Για αρχή, το ότι η VW είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία ενώ η Tesla παράγει τεχνολογία. Ποιά η διαφορά, και γιατί η VW θέλει να μεταμορφωθεί;
Δε μιλάμε για φήμες, εικασίες και κουτσομπολιά. Ο ίδιος ο επικεφαλής της μάρκας το είπε ξεκάθαρα: Αν η VW δεν γίνει σαν την Tesla, κινδυνεύει. Τι διαφορές έχει όμως η Tesla με την VW;
Φυσικά δεν είναι το μέγεθος της μάρκας που ζηλεύει η VW. Οι Γερμανοί έκλεισαν το χρόνο με ρεκόρ πωλήσεων και 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλημένα παγκοσμίως. Παρά την μείωση της αγοράς στην Κίνα (όπου η VW βασίζεται), οι Γερμανοί έκλεψαν τις πωλήσεις και κατάφεραν να πείσουν σε Ευρώπη, Ασία και νότια Αμερική, στην μετά dieselgate εποχή.
Όμως τα νούμερα δεν αρκούν. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κοιτούν μπροστά, και για όλους ισχύει το ίδιο βασικό πρόβλημα: Την εποχή της τεχνολογίας, το αυτοκίνητο δεν θεωρείται πλέον τεχνολογικό προϊόν. Το αυτοκίνητο σήμερα δεν είναι τεχνολογία. Έχει τεχνολογία, αλλά δεν είναι το ίδιο. Γιατί το συνηθίσαμε. Γιατί το θεωρούμε δεδομένο. Γιατί το βλέπουμε ως το ίδιο «πράγμα» τα τελευταία 30 χρόνια τουλάχιστον. Ένα όχημα με τέσσερις ρόδες και τέσσερις πόρτες που σε πάει από το σημείο Α στο Β καίγοντας κάποιο καύσιμο.
Και πάει στράφι, απαρατήρητη, όλη η μεταμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας από αυτό που ήταν πριν 30 χρόνια. Όλη η τεχνολογία που υπάρχει στην ασφάλεια, παθητική και ενεργητική, στους ρύπους και στο διοξείδιο του άνθρακα, στην οικονομία καυσίμου, στην αξιοπιστία, την ποιότητα και την άνεση και φυσικά την ψυχαγωγία και ενημέρωση που παρέχει το αυτοκίνητο.
Η λέξη τεχνολογία στο αυτοκίνητο σήμερα συνοψίζεται στο ηχοσύστημα, το σημερινό σύστημα infotainment. Το υπόλοιπο είναι δεδομένο. Και έτσι μια εταιρεία αυτοκινήτων όπως η VW δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σήμερα μια εταιρεία τεχνολογίας όπως η Tesla. Μπορεί σήμερα τα μεγέθη να δίνουν στην VW την υπεροχή, όμως σε μια βιομηχανία που μεταμορφώνεται με πρώτη αλλαγή την ηλεκτροκίνηση, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος η VW να εξαφανιστεί μπροστά στους νέους παίκτες, όσο μικροί κι αν είναι αυτοί σήμερα.
Το παράδειγμα της Nokia που είχε το 80% της αγοράς κινητών τηλεφώνων, μέχρι που εξαφανίστηκε από προσώπου γης με την έλευση των έξυπνων συσκευών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τους «παραδοσιακούς» κατασκευαστές.
Τι λέτε λοιπόν; Κινδυνεύει η VW στην μετάβαση της βιομηχανίας, από το αυτοκίνητο στο «τεχνολογικό προϊόν» που πουλάει σήμερα η Tesla; Έχει δίκιο η VW να ανησυχεί και να θέλει να αλλάξει; Εσείς θα αφήνατε την VW για μια νέα μάρκα που δείχνει πιο μοντέρνα και δεν έχει «ρετσινιές» στο ιστορικό της; Τι λέτε;