Γιατί δεν θέλουμε αυτόνομα, αλλά θέλουμε έξυπνα αυτοκίνητα;
- Η αυτονομία «σκοτώνει» την οδήγηση και κάνει το αυτοκίνητο απλό μέσο μεταφοράς
- Συστήματα αυτονομίας έχουμε ήδη σε πολλά αυτοκίνητα, όπως ο αυτόματος πιλότος που ανεβοκατεβάζει ταχύτητα
- Τα έξυπνα αυτοκίνητα με τα συστήματα αυτονομίας αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια
- Η επέμβαση των συστημάτων στην οδήγηση προκαλεί εκνευρισμό σε πολλούς
Η αυτονομία «σκοτώνει» την οδήγηση και κάνει το αυτοκίνητο απλό μέσο μεταφοράς
Αν θες να οδηγείς, η αυτόνομη οδήγηση είναι σίγουρα ο εχθρός, γιατί πολύ απλά οδηγεί αντί για εσένα. Αν όμως θες να οδηγείς με ασφάλεια, τα ίδια συστήματα που κάνουν την αυτονομία να λειτουργεί, μπορούν να γίνουν τα καλύτερα συστήματα ασφαλείας. Γιατί όχι;
Φάγαμε τουλάχιστον 5 χρόνια από τη ζωή μας με τις εταιρείες να πειραματίζονται με τα αυτόνομα αυτοκίνητα, λες και ζήτησε κανείς να έχουμε αυτόνομα αυτοκίνητα, για να μπορούμε, λέει, να έχουμε περισσότερο χρόνο, όσο μετακινούμαστε από το ένα σημείο στο άλλο. Το γεγονός πως οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες δεν ήταν καν αυτοκινητοβιομηχανίες, ήταν από την αρχή δείγμα πως αυτή η έρευνα δεν θα μας έδινε αυτόνομα αυτοκίνητα. Θα μας έδινε όμως έξυπνα αυτοκίνητα.
Συστήματα αυτονομίας έχουμε ήδη σε πολλά αυτοκίνητα, όπως ο αυτόματος πιλότος που ανεβοκατεβάζει ταχύτητα
Αυτή τη στιγμή, τέτοια συστήματα που προέρχονται από έρευνα και εξέλιξη αυτόματων οχημάτων, έχουμε στον έναν ή τον άλλο βαθμό σε πολλά αυτοκίνητα. Το πιο εύκολα αναγνωρίσιμο είναι αυτό που προστέθηκε στο cruise control και πλέον με ένα ραντάρ κρατάει σταθερά απόσταση από το εμπρός όχημα και αυξομειώνει ταχύτητα μόνο του. Αλλο ένα τέτοιο σύστημα που πήραμε είναι αυτό που διαβάζει τις πινακίδες του δρόμου και ειδοποιεί τον οδηγό. Και τώρα έρχονται περισσότερα.
Η VW παρουσίασε 4 έξυπνα συστήματα που αυξάνουν κατα πολύ την ασφάλεια
Σε μία επίδειξη για το τι θα μας φέρει το μέλλον, η VW εμφάνισε τουλάχιστον 4 νέα συστήματα ασφαλείας που προέρχονται από την έρευνα και εξέλιξη της αυτονομίας. Το πρώτο περιλαμβάνει όλους τους αισθητήρες που χρειάζονται για να καταλάβει το αμάξι πως επέρχεται σύγκρουση, σφίγγει ζώνες, κατεβάζει λίγο παράθυρα (για τους αερόσακους) και γενικά ετοιμάζεται για μέγιστη προφύλαξη. Το δεύτερο παρατηρεί πώς ξεκινάς σε μία διασταύρωση και αν δει κάτι που δεν είδες, είτε πατάει φρένο, είτε γκάζι. Το τρίτο σταματάει το αυτοκίνητο στην άκρη το δρόμου αν ο οδηγός πάψει να το οδηγεί (γιατί κοιμάται), ενώ το τέταρτο αποφασίζει αν είναι καλύτερα να φρενάρεις ή να κάνεις τιμονιά όταν δει να έρχεται σύγκρουση.
Η επέμβαση των συστημάτων στην οδήγηση προκαλεί εκνευρισμό σε πολλούς
Όλα αυτά τα συστήματα, και πολλά ακόμη, δεν οδηγούν το αυτοκίνητο, και αυτό είναι μια ανακούφιση. Επεμβαίνουν όμως στο τιμόνι, τα φρένα και το γκάζι, που σημαίνει πως ο οδηγός δεν είναι πάντοτε ο πλήρης κύριος του αυτοκινήτου. Και αυτό δεν αρέσει σε πολλούς. Όταν όμως η επέμβαση αυτή συμβαίνει σε εξαιρετικές συνθήκες και γίνεται για να σώσει εμάς και τους γύρω μας, πιθανώς να μπορέσουμε να βάλουμε λίγο νερό στο κρασί μας, αν και κάποιοι θα πουν πως έτσι, λίγο-λίγο μας μαθαίνουν και στο τέλος δε θα μας φανεί η μετάβαση στην αυτονομία.
Εσύ τι λες; Ένα αυτοκίνητο που το οδηγείς εσύ, αλλά προσέχει εσένα και τους γύρω σου και επεμβαίνει μόνο για την ασφάλειά σου, το δέχεσαι; Ή σου ακούγεται και αυτό «μεγάλος αδελφός»;