ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γιατί η Tesla φοβάται τους Κινέζους & δεν τους φοβούνται οι Ευρωπαίοι;

Γιατί η Tesla φοβάται τους Κινέζους & δεν τους φοβούνται οι Ευρωπαίοι;

4.075 Επισκέψεις στο άρθρο (16/3/2024)

- Οι κινεζικές μάρκες φτάνουν στην Ευρώπη με φθηνότερα ηλεκτρικά από αυτά που έχουμε ήδη
- Η Tesla θέλει περισσότερους φόρους στις εισαγωγές από την Κίνα σε ΗΠΑ & ΕΕ
- Δεν φοβούνται όλες οι μάρκες όσο η Tesla τον κινέζικο ανταγωνισμό
- Με ακριβότερα κινεζικά ηλεκτρικά βολεύεται η Tesla. Εμείς σαν αγοραστές;

Οι κινεζικές μάρκες φτάνουν στην Ευρώπη με φθηνότερα ηλεκτρικά από αυτά που έχουμε ήδη

H Κίνα μπορεί να άργησε να κάνει την εμφάνισή της στην αυτοκινητοβιομηχανία, όμως η ηλεκτροκίνηση και η θέση υπεροχής της στην τεχνολογία και παραγωγή τους, την φέρνει τώρα στο προσκήνιο πιο δυνατή από ποτέ. Τι φοβάται όμως η Tesla;
 
Μέτρα πόσες καινούργιες μάρκες ηλεκτρικών μοντέλων έχουν έρθει και θα έρθουν στην Ευρώπη. Οι κινέζοι κάνουν κανονική απόβαση, με τον κάθε κατασκευαστή να έχει δύο ή και περισσότερες μάρκες, και όλοι να μπορούν να προσφέρουν φθηνά ηλεκτρικά, όταν η αγορά έχει σκαλώσει στις 30.000 ευρώ και δεν πέφτει με τίποτα. Τα κινέζικα ηλεκτρικά έχουν με το μέρος τους τόσο το χαμηλό κόστος παραγωγής, όσο και το χαμηλότερο κόστος μπαταρίας, μιας και η Κίνα έχει σχεδόν το μονοπώλιο στις μπαταρίες. Ακόμη σημαντικότερα όμως η αγορά είναι έτοιμη να συμβιβαστεί και να χαμηλώσει τις προσδοκίες της από ένα κινέζικο αμάξι, πολύ περισσότερο απΆότι σε ένα αυτοκίνητο από τους μεγάλους κατασκευαστές. Και έτσι μπορούν αυτά τα αυτοκίνητα να κάνουν παραχωρήσεις για χαμηλότερη τιμή, και εμείς να τις δεχτούμε.
 

Η Tesla θέλει περισσότερους φόρους στις εισαγωγές από την Κίνα σε ΗΠΑ & ΕΕ

Στην επέλαση των Κινέζων η Tesla είναι η πρώτη μάρκα που αντέδρασε, ζητώντας από τις κυβερνήσεις, ειδικά των ΗΠΑ, αλλά και στην ΕΕ, να αυξήσουν τους δασμούς εισαγωγής αυτοκινήτων για να προστατεύσουν τις εγχώριες μάρκες. Και άλλες μάρκες θα ήθελαν την αύξηση των δασμών, όμως όσο αυτό μπορεί να τις οφελήσει, είναι πιθανό να έχει και αρνητικό αντίκτυπο. Μπορεί τα κινέζικα να μην είναι φθηνότερα έτσι, όμως όσο δεν θα αγόραζε εγχώριο ηλεκτρικό αυτός που δεν είχε 30.000 ευρώ πριν, δεν θα αγοράσει και τώρα. Και αν έχει τα λεφτά, οι εγχώριοι κατασκευαστές δεν έχουν να φοβηθούν τους κινέζους στις ίδιες τιμές.
 

Δεν φοβούνται όλες οι μάρκες όσο η Tesla τον κινέζικο ανταγωνισμό

Και έτσι οι παραδοσιακές μάρκες ίσως προτιμούν η ηλεκτροκίνηση να γίνει πιο προσιτή έστω και με κινέζικα μοντέλα, ώστε η αγορά να μην χωρίζεται σε φθηνά-και-συμβατικά ή ακριβά-και-ηλεκτρικά. Όταν το αυτοκίνητο είναι βασικά ηλεκτρικό, θα ευνοηθούν και οι ίδιες. Και έχουν καιρό μετά να χτυπήσουν τους κινέζους όταν λανσάρουν τα δικά τους φθηνότερα μοντέλα. Κοινώς έχουν τα συμβατικά τους μοντέλα και άρα την άνεση να αντέξουν τον κινεζικό ανταγωνισμό.

Η Tesla όμως έχει να χάσει πιο πολλά καθότι δεν έχει συμβατικά να διατηρήσει πωλήσεις απέναντι στα φθηνότερα κινέζικα ηλεκτρικά. Ακόμη χειρότερα παίρνοντας πλέον τη θέση της απέναντι στον ανταγωνισμό χωρίς το «θάμπωμα» της καινούργιας μάρκας και με παλιό στόλο αυτοκινήτων, χαμηλωμένες τιμές και το μοντέλο-θαύμα των 20.000 να «έρχεται», θα βρεθεί σε μεγάλη πίεση από την κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία. 
 

Με ακριβότερα κινεζικά ηλεκτρικά βολεύεται η Tesla. Εμείς σαν αγοραστές;

Ποιος νοιάζεται όμως για την Tesla. Ήδη οι κυβερνήσεις της ΕΕ, παρότι θα ήθελαν να προστατέψουν τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες τους, όσες έχουν, θέλουν και να κάνουν τα ηλεκτρικά προσιτά. Για το περιβάλλον, αλλά και για τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, και για την κοινωνική ανισότητα που έχει δημιουργηθεί. Αν οι δασμοί αυξηθούν, η Tesla μπορεί να βοηθηθεί. Εμείς όμως σαν αγοραστές;

Εσείς όμως τι λέτε; Πρέπει να μπουν έξτρα φόροι σε ό,τι ηλεκτρικό έρχεται από Κίνα; Ή κάτι τέτοιο βολεύει μόνο την μη ευρωπαϊκή Tesla;

FORD
Fiat