Η Mustang Mach-E, το νέο και πρώτο ηλεκτρικό SUV της Ford, με θρυλικό όνομα, μεγάλη μπαταρία 98 kWh, 351 άλογα και τετρακίνηση, στέκεται απέναντι στο αντιστοίχων προδιαγραφών Model Υ Long Range AWD της Tesla, της εταιρείας που δημιουργήθηκε από την τρέλα του οραματιστή Elon Musk. Τώρα, βέβαια, πόσο όραμα κρύβει η δύσκολη πρόσβαση σε τεχνικά στοιχεία και η περίεργη αντιμετώπιση του ειδικού τύπου είναι άλλο θέμα.
Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E συνδυάζει μοναδικά δύο διαφορετικούς κόσμους: Από τη μια είναι οι αναλογίες και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες της 4,713 μ. Mach-E που θυμίζουν τη θρυλική Mustang και από την άλλη το στυλ ενός εντυπωσιακού κουπέ SUV με premium στοιχεία που δηλώνει ξεκάθαρα πως δεν κινείται από ένα συμβατικό κινητήρα.
Η Tesla από την άλλη επέλεξε να βασίσει το νέο της μοντέλο στο best seller της, κατασκευάζοντας ουσιαστικά μια Crossover εκδοχή του Model 3. Η σιλουέτα του μικρότερου εκ των Crossover της Tesla (σ.σ. υπάρχει και το Model X) χαρακτηρίζεται από την απλότητα και δείχνει λιγότερο εντυπωσιακή. Θυμίζει εν πολλοίς εκείνη του «3αριού», αλλά σε μεγαλύτερες διαστάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Δικαιολογώντας τον Crossover χαρακτήρα του, το Model Y κέρδισε πόντους και σε απόσταση από το έδαφος, φτάνοντας στα 167 χλστ., όταν στην Mustang Mach-E είναι 147 χλστ..
Ανοίγοντας την πόρτα της Ford Mustang Mach-E, το μάτι «πέφτει» στο εντυπωσιακό σχεδιαστικά ταμπλό, με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Πρωταγωνιστής είναι το infotainment SYNC 4ης γενιάς με την κάθετη οθόνη των 15,5 ιντσών.
Premium αίσθηση από τη Mustang, πιο άνετοι χώροι & τεράστιο πορτ-μπαγκάζ στο Model Y
Στην καμπίνα του Tesla Model Y κυριαρχεί η κορυφαία σε ευκρίνεια και απόκριση οθόνη αφής 15 ιντσώνί μιας και είναι η ουσία σε ένα λιτής σχεδίασης ταμπλό. Η ευρυχωρία είναι εντυπωσιακή, όπως και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ.
Ανοίγοντας την πόρτα της Ford Mustang Mach-E το μάτι «πέφτει» στο εντυπωσιακό σχεδιαστικά ταμπλό, με τον λιτό διάκοσμο και τα δερμάτινα καλής ποιότητας καθίσματα. Πρωταγωνιστής είναι το infotainment SYNC 4ης γενιάς με την κάθετη οθόνη των 15,5 ιντσών που πλαισιώνεται από την μικρή, αλλά πληρέστατη ψηφιακή οθόνη εμπρός από τον οδηγό. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και βγάζει έναν premium αέρα γενικότερα, αν και κάποια σκληρά πλαστικά δε συνάδουν με τη συνολική εικόνα.
Στην καμπίνα του Model Y από την άλλη το σκηνικό είναι κατά βάση ίδιο με αυτό του Model 3, με την κορυφαία σε ευκρίνεια και απόκριση οθόνη αφής 15 ιντσών να κυριαρχεί μιας και είναι η ουσία σε ένα λιτής σχεδίασης ταμπλό που έχει μόνο ένα τιμόνι, μια οθόνη και τους επιμελώς καμουφλαρισμένους οριζόντιους αεραγωγούς. Από την οθόνη μπορεί κανείς να επιλέξει τα πάντα, αρκεί να εξοικειωθεί με τα δαιδαλώδη μενού. Να είμαστε ειλικρινείς ο minimal αυτός χαρακτήρας μας κάνει κάπως «ψυχρός» απέναντι στον οδηγό και προτιμούμε το πιο φιλικό περιβάλλον της Mustang. Ποιοτικά τώρα, η καμπίνα του Model Y «στέκεται» αξιοπρεπώς, αλλά το φινίρισμα δεν φτάνει τα επίπεδα της Mustang Mach-E.
Σε χωροταξικά θέματα έπειτα, οι χώροι της Mustang Mach-E είναι καλοί, με πολύ αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών και μεγάλο εσωτερικό πλάτος καμπίνας, ενώ παρά την κουπέ λογική σχεδίασης στο πίσω μέρος, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι επαρκής, αν και η αίσθηση είναι κάπως κλειστοφοβική.
Συγκριτικά με το Model Y τουλάχιστον, που διαθέτει επίπεδο πάτωμα, άπλετους χώρους και έναν πιο… ευάερο χαρακτήρα και ας έχει μικρότερο μεταξόνιο από τη Mustang Mach-E. Έχει μάλιστα και τη δυνατότητα 7θέσιας διάταξης, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει ένας αχανής χώρος 854 λτ. (έως την οροφή) με μια βαθιά θήκη που θυμίζει αρκετά το MegaBox της Ford. Επιπλέον, υπάρχει ξεχωριστό διαμέρισμα 117 λίτρων μπροστά. Το αντίστοιχο νούμερο για την Mustang Mach-E είναι 81 λτ., αρκετό για τα καλώδια και άλλα μικροπράγματα.
Η αυτονομία της Mach-e ξεπερνά τα 500 χλμ. σε μικτές συνθήκες.
Η τετρακίνητη Mustang Mach-E των 351 ίππων εντυπωσιάζει με την δύναμη και την αμεσότητά της ως ηλεκτρική, αφού παρά το βάρος των 2.182 κιλών εκτοξεύεται εμπρός και σε ζαλίζει σε κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Με την λειτουργία 1 Pedal που διαθέτει καθίσταται ιδιαίτερα ευκολοδήγητη και ευχάριστη σε όλες τις συνθήκες αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατάει το φρένο ανακτώντας σημαντική ενέργεια, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα τα οποία ωστόσο τα πιάνει εξαιρετικά γρήγορα. Αυτό όμως που μετράει είναι η τεράστια αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χλμ. σε μικτές συνθήκες. Προφανώς στην πόλη είναι ακόμα περισσότερα, όπως αντίστοιχα στην εθνική πολύ λιγότερα. Μέσω της εφαρμογής Ford Pass μάλιστα, θα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης από οποιονδήποτε πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, με τη χρέωση να γίνεται μέσω της εφαρμογής χωρίς να χρειάζεται ξεχωριστός λογαριασμός με τον κάθε έναν πάροχο ρεύματος ξεχωριστά. Θεωρούμε κάτι πολύ βολικό στην καθημερινή χρήση. Η Tesla από την άλλη παρέχει δωρεάν -προς το παρόν- τους ταχυφορτιστές της, οι οποίοι βέβαια σε συνεχή χρήση θα μειώσουν την απόδοση των μπαταριών.
Το Model Y δύσκολα θα βγάλει πάνω από 420-430 χλμ. με μια φόρτιση.
Μιας και που αναφερθήκαμε στο Model Υ, ας συνεχίζουμε λέγοντας πως είναι και αυτό τετρακίνητο έχοντας έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα και αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης. Οι επιδόσεις… ηλεκτρίζουν ανάλογα, μόνο που η τελική ταχύτητα περιορίζεται πιο ψηλά στα 217 χλμ./ώρα (με ότι αυτό βέβαια συνεπάγεται με την αυτονομία). Πάντως, με μικρότερη μπαταρία (75 kWh), το Tesla Model Y δεν μπορεί να προσφέρει την αυτονομία της Mustang Mach-E και πολύ δύσκολα στην καθημερινότητα θα βγάλεις πάνω από 420-430 χλμ. με μια φόρτιση. Είπαμε όμως, η Tesla έχει τους παντοδύναμους superchargers της, που όμως δεν υπάρχουν παρά σε ελάχιστα σημεία στην χώρα μας.
Ακόμα και υπό πίεση, η Mustang Mach-E είναι το ηλεκτρικό SUV που χαίρεσαι να οδηγείς μιας και είναι απολαυστικό όσο σχεδόν και τα συμβατικά σπορ μοντέλα της Ford.
Με δεδομένο πάντα το μεγάλο βάρος, η Mustang Mach-E είναι το ηλεκτρικό SUV που χαίρεσαι να οδηγείς. Επιλέγεις το πρόγραμμα Untamed και μαζί με τον ψηφιακό, σαν-από-muscle car, ήχο αντιλαμβάνεσαι με τον πλέον πειστικό τρόπο πως όλα μπορούν να γίνουν αν βάλεις ρεαλιστικούς στόχους. Είναι τέτοια η ρύθμιση της ανάρτησης και η λειτουργία των δύο ηλεκτροκινητήρων της σε ρόλο τετρακίνησης, που καθιστούν την Mach-E απολαυστική -σχεδόν αντάξια- των συμβατικών σπορ μοντέλων της Ford. H σφιχτή ανάρτηση ικανοποιηθεί με την άνεση και την ποιότητα κύλισης στον καλό δρόμο και αν πιέσεις θα μείνεις έκπληκτος. Ο πίσω άξονας δίνει πάντα το παρών και είναι αυτός που έχει τον πρώτο λόγο στην οδική συμπεριφορά με την υπερστροφική τάση να βοηθά στην τοποθέτηση μην θυμίζοντας σε τίποτα αυτοκίνητο τέτοιου βάρους και όγκου. Τα ηλεκτρονικά είναι φυσικά παρόντες, αλλά δεν ευνουχίζουν τον οδηγό, ούτε ισοπεδώνουν το αποτέλεσμα. Τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά ενώ έχουν και καλή αίσθηση στην πίεση.
Αν και φορά πιο φαρδιά ελαστικά από τη Mustang, σε μια διαδρομή με στροφές το Tesla Model Y θα μείνει πίσω αφού και γέρνει περισσότερο και η επικοινωνία με τον οδηγό δεν είναι αντίστοιχου επιπέδου.
Από την άλλη, το Tesla Model Y με εφόδια το one pedal (στο άφημα του γκαζιού, φρενάρει προοδευτικά μέχρι ακινητοποίησης), αλλά και τους 12 αισθητήρες υπερύθρων μαζί με τις κάμερες κάνει παιχνιδάκι τις μετακινήσεις στον αστικό ιστό. Στον αυτοκινητόδρομο γίνονται αισθητοί ήχοι από το έδαφος και τον αέρα, ενώ σε στροφοδιαδρομή το Model Y έχει κάποιες ιδιαιτερότητες. Ενώ δείχνει και είναι εξΆ ίσου γρήγορο με τη Mustang, το τιμόνι έχει εντελώς τεχνητή αίσθηση, ενώ ο τρόπος διαχείρισης του όγκου και τους βάρους υπό πίεση δεν έχει σχέση με αυτόν του Model 3. Αν και φορά πιο φαρδιά ελαστικά από τη Mustang, σε μια διαδρομή με στροφές θα μείνει πίσω αφού και γέρνει περισσότερο (το πάτωμα απέχει 167 χλστ. από το έδαφος άλλωστε) και η επικοινωνία με τον οδηγό δεν είναι αντίστοιχου επιπέδου. Σε κάθε περίπτωση, τα φρένα είναι ακούραστα ακόμα και σε έντονες πιέσεις, αν και το πεντάλ του γκαζιού έχει μια κάπως ξύλινη και σκληρή αίσθηση.
Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E συνδυάζει μοναδικά δύο διαφορετικούς κόσμους: Από τη μια είναι οι αναλογίες και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που θυμίζουν τη θρυλική Mustang και από την άλλη το στυλ ενός εντυπωσιακού κουπέ SUV με premium στοιχεία.
Χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με 2 ακριβά, high-tech ηλεκτρικά SUV, τα οποία απευθύνονται σε λίγους. Από εκεί και πέρα, παρά το πλεονέκτημα χώρων και τιμής του Tesla Model Y, η Ford Mustang Mach-E είναι η επιλογή που σε κάνει να αντιλαμβάνεσαι πως τελικά το μέλλον της ηλεκτροκίνησης δεν είναι τόσο «δυσοίωνο» όσο πιστεύεις αρχικά… Και αυτό γιατί αρχικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει πολύ ξεχωριστό οδηγικό προφίλ και προσφέρει επάρκεια αυτονομίας.
Η σιλουέτα του Tesla Model Y χαρακτηρίζεται από την απλότητα και θυμίζει εν πολλοίς εκείνη του Model 3, αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις.