Έχοντας την αναγνώριση της αγοράς με το μέρος της, η Lexus δεν έχει ανάγκη να διαφημίσει τα μοντέλα της ως υβριδικά. Και οι πέτρες το ξέρουν πως αν είναι Lexus, είναι υβριδικό. Αυτό όμως που θέλει να τονίσει η Lexus είναι πως τα δικά της μοντέλα, επιπλέον, δεν έχουν την ανάγκη να φορτίζουν από την πρίζα.
Είναι ενδιαφέρον το ότι τα plug-in hybrid θεωρούνται από τις μάρκες το επόμενο βήμα της υβριδικής τεχνολογίας, πως δηλαδή φέρνουν τα ηλεκτρικά, που ούτως ή άλλως φορτίζουν από την πρίζα, πιο κοντά στα υβριδικά. Και η αγορά, μέσω μάρκετινγκ, φυσικά έχει αποκτήσει την ίδια λογική. Πως δηλαδή αν μπορείς να φορτίσεις το υβριδικό σου από την πρίζα, είναι κάτι που το κάνει πιο «προηγμένο».
Η Lexus λοιπόν πάει κόντρα στο... κύμα, διαφοροποιείται ως πρωτοπόρος στα υβριδικά (ένεκα και της μαμάς Toyota) και με οδηγό την επιτυχία της κυρίως σε ΗΠΑ και Ασία, αλλά και σε κάποιες χώρες της Ευρώποης, χαράσσει τον δικό της δρόμο. Λέει πως ένα αυτοκίνητο που φορτίζει μόνο του, είναι ανώτερο από ένα που χρειάζεται να μπει στην πρίζα.
Αλήθεια είναι πως σε οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή, όπου μια μπαταρία μπορεί να φορτίζει χωρίς πρίζα, αυτό θα ήταν εμφανώς πιο «προηγμένο» από το να χρειάζεται την πρίζα.
Η Lexus χαρακτηρίζει τα δικά της μοντέλα ως self-charging, διαφοροποιώντας τα αισθητά. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως η Lexus επιμένει στη βαριά χρήση της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση ώστε να φορτίζει η μπαταρία, κάτι που επίσης κάνει και ο ηλεκτροκινητήρας όταν το επιτρέπει το φορτίο.
Και φυσικά το ίδιο κάνουν και άλλοι κατασκευαστές, ίσως όμως όχι στον ίδιο βαθμό. Αυτό που προσφέρει το plug-in είναι πως το πρωί, ή όταν φεύγεις από εκεί που στάθμευσες (και φόρτισες) είσαι έτοιμος για τη μέγιστη ηλεκτρική χρήση. Με ένα αυτο-φορτιζόμενο, θα πρέπει να είσαι «γεμάτος» από την προηγούμενη χρήση.
Ποιός όμως έχει δίκιο; Είναι το «self-charging» συστημα της Lexus καλύτερο; Κάνει καλά η Lexus και «ανοίγει τα μάτια» της αγοράς; Ή μήπως η πρίζα τελικά βολεύει περισσότερο; Τι λέτε;