
Το στάνταρ από τη «βασική» σύστημα Adaptive Cruise Control παρέχει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να διατηρεί σταθερή ταχύτητα χωρίς τη χρήση του γκαζιού, διατηρώντας μία ελάχιστη, προεπιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Πολύ σημαντικές είναι και οι αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό «οπλοστάσιο» του Aygo X. Πρώτα και κύρια είναι ο τομέας της ασφάλειας, που εκφράζεται με το Toyota T-Mate, μια ολοκληρωμένη σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense (TSS) και Υποβοήθησης του Οδηγού (Advanced Driver Assistance Systems - ADAS). Χαρακτηριστική περίπτωση το Adaptive Cruise Control (ACC), τεχνολογία που μόνο το Toyota Aygo X φέρει σε σχέση με τους βενζινοκίνητους ανταγωνιστές του, από τον στάνταρ μάλιστα εξοπλισμό.
Με τη χρήση του Adaptive Cruise Control ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μία σταθερή ταχύτητα με την οποία θα κινείται το αυτοκίνητο, χωρίς εκείνος να έχει το πόδι του στο γκάζι, ενώ παράλληλα διατηρείται και μία προεπιλεγμένη απόσταση από το όχημα που βρίσκεται μπροστά. Αν η απόσταση μειωθεί τότε το σύστημα θα φρενάρει, ενώ έχει και τη δυνατότητα να ακινητοποιήσει το όχημα. Αν πάλι η απόσταση αυξηθεί τότε θα ανεβάσει ταχύτητα μέχρι να φτάσει στην προεπιλεγμένη ταχύτητα του οδηγού, εάν φυσικά το επιτρέπουν οι κυκλοφορικές συνθήκες. Στην κίνηση το ACC δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να χειρίζεται μόνο το τιμόνι και όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει αυτό.
Φρενάρει μόνο του, όταν χρειαστεί, ακόμη και τη νύχτα
Στις σουίτα Toyota Safety Sense εντάσσεται και το Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με Ανίχνευση Πεζών και Ποδηλατών. Το ξεχωριστό με την περίπτωσή του είναι πως λειτουργεί ακόμη και τη νύχτα. Συνδυάζοντας μία κάμερα με αισθητήρα και ένα ραντάρ υψηλής ακρίβειας παρακολουθεί συνεχώς το περιβάλλον εμπρός του οχήματος σε εύρος ταχύτητας 15-140 χλμ./ώρα, ώστε να καθορίσει την πιθανότητα σύγκρουσης. Αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό ηχητικά και οπτικά για να φρενάρει. Ταυτόχρονα προσδίδει επιπλέον ισχύ φρεναρίσματος, όταν ο οδηγός πατάει πεντάλ. Εάν ο οδηγός δεν επέμβει, το σύστημα αναλαμβάνει αυτόνομη πέδηση για να αποτρέψει ή να μετριάσει τη σύγκρουση.Στη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ακόμη Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης (κατά τον ελιγμό), Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση σε στροφή διασταύρωσης, Έλεγχος υποβοήθησης εκκίνησης (HAC), Σύστημα Ελέγχου Διατήρησης Λωρίδας (LTA), Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (RSA) και Αυτόματη Λειτουργία Προβολέων (AHB) μεταξύ άλλων.
Σελίδα 1 | Γιατί το Toyota Aygo X δεν έχει καμία σχέση με το Aygo που θυμάσαι; |
Σελίδα 2 | Το μοναδικό της κατηγορίας του με Adaptive Cruise Control, τέτοιο σύστημα έχουν τα μεγαλύτερα μοντέλα |
Σελίδα 3 | Έχει μεγάλη οθόνη αφής & λογισμικό που συναντάμε σε Toyota μεγαλύτερης κατηγορίας (π.χ. C-HR) |