή που ξέρετε τη διαδρομή που θα ακολουθήσετε να σχεδιάσετε και τον τρόπο που θα κινηθείτε. Τα προγράμματα διευκολύνουν αρκετά ώστε να πετύχετε τη βέλτιστη οικονομία, ειδικά όταν πρόκειται για μια εκδρομή ή ένα ταξίδι. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και για το πρόγραμμα «ECO». Μέσα στην πόλη σας καλύπτει απόλυτα και το κυριότερο μεγαλώνει την αυτονομία. Ειδικά αν δεν έχετε και πολλά χιλιόμετρα καθημερινά, με σωστή χρήση δεν θα χρειάζεται να φορτίζετε ανά δύο μέρες.
Παρά τη μειωμένη απόσταση από το έδαφος λόγω μπαταριών (160 χλστ.), το Kuga PHEV με επιλεγμένο το ειδικό πρόγραμμα και την τετρακίνηση κινήθηκε απολαυστικά στο χώμα και δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα να τα βάλει πέρα με την άμμο, το σαθρό χώμα και τα νεροφαγώματα.
Γλυτώνεις στην καλύτερη περίπτωση 5 ευρώ στα 100 ή 500 ευρώ στα 10.000, πες 750 ευρώ ανά έτος. Σε αντιστάθμισμα έχεις (προαφνώς) μεγαλύτερο κόστος σέρβις και αυξημένη πιθανότητα βλάβης (βέβαια η Ford δίνει πολύχρονη εγγύηση , σημαντικό). Αν το πάρεις λοιπόν για μέχρι 8 χρόνια (όσο η εγγύηση) έχεις γλυτώσει 7.000 περίπου σε καύσιμα και έχεις πληρώσει 10-15.000 παραπάνω για να το αγοράσεις... χμ ... για κτήση πάνω από 8 χρόνια φαίνεται να έχεις καλύτερο όφελος αλλά θα έχεις ΣΙΓΟΥΡΑ βλάβες οπότε άντε γειά. Προσωπικά ΕΑΝ ήθελα ένα τέτοιου τύπου όχημα θα κοίταγα ΜΟΝΟ οχήματα με εγγύηση 7+ χρόνια (ακόμη και με 5 χρόνια ΔΕΝ συμφέρει...) ΚΑΙ πολύχρονη ΠΛΗΡΗ εγγύηση μπαταριών (αν χρειαστεί να αλλάξεις μπαταρίες καλύτερα άλλαξε όχημα...), επομένως το Kuga θα ήταν μια επιλογή ... ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ TETOIA OXHMATA, ME TIΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ VALUE...
Και πάλι να πω για το Swift Hybrid Με τη μικρή του μπαταρία το μικρό βάρος και το μικρό κινητήρα. Ακόμα και όταν κινούμαι εντελώς αντικοινωνικά ειδικά όταν βιάζομαι για τη δουλειά (πόσο ; ας πούμε ότι πολλές φορές τα φρένα γίνονται σφουγγάρι και φρενάρει στο περίπου πια) η μέση κατανάλωση εφόσον το λυπηθείς κάποια στιγμή εύκολα μαζεύεται στα 5 λίτρα. Αν κινηθείς με ψυχωτική προσοχή πέφτεις 4,5 και μπορεί παρακάτω κοντά στο 4,3. Αυτά μετά όχι μια εβδομάδας χρήσης αλλά αρκετών μηνών. Αποτέλεσμα του εξαιρετικού ΜΕΚ κατά 95% και λιγότερο της μικρής μπαταρίας. Οπότε με 15 χιλιάρικα παίρνεις αυτοκινητάκι με φουλ ραντάρ led φωτάκια κλπ καλούδια και αν το προσέξεις χτυπάει ντίζελ στα ίσια. Δεν θα πάρω παραπάνω. Pass. Γ
Γλυτώνεις στην καλύτερη περίπτωση 5 ευρώ στα 100 ή 500 ευρώ στα 10.000, πες 750 ευρώ ανά έτος. Σε αντιστάθμισμα έχεις (προαφνώς) μεγαλύτερο κόστος σέρβις και αυξημένη πιθανότητα βλάβης (βέβαια η Ford δίνει πολύχρονη εγγύηση , σημαντικό). Αν το πάρεις λοιπόν για μέχρι 8 χρόνια (όσο η εγγύηση) έχεις γλυτώσει 7.000 περίπου σε καύσιμα και έχεις πληρώσει 10-15.000 παραπάνω για να το αγοράσεις... χμ ... για κτήση πάνω από 8 χρόνια φαίνεται να έχεις καλύτερο όφελος αλλά θα έχεις ΣΙΓΟΥΡΑ βλάβες οπότε άντε γειά. Προσωπικά ΕΑΝ ήθελα ένα τέτοιου τύπου όχημα θα κοίταγα ΜΟΝΟ οχήματα με εγγύηση 7+ χρόνια (ακόμη και με 5 χρόνια ΔΕΝ συμφέρει...) ΚΑΙ πολύχρονη ΠΛΗΡΗ εγγύηση μπαταριών (αν χρειαστεί να αλλάξεις μπαταρίες καλύτερα άλλαξε όχημα...), επομένως το Kuga θα ήταν μια επιλογή ... ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ TETOIA OXHMATA, ME TIΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ VALUE...
Και πάλι να πω για το Swift Hybrid Με τη μικρή του μπαταρία το μικρό βάρος και το μικρό κινητήρα. Ακόμα και όταν κινούμαι εντελώς αντικοινωνικά ειδικά όταν βιάζομαι για τη δουλειά (πόσο ; ας πούμε ότι πολλές φορές τα φρένα γίνονται σφουγγάρι και φρενάρει στο περίπου πια) η μέση κατανάλωση εφόσον το λυπηθείς κάποια στιγμή εύκολα μαζεύεται στα 5 λίτρα. Αν κινηθείς με ψυχωτική προσοχή πέφτεις 4,5 και μπορεί παρακάτω κοντά στο 4,3. Αυτά μετά όχι μια εβδομάδας χρήσης αλλά αρκετών μηνών. Αποτέλεσμα του εξαιρετικού ΜΕΚ κατά 95% και λιγότερο της μικρής μπαταρίας. Οπότε με 15 χιλιάρικα παίρνεις αυτοκινητάκι με φουλ ραντάρ led φωτάκια κλπ καλούδια και αν το προσέξεις χτυπάει ντίζελ στα ίσια. Δεν θα πάρω παραπάνω. Pass. Γ