- Τα νέα smart δεν θα είναι διθέσια και μικρά. Θα είναι ηλεκτρικά και SUV
- Η smart ψάχνει νέο κοινό, και μάλλον το έχει βρει, σε αυτό που μέχρι τώρα αγόραζε MINI
- Μπορεί να το πετύχει με τα πιο σύγχρονα & τεχνολογικά εξελιγμένα μοντέλα της
- Κρατάνε την πίσω κίνηση αλλά πλέον θα είναι ηλεκτροκίνητα
Τα νέα smart δεν θα είναι διθέσια και μικρά. Θα είναι ηλεκτρικά και SUV
Το πρώτο νέο smart (#1) έχει μεταξόνιο 2.75 μέτρα. Μήκος μεγαλύτερο από όσο ήταν ολόκληρο το τελευταίο «παλιό» smart (ForTwo). Όσοι έχουν ένα ForTwo δεν βλέπουν τίποτα στα νέα smart που να είναι στα «μέτρα» τους. Οπότε ποιος θα τα αγοράσει τα νέα smart; Γιατί κάποια μάρκα ίσως πρέπει να «τρέμει»;
Αν η λέξη smart φέρνει ακόμη στο νου διθέσια, πισωκίνητα αυτοκίνητα πόλης που χωράνε παντού, τότε καιρός είναι να δεις λίγο τι άλλαξε. Γιατί εκτός από το όνομα, το μόνο που μένει το ίδιο, είναι η πίσω κίνηση. Η smart επαναλανσάρεται ως αποκλειστικά ηλεκτρική, χωρίς ίχνος διθέσιου μοντέλου. Τα νέα της μοντέλα, το #1 και το #3 είναι μάλλον μικρομεσαία σε διαστάσεις, το ένα λίγο χάτσμπακ, λίγο SUV και το άλλο πιο χαμηλό, λιγότερο χάτσμπακ και λιγότερο SUV. Είναι δύσκολα να τα τοποθετήσεις.
Κρατάνε την πίσω κίνηση αλλά πλέον θα είναι ηλεκτροκίνητα
Αυτό που όμως μπορείς να πεις με σιγουριά είναι το ότι η smart πλέον δεν απευθύνεται στο κοινό που θέλει διθέσιο αυτοκίνητο πόλης να μπορεί να παρκάρει κάθετα. Φυσικά όποιος από αυτούς θέλει κάτι άλλο, είναι καλοδεχούμενος, αλλά το παραδοσιακό κοινό που κοιτούσε τη μάρκα για τη μοναδικότητα των μοντέλων πόλης της, δεν είναι αυτό που θα κοιτάξει τη νέα γκάμα. Ή μάλλον όχι οι περισσότεροι. Η smart είναι σε αναζήτηση νέου κοινού. Παίζει έντονα το χαρτί του smart=έξυπνο και στα ηλεκτρικά, έχει ζωηρά νεανικό χαρακτήρα και πολύ «γκάτζετ», και θέλει να είναι η επόμενη trendy μάρκα στην αγορά.
Η smart ψάχνει νέο κοινό, και μάλλον το έχει βρει, σε αυτό που μέχρι τώρα αγόραζε MINI
Σήμερα αυτό το «trendy» δεν το κατέχει η VW με το ID.3 που πήγε αμέσως σε συντηρητικό κοινό. Ούτε η Volvo με το CX30, που παρότι συγγενεύει με το smart #1 μάλλον υστερεί σε φαντασία και ίσως και ποιότητα. Η smart έχει στόχο το κοινό της MINI. Η MINI είναι εξάλλου η δεύτερη μάρκα της BMW, όπως η smart είναι η δεύτερη μάρκα της Mercedes. Μπορεί κανείς να δει στη MINI ένα κοινό που του αρέσει η παράδοση της μάρκας, τα χαριτωμένα μοντέλα της, και η εικόνα που έχουν στο δρόμο. Όμως η smart έχει με απόσταση την καλύτερη ηλεκτρική απάντηση, όσο τα MINI ακόμη αμφιταλαντεύονται ανάμεσα σε συμβατικές και ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ το ρετρό μάλλον έχει κουράσει.
Μπορεί να το πετύχει με τα πιο σύγχρονα & τεχνολογικά εξελιγμένα μοντέλα της
Μπορεί να κλέψει η νέα smart το κοινό της MINI όμως; Σίγουρα όλους όσοι θέλουν ηλεκτρικό θα βρουν στη smart ένα κλάσεις ανώτερο αυτοκίνητο, τουλάχιστον μία γενιά μπροστά από τα ηλεκτρικά της MINI. Όσοι θέλουν premium, επίσης θα βρουν στη smart πιο πειστική ποιότητα, και μάλλον σημαντικότερη παρουσία στο δρόμο, χάρη και στη σχεδίαση των νέων μοντέλων, και κυρίως του #3, που θυμίζει έντονα Mercedes.
Εσύ τι λες; Θα προτιμήσεις ένα νέο smart αντί για ένα από τα MINI; Έχει η smart ότι χρειάζεται για να κάνει την MINI να ανησυχεί; Και τελικά, όσο και αν λείψει το ForTwo, δεν είναι η νέα γκάμα καλύτερη;