Μήπως καλομάθαμε στα πολλά άλογα; Μήπως τα 90-95 άλογα είναι αρκετά για ένα μικρομεσαίο SUV ή hatcbakc, ειδικά αν έρχονται με turbo;
Φτάνουν τα 90 άλογα για οικογενειακό SUV ή hatchback;
Μήπως καλομάθαμε στα πολλά άλογα; Μήπως τελικά τα 90-95 άλογα είναι ιδανικά για οικογενειακό SUV ή hatchback και, αν ναι, πως το καταφέρνουν;
Θέλεις οικογενειακό με 1,0 λτ. turbo 90-95 ίππων;
Καλομάθαμε, σίγουρα! Όταν από 1,0 λίτρo με turbo οι ιπποδυνάμεις ξεπερνούν ακόμα και τα 150 άλογα. Όταν ένα οικογενειακό μικρομεσαίο SUV σε μια απλή έκδοση κάνει το 0-100 σε 8 δλ.. Όταν το προσπέρασμα στους επαρχιακούς δρόμους δεν θέλει πλέον καν κατέβασμα, σίγουρα μάθαμε και στην ισχύ, και στην ροπή.
Όμως οι υψηλές ιπποδυνάμεις στοιχίζουν. Σίγουρα στην αγορά, αφού προσφέρονται σε μεσαίες και πάνω εκδόσεις, ενώ σίγουρα κοστίζουν και σε κόστος χρήσης, είτε είναι η κατανάλωση, είτε τα τέλη κυκλοφορίας αφού έχουν παραπάνω ρύπους, ή τέλος τα ασφάλιστρα.
Αυτό που έγινε όμως είναι ότι αρχίσαμε να αγνοούμε τις εισαγωγικές από άποψη κινητήρα εκδόσεις των οικογενειακών μοντέλων, ως «ισχνές», «αργές» και «πιεσμένες». Και έτσι χάνουμε την αρχική τιμή και την πιο προσιτή για την τσέπη μας έκδοση. Γιατί έχει μόνο 90 ή 95 άλογα.
Εντάξει, για 1.200 με 1.300 κιλά, τα 90 άλογα δεν τα λες και σπουδαία ισχύ. Όταν τα ατμοσφαιρικά μικρομεσαία είχαν 85-90 άλογα ζύγιζαν 900 κιλά. Βέβαια, τότε, και μιλάμε για πάνω από δύο δεκαετίες πριν, στις δοκιμές EuroNCAP θα γίνονταν... αλοιφές.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Είναι φυσικό με 85 ή 90 ίππους από ένα μοτέρ 1.000 ή 1.200 κ.εκ να μην περιμένεις θαύματα. Το 0-100 χλμ./ώρα θα είναι πάνω από 11 δευτερόλεπτα, η τελική το πολύ 180 χλμ./ώρα. Είναι όμως κακά αυτά τα νούμερα; Σίγουρα δεν συγκρίνονται με τις ισχυρότερες εκδόσεις των ίδιων μοντέλων, δεν είναι όμως και νούμερα ντροπής. Τα 11 δευτερόλεπτα ήταν για χρόνια «καλή» επίδοση για μικρομεσαίο ή ακόμη και μεσαίο, κι ας μιλάμε για δύο δεκαετίες πριν.
Εξάλλου, τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα, SUV ή «κούρσες», έχουν το turbo που τους προσφέρει ροπή που ούτε τα 1600άρια ατμοσφαιρικά δεν έπιαναν κάποτε. Κοντά στα 170-180 Nm, η ροπή αυτή είναι αρκετή για ικανοποιητικότατες ρεπρίζ, που σημαίνει πως το προσπέρασμα στο δρόμο για το χωριό δεν είναι ούτε απαγορευμένο, ούτε επικίνδυνο.
Με κατανάλωση που ξεπερνάει πολλά diesel (ίδιων ή και χειρότερων επιδόσεων), αυτές οι εκδόσεις αγνοήθηκαν παλιότερα, όμως τώρα είναι μάλλον κελεπούρια, αφού έχουν και πολύ καλή τιμή αγοράς. Πάρε για παράδειγμα το Dacia Duster με τον 1.000άρη TCe των 90 ίππων. Με 17.690 ευρώ παίρνεις C-SUV που είναι και «αγρίμι» εκτός δρόμου, ακόμα και ως δικίνητο, έχει άνετους χώρους για μια τετραμελή οικογένεια, ενώ η Dacia δίνει και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο αυτοί που έχουν δεύτερες σκέψεις). Η Skoda από την άλλη με 18.500 ευρώ προσφέρει τη Scala με 1,0 TSI 95 ίππων και άπλετους χώρους. Μήπως είναι ώρα να τα δούμε καλύτερα;
Εσείς βλέπετε τα 90 άλογα αρκετά για ένα μικρομεσαίο SUV ή hatchback; Για ένα Dacia Duster ή μια Skoda Scala; Ή μήπως σας «πέφτουν» λίγα; Μήπως κρίνετε με παλιές εμπειρίες και τα πράγματα είναι σήμερα αλλιώς; Τι λέτε; Τα έχετε σκεφτεί;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »