Θα χαλάσει η μπαταρία, δεν υπάρχουν μηχανικοί, σιγά την οικονομία που προσφέρουν είναι μερικά από τα επιχειρήματα των hybrid-haters. Τι ισχύει στην πραγματικότητα όμως;
Τι λένε όσοι τάσσονται κατά των υβριδικών
Η δουλειά μας μάς δίνει τη δυνατότητα να ερχόμαστε σε επαφή με αρκετό κόσμο που έχει διαφορετικές απόψεις, μέσα από τα σχόλια που κάνουν στη σελίδα μας. Υπάρχουν λοιπόν και κάποιοι που αρνούνται να αποδεχθούν πιο σύγχρονες τεχνολογίες, όπως τα υβριδικά μοντέλα. Συγκεντρώσαμε για αυτό τις κυριότερες αιτίες των αρνητών και παραθέτουμε τι ισχύει.
«Θα χαλάσει η μπαταρία και θα πληρώσεις 10 χιλιάρικα»
Κατανοούμε πως η ιδέα μιας μπαταρίας που θέλει αντικατάσταση μπορεί να φοβίζει. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως οι κατασκευαστές δίνουν τουλάχιστον 8 χρόνια εγγύηση, ακόμα και 11 στην περίπτωση της Toyota, συνεπώς γνωρίζουν πολύ καλά ότι αντέχουν τουλάχιστον τόσο. Σκεφτείτε πως για τα μηχανολογικά ενός αυτοκινήτου δίνουν 5 χρόνια, άρα τα θεωρούν πιο «ευαίσθητα». Σε αυτό συνηγορούν και οι διάφορες έρευνες που υπολογίζουν τον κύκλο ζωής μιας μπαταρίας κοντά στα 20 χρόνια.
Επιπλέον ακόμα και μέσα σε αυτήν τη 10ετία, το κέρδος ενός full hybrid μοντέλου σε σύγκριση με ένα μοντέλο 10ετίας, μόνο από τα καύσιμα είναι κοντά στις 20.000 ευρώ, άρα ακόμα και αν υποθετικά είστε από τους άτυχους που θα χρειαστεί επισκευή ή πλήρη αλλαγή στην μπαταρία του, ακόμα και έτσι στο τέλος βγαίνετε κερδισμένοι.
Εξάλλου αν φοβάται κάποιος ότι σε 10 χρόνια θα χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας, θα πρέπει να γνωρίζει πως είναι πιο πιθανό με ένα diesel μοντέλο για παράδειγμα να χρειαστεί αντλία, μπεκ, φίλτρο DPF η ακόμα και εργασίες στο τούρμπο. Το κόστος για όλα αυτά είναι σαν να αντικαθιστάς νέα υβριδική μπαταρία.
«Τα diesel καίνε λιγότερο»
Ας δούμε λίγο τα δεδομένα σύμφωνα με τις μετρήσεις που κάνει το Test Center μας. Μέσα στην πόλη ένα υβριδικό έχει περίπου 40% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Ακόμα και τώρα που η τιμή του diesel είναι αρκετά μειωμένη σε σχέση με της βενζίνης, το κέρδος σε χρήματα είναι κοντά στα 500 ευρώ το χρόνο για ένα υβριδικό.
Ακόμα και σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές και ανηφόρες-κατηφόρες (που κατά κόρον θα συναντήσουμε στο οδικό μας δίκτυο) η κατανάλωση ενός υβριδικού είναι αντίστοιχη των diesel. Εξάλλου το είδαμε και στην πράξη κάνοντας με το Yaris Cross 1.000 χλμ. με κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ., ταξιδεύοντας σε όλη τη Μάνη.
Στο ταξίδι σε χαμηλές ταχύτητες, κοντά στα 100 χλμ./ώρα η κατανάλωση είναι ίδια, από εκεί και πάνω όσο πιο γρήγορα πηγαίνετε τόσο πιο πολύ θα καίει ένα υβριδικό. Εκεί, δλδ. στα 120 και πάνω, το diesel είναι πιο οικονομικό αν είσαι και φορτωμένος και γιΆ αυτό αποτελεί εναλλακτική για όσους κάνουν συχνά μεγάλα ταξίδια.
Στη χώρα μας η συντριπτική πλειοψηφία κατοικεί σε αστικά κέντρα, συνεπώς το 80% των χιλιομέτρων είναι εντός πόλης, οπότε για τους περισσότερους η επιλογή ενός υβριδικού είναι μία συμφέρουσα όπως δείχνουν τα νούμερα λύση οικονομίας.
«Τα υβριδικά είναι ακριβά»
Το κόστος αγοράς ενός καινούριου υβριδικού C-SUV ξεκινάει από τις 26.000 ευρώ περίπου και υπάρχουν επιλογές μέχρι και λίγο πάνω από τις 40. Αντίστοιχα και τα diesel μοντέλα, ξεκινούν από τα ίδια ποσά και φτάνουν μέχρι και πάνω από 50.000 ευρώ.
Αγοράζοντας όμως ένα υβριδικό έχετε στάνταρ και το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο ανάλογα τη μάρκα ξεκινάει από 1.500 ευρώ. Επίσης τα υβριδικά έχουν και πιο ισχυρά μοτέρ. Για παράδειγμα η τετρακίνητη Corolla Cross με τα 197 άλογα κοστίζει από 34.700 ευρώ.
Ένα αντίστοιχης ιπποδύναμης μοντέλο με κινητήρα βενζίνης ή diesel και τετρακίνηση, νομίζετε κοστίζει λιγότερο;
«Χαλάνε πιο εύκολα»
Τα υβριδικά μοντέλα δεν διαφέρουν σημαντικά από ένα απλό μοντέλο βενζίνης όσον αφορά στα μηχανολογικά τους μέρη. Έξτρα είναι ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μια απλή κατασκευή που έχει 12 κινούμενα μέρη (τα κινούμενα μέρη είναι τα πιο ευπαθή), όταν ο κινητήρας βενζίνης έχει πάνω από 200 κινούμενα μέρη. Συνεπώς είναι και πιο πιθανόν να βγάλει ζημιά.
Σχετικά με την μπαταρία ήδη αυτή τη στιγμή στους δρόμους βρίσκονται πολλά υβριδικά μοντέλα άνω της 10ετίας και δεν έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα δυσλειτουργικών μπαταριών. Πολλά υβριδικά μάλιστα είναι και TAXI, τα οποία κάνουν πολλά περισσότερα και «δύσκολα» χιλιόμετρα, όμως ακόμα λειτουργούν κανονικότατα. Ειδικά δε για τον κλάδο των αυτοκινητιστών το γεγονός πως αυξάνεται διαρκώς το μερίδιό τους, δείχνει πως τα εμπιστεύονται και γιΆ αυτό τα επιλέγουν.
«Δεν υπάρχουν μηχανικοί για να τα φτιάξουν»
Η υβριδική τεχνολογία υπάρχει 25 χρόνια. Υπάρχει τεχνογνωσία στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο των μαρκών, καθώς εκπαιδεύονται από τεχνικούς που έρχονται από το εξωτερικό. Σε κάθε περίπτωση μάλιστα παίρνετε και εγγύηση για τις εργασίες, συνεπώς δεν έχετε λόγο ανησυχίας. Ακόμα και τα ανεξάρτητα συνεργεία επενδύουν στην εξέλιξή τους πάνω στα hybrid προκειμένου να εξυπηρετούν τη διαρκώς αυξανόμενη πελατεία. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις οι μηχανικοί εκεί έχουν προϋπηρεσία σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία μαρκών.
¶λλωστε δεν είναι σημαντικές οι μηχανολογικές διαφορές ανάμεσα σε μοτέρ βενζίνης ή hybrid. Όπως σας είπαμε και πριν η δομή ενός ηλεκτροκινητήρα. Δεν είναι δύσκολο για έναν επαγγελματία να το μάθει είναι απλή Πιο δύσκολη ήταν η μετεκπαίδευση των μηχανικών από τα μοτέρ βενζίνης σε diesel και από τα ατμοσφαιρικά στα τούρμπο σύνολα.