Γιατί η Renault συνεργάζεται με την κινέζικη Geely για νέα μοτέρ;

 Σχολιάστε 
2.412 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2024)
Γιατί η Renault συνεργάζεται με την κινέζικη Geely για νέα μοτέρ;

- Η κινεζική Geely θα φτιάχνει μοτέρ για τις Renault, Dacia, Volvo, Nissan και Mitsubishi
- Θέλει να αντιγράψει την Toyota και τα μοτέρ αυτά να είναι υβριδικά, με συνθετικά καύσιμα ή υδρογόνο
- Μας επιβάλλουν τα ηλεκτρικά, αλλά μέχρι το 2040 τα μισά αυτοκίνητα θα είναι ακόμη θερμικά

Νέα εταιρεία θερμικών κινητήρων από την Renault και την Geely

Μπορεί η πρώτη ανακοίνωση γι` αυτή την τεράστια συνεργασία να έχει γίνει εδώ και ένα χρόνο, όμως σε μόλις 12 μήνες και την στιγμή που η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να έχει  «γονατίσει», Renault και Geely είναι έτοιμες να αρχίσουν τη δουλειά για θερμικούς κινητήρες νέας εποχής. Γιατί;
 
Το πρότζεκτ ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούλιο, για μια νέα εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, που θα σχεδιάσει, εξελίξει και παράγει θερμικούς κινητήρες. Τότε μπορεί να μην έκανε εντύπωση, όμως τώρα που η στροφή στα θερμικά είναι μάλλον η νέα τάση, η ανακοίνωση για την εκκίνηση εργασιών κάνει πάταγο. Η επένδυση είναι τεράστια, με 17 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, 5 κέντρα έρευνας και εξέλιξης και 19.000 εργαζόμενους ήδη από την πρώτη μέρα.

Μοτέρ για τη Renault, Dacia, Volvo, Nissan, Mitsubishi και Geely

Η νέα εταιρεία με όνομα Horse Powertrain θα ετοιμάσει κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά σύνολα, συστήματα μετάδοσης και φυσικά τις μπαταρίες τους. Η κοινοπραξία θα κάνει χρήση της τεχνογνωσίας της Geely σε μπαταρίες και υβριδικά συστήματα, και της Renault/Nissan και της Mitsubishi σε θερμικά μοτέρ. Ειδικά οι πατέντες που κρατάει η Mitsubishi (όπως αυτή των αντικραδασμικών αξόνων στα τετρακύλινδρα μοτέρ που πληρώνουν όλες οι μάρκες στην Mitsubishi) κάνουν τη συνεργασία της Geely με τον όμιλο Renault ιδιαίτερα δελεαστικό. Όλες οι μάρκες των δύο ομίλων που θέλουν να διατηρήσουν θερμικά μοτέρ μέχρι «τέλους», έχουν ανάγκη από νέα μοτέρ.

Έμφαση στα υβριδικά, τα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο

Φυσικά τα υβριδικά είναι τα πρώτα στο ενδιαφέρον, και σε αυτά εκτός από τετρακύλινδρα μοτέρ, χρειάζονται και οι μπαταρίες της Geely, όμως το απολύτως νέο δεδομένο είναι η στροφή στα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο. Μάρκες όπως η Toyota επιμένουν χρόνια πως τα θερμικά μοτέρ με άλλο καύσιμο είναι μια πολύ καλή λύση για να επιτευχθούν οι «πράσινοι» στόχοι για το περιβάλλον. Τα συνθετικά καύσιμα είναι ήδη στον ορίζοντα, όμως το κόστος τους είναι ακόμη απαγορευτικό. Όσο για το υδρογόνο, το κόστος, η παραγωγή του και η ασφάλεια στη μεταφορά του παραμένουν δύσκολα. Όμως τα θερμικά μοτέρ υδρογόνου παράγουν μηδενικούς ρύπους, διατηρούν όλα τα χαρακτηριστικά του θερμικού μοτέρ (για σπορ αυτοκίνητα, αγώνες αλλά και φορτηγά και βαρέα οχήματα) και δεν χρειάζονται δίκτυο ηλεκτροδότησης και τα συναφή όπως τα ηλεκτρικά.

Μέχρι το 2040 τα μισά αυτοκίνητα θα είναι ακόμη θερμικά

Η νέα κοινοπραξία αναμένει έσοδα 15 δις το χρόνο και ετήσια παραγωγή 5 εκατομμυρίων μονάδων. Με ορίζοντα το 2040, η Horse θέλει να πιστεύει πως η τεχνολογία της των μηδενικών ρύπων από θερμικά μοτέρ συνθετικών και υδρογόνου θα είναι πανέτοιμη ώστε να συνεχίσει και μετά την απαγόρευση των ορυκτών καυσίμων. Ακόμη περισσότερο με την επιβράδυνση των πωλήσεων των ηλεκτρικών, οι δύο όμιλοι θέλουν να έχουν την εναλλακτική που ο κόσμος φαίνεται πως προτιμά, τουλάχιστον σε Ευρώπη και Αμερική.
 
Τι γίνεται λοιπόν; Όταν τόσα λεφτά πέφτουν σε νέα θερμικά μοτέρ, μήπως η σκέψη για ηλεκτρικό πάει ακόμη πιο πίσω; Εσύ τι λες με αυτές τις εξελίξεις; Θα επιμείνεις θερμικό; Ή θα πας σε ηλεκτρικό;

Test Center
JEEP