Πως κατάφεραν τα 1.500 κυβικά να είναι ο πιο hot κυβισμός αυτή τη στιγμή σε βενζίνη και ντίζελ;
Μπορεί τα 1.000άρια τούρμπο να είναι η έκπληξη της δεκαετίας, και φυσικά πάντα τα μεγάλα V6 και V8 κλέβουν τις εντυπώσεις, όμως το σημερινό «ψωμοτύρι» της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τα 1.500 κυβικά. Γιατί;
Τα 1.500 κυβικά έχουν ένα μαγικό συστατικό. Βρίσκονται στον σωστό κυβισμό ώστε να μπορούν να έχουν είτε τέσσερις είτε τρεις κυλίνδρους. Μπορεί τα τρικύλινδρα να τα συνδυάζουμε με μικρότερες χωρητικότητες, όμως 500 κ.εκ ανά κύλινδρο είναι το σωστό «μέτρο» σύμφωνα με την BMW που έχει κάνει περισσότερη χρήση αυτού του κυβισμού ανά κύλινδρο από κάθε άλλη εταιρεία.
Στα 1.500 κυβικά, επίσης, έχεις αρκετή χωριτικότητα για να φτιάξεις ότι μοτέρ θες. Μπορείς να θυσιάσεις επιδόσεις, «γυρίζοντας» το μοτέρ σε κύκλο Atkinson και να προσφέρει ικανοποιητική ιπποδύναμη με χαμηλή κατανάλωση. Όπως έκανε πριν μερικά χρόνια τόσο η Toyota στο Prius όσο και η Honda στα δικά της υβριδικά. Δεν ήταν τυχαία η επιλογή των 1.500 κυβικών.
Από την άλλη έχεις αρκετά κυβικά για να πετύχεις ένα καλά στημένο μοτέρ με αρκετά άλογα και καλή οικονομία, έναν πολύ καλό συμβιβασμό για αυτοκίνητα μικρομεσαία και μεσαία. Όπως κάνει τώρα ο όμιλος VW, αφότου αντικατέστησε τον 1,4TSI με τον νέο 1.500άρη αλλά πλέον και η Opel που κατέβηκε από τα 1.600 και προσφέρει το Astra και το Insignia με 1,5 λίτρα τούρμπο, φυσικά βενζίνης.
Μαζί τους και η Ford αλλά και η BMW και Mini που όμως πήγαν τα 1.500 κυβικά έναν κύλινδρο πιο κάτω, στους τρεις, στο «χρυσό» 500κ.εκ ανά κύλινδρο, και πάλι για τον καλύτερο συμβιβασμό. Αν και η BMW έδειξε τι μπορεί να κάνει με 1.500 κυβικά, ανεβάζοντας την απόδοση στα 350 άλογα στην περίπτωση της i8 που επίσης φοράει αυτό το μοτέρ.
Και μην ξεχνάμε και τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη της Mazda που φοράει το «μικρό» ΜΧ-5, αν και στην Ελλάδα δεν το έχουμε δει.
Φυσικά 1.500 κ.εκ έχουμε και στο ντίζελ, και μάλιστα σε έναν από τους πιο πετυχημένους κινητήρες σήμερα, αυτόν της Renault που φοριέται επίσης και από τις Nissan, Mercedes, Infinity, Dacia και Lada.
Τα 1.500 κυβικά έχουν και την δική τους ιστορία, από τα 4κύλινδρα της Fiat στο ομώνυμο μοντέλο της δεκαετίας του 60, ή την BMW 1500, αλλά και τα πιο ιδιαίτερα 1.500άρια της Saab σε διάταξη V4 (δίχρονο) και το αερόψυκτο μπόξερ της VW στον «σκαραβαίο».
Εσείς όμως πως τα βλέπετε τα 1.500 κυβικά; Πολλά; Λίγα; Ή ακριβώς όσα πρέπει; Και τους κύλινδρους; Πολλοί οι τέσσερις λίγοι οι τρείς; Τι λέτε λοιπόν για τα 1.500 κυβικά;
Κάτοχος του yaris 1.5 εδώ και μερικούς μήνες. Μια χαρά αμάξι για αυτό που είναι, άνετο, πρακτικό μόνο λίγο τσιμπημένη η κατανάλωση. Αθήνα 7,1 και επαρχία 6,7 αλλά χωρίς κάποια συντηρητική οδήγηση. Και η άλλη επιλογή του 208 με ενδιέφερε ιδιαίτερα αλλά προτίμησα ατμοσφαιρικό τετραβάλβιδο για την ποιο καλή αντοχή που θέλω να πιστεύω θα έχει μελλοντικά.
...όλα γίνονται για τους κατασκευαστές οχημάτων... είναι οι ΠΑΡΤΑ ΟΛΑ.-
Καμία μόδα υπάρχει δεδικασμένο από παλιά... απλώς τώρα λόγω οικονομίας ταιριάζει καλύτερα... ΚΟΨΙΜΟ ΑΠΟ ΟΛΑ.-
Κάτοχος του yaris 1.5 εδώ και μερικούς μήνες. Μια χαρά αμάξι για αυτό που είναι, άνετο, πρακτικό μόνο λίγο τσιμπημένη η κατανάλωση. Αθήνα 7,1 και επαρχία 6,7 αλλά χωρίς κάποια συντηρητική οδήγηση. Και η άλλη επιλογή του 208 με ενδιέφερε ιδιαίτερα αλλά προτίμησα ατμοσφαιρικό τετραβάλβιδο για την ποιο καλή αντοχή που θέλω να πιστεύω θα έχει μελλοντικά.
Ο καλύτερος συμβιβασμός θερμοδυναμικής απόδοσης και μεγέθους κινητήρα επιτυγχάνεται με μοναδιαίο κυλινδρισμό από 350-500 cc
...όλα γίνονται για τους κατασκευαστές οχημάτων... είναι οι ΠΑΡΤΑ ΟΛΑ.- Καμία μόδα υπάρχει δεδικασμένο από παλιά... απλώς τώρα λόγω οικονομίας ταιριάζει καλύτερα... ΚΟΨΙΜΟ ΑΠΟ ΟΛΑ.-