- Οι κατασκευαστές σταματούν σταδιακά τις diesel εκδόσεις των μοντέλων τους
- Η αγορά ακόμη δείχνει αγάπη προς το diesel
- Για κάθε ένα diesel που χάνεται, ένα υβριδικό παίρνει τη θέση του
- Τα υβριδικά διατηρούν το χαμηλό κόστος χρήσης των diesel, χωρίς συμβιβασμούς
Οι κατασκευαστές σταματούν σταδιακά τις diesel εκδόσεις των μοντέλων τους
Η είσοδος του diesel στην Ελλάδα μόλις το 2011 έχει αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι της, ειδικά μετά από την τόση καλή διαφήμιση που έλαβε για τα πολλά και θετικά του. Όταν όμως η τεχνολογία εξαφανίζεται, όσο και να την νοσταλγούμε, πρέπει να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Και τα υβριδικά είναι ακριβώς αυτό. Γιατί;
Για όποιον είχε οδηγήσει ή είχε και έχει δικό του diesel, η αλλαγή του με κάτι που δεν είναι diesel παραμένει δύσκολη απόφαση. Όμως φαίνεται πως θα είναι η μόνη απόφαση αφού το ένα μετά το άλλο, τα diesel αυτοκίνητα εξαφανίζονται από τις εκθέσεις, και αυτά που μένουν είναι λίγα, συνήθως μεγάλου κυβισμού, ακριβά και συχνά δυσεύρετα. Το σίγουρο είναι πως μέχρι το τέλος της δεκαετίας δεν θα υπάρχει κανένα diesel, αφού δεν μπορούν να καλύψουν τη νέα νόρμα ρύπων Euro7.
Η αγορά ακόμη δείχνει αγάπη προς το diesel
Ότι και να λέμε όμως, η αγορά επιμένει. Δεν είναι μόνο ο «νταλκάς» που φαίνεται στα σχόλια του Facebook, δεν είναι μόνο η «κατσάδα» που ακούμε όταν προτείνουμε κάτι άλλο πέρα από diesel, είναι τα νούμερα που μιλάνε. Στην Αγγλία για παράδειγμα τον Σεπτέμβριο τα diesel είδαν άνοδο, και η ζήτηση ξεπέρασε των ηλεκτρικών. Χωρίς αυτοκίνητα βέβαια δεν γίνεται δουλειά, και όση και αν είναι η αγάπη της αγοράς, κάποια στιγμή οι πωλήσεις θα τελειώσουν.
Για κάθε ένα diesel που χάνεται, ένα υβριδικό παίρνει τη θέση του
Οι κατασκευαστές το ξέρουν καλά, και για κάθε ένα diesel που φεύγει, έρχεται ένα υβριδικό να το αντικαταστήσει. Μια ματιά στις σημερινές γκάμες, και σε αυτές μόλις 5-6 χρόνια πριν δείχνει ξεκάθαρα τι συμβαίνει. Τα υβριδικά έχουν στόχο να προσφέρουν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που αγαπήθηκαν στα diesel, και να κλείσουν αυτή την τρύπα που αφήνουν πίσω τους οι πετρελαιοκινητήρες. Συχνά το πετυχαίνουν και με το παραπάνω, όμως η αγορά δεν πείθεται εύκολα.
Τα υβριδικά διατηρούν το χαμηλό κόστος χρήσης των diesel, χωρίς συμβιβασμούς
Και όμως, τα υβριδικά σήμερα αποδεδειγμένα πετυχαίνουν χαμηλότερη κατανάλωση από τα αντίστοιχα diesel εντός πόλης, εκεί που μετράει και εκεί που η κατανάλωση είναι υψηλότερη. Φυσικά στην εθνική τα diesel κερδίζουν, όμως η κατανάλωση είναι ένα μέρος του ζητήματος. Τα υβριδικά διατηρούν όλα τα οδηγικά χαρακτηριστικά της βενζίνης, και προσθέτουν τη ροπή χαμηλά που έχουν τα diesel, χωρίς να χάνουν ψηλά όπως οι πετρελαιοκινητήρες. Επιπλέον είναι πιο ήσυχα και λίγο πιο φθηνά στην αγορά, την ασφάλιση και συντήρηση.
Αρκούν όμως αυτά; Ο κόσμος φοβάται την πολλή τεχνολογία των υβριδικών, ενώ ίσως ξεχνάει πόσο ευπαθή και με τι κόστος ήταν τα diesel απέναντι στο κακό καύσιμο. Το πρόβλημα είναι όμως πως ακόμη και τώρα αμφισβητούν τα θετικά των υβριδικών. Μήπως είναι ώρα να το ξαναδούμε; Μήπως είναι ώρα να αλλάξουμε; Τι λες;