Η Aston Martin γλυκοκοιτάει τα Σκόπια για το νέο της εργοστάσιο. Γιατί όχι την Ελλάδα;
H Aston πάει Σκόπια
3.719 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2016)
Φήμες θέλουν την Aston Martin να... κατηφορίζει προς Σκόπια. Γιατί δεν έρχεται λίγο πιο κάτω και συγκεκριμένα στη χώρα μας;
Η βρετανική μάρκα Aston Martin επεκτείνει την γκάμα της και πλέον χρειάζεται νέο εργοστάσιο. Όμως δεν έχει αποφασίσει ακόμη σε ποια χώρα θα το εγκαταστήσει. Συγκεκριμένα το crossover της Aston Martin DBX θα φέρει νέες απαιτήσεις στην παραγωγής της εταιρείας, οι οποίες δεν μπορούν να ικανοποιηθούν στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της.
Συνολικά 19 διαφορετικές τοποθεσίες έχει υπόψιν της η Aston Martin η οποία έχει διαμηνύσει προς όλες τις πλευρές ότι οποιαδήποτε οικονομική ελάφρυνση της δοθεί θα παίξει σημαντικό ρόλο στην τελική απόφασή της.
Φαίνεται λοιπόν πως η κυβέρνηση της FYROM έχει καταθέσει την καλύτερη πρόταση στο τραπέζι. Σύμφωνα με φήμες πλέον είναι η πιο δελεαστική πρόταση και φέρνει τη χώρα των Σκοπίων στις προτεραιότητες της Aston Martin.
Γιατί όμως δεν είναι στις επιλογές της η χώρα μας; Και με αυτή την ερώτηση ξεκινά και το δράμα της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και της οικονομίας γενικότερα.
Και αυτό γιατί τα πράγματα και στις δύο περιπτώσεις θα μπορούσαν να έιναι εντελώς διαφορετικά, καθώς πολλές εταιρείες αυτοκινήτου προσπάθησαν να βρουν νέες περιοχές για να εγκατασταθούν.
Μία από αυτές ήταν και η χώρα μας. Συγκεκριμένα, ήταν το 1980 που η επένδυση του Ομίλου Θεοχαράκη για τη δημιουργία της ΤΕΟΚΑΡ στον Βόλο δημιούργησε μία σύγχρονη γραμμή παραγωγής. Αυτή λειτούργησε 15 χρόνια, κατασκεύασε περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα με τα σήματα Datsun - Nissan και δημιούργησε προϋποθέσεις για μια σημαντική επένδυση εκ μέρους της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Δυστυχώς όμως το εγχείρημα απέτυχε και η Nissan πήρε τα... πράγματά της και ανηφόρισε για Αγγλία.
Πλέον, σημαντικές εταιρείες έχουν στραφεί σε άλλες χώρες και η δική μας δεν είναι στη λίστα των επιλογών τους. Αγγλία, Τουρκία, Πολωνία (δεν αναφέρουμε φυσικά την Ιταλία και την Ισπανία που έχουν δική τους αυτοκινητοβιομηχανία) αποτελούν τις επιλογές των εταιρειών. Και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι αφού τα επιχειρηματικά μερίσματα είναι ισχυρά και οι κυβερνήσεις των χωρών δίνουν κίνητρα για την εγκατάσταση εργοστασίων στα εδάφη τους που συνοδεύονται από φορολογικές διευκολύνσεις. Σκοπός φυσικά να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για τους πολίτες τους.
Εσείς τι λέτε; Χάσαμε την ευκαιρία μας πίσω στις αρχές του 1980 ή δεν είναι ποτέ αργά; Θεωρείτε πως πρέπει και η ελληνική κυβέρνηση να κάνει το ίδιο με τις κυβερνήσεις των υπόλοιπων χωρών και να δώσει κίνητρα; Μήπως πλέον είναι αργά αφού η αυτοκινητοβιομηχανία έπαψε να αναπτύσσεται ραγδαία;
Δυστυχώς η μεγάλη ευκαιρία για αυτοκινητοβιομηχανία επί Ελληνικού εδάφους χάθηκε την δεκαετία του 80, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι αργά. Η Ελλάδα είναι μαγαζί γωνία και όταν το καταλάβουν οι πολιτικοί μας τότε μόνο μπορεί να έρθει ανάπτυξη, βιομηχανία κλπ. Μέχρι τότε θα μας ζητάνε οι Κινέζοι παραπάνω τρένα για τα κοντέινερ τους και εμείς θα τους λέμε δεν έχουμε μηχανοδηγούς ή θα αφήνουμε τους μετανάστες να κλείνουν την γραμμή προς βορρά κανά μήνα
Πέρα από τα οικονομικά κίνητρα, οι βιομηχανίες θέλουν και φθηνά εργατικά χέρια και η Ελλάδα σε αυτόν τον τομέα υστερεί σημαντικά.
Χάθηκε το τρένο πατριώτες...ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΜΟΥ, ΓΟΥΣΤΑΡΕΤΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;ΑΣ ΚΑΘΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ στην Κωνσταντινούπολη τότε... Μπορούν να έρθουν εταιρείες στυλ foxcomm(apple) και να εργάζεται ο κόσμος 24ωρο για 5 δολλάρια το μήνα και αν δεν θέλει κάποιον η εταιρεία να τον σκοτώνει, ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ...Μπορεί και η Χρυσή Αυγή να γίνει εργοδότης, 24ωρη εργασία για 10 ευρώ και άμα πεις και τίποτα ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ...Μπορεί και το Κκε να γίνει εργοδότης και όταν δεν θα 'βγαίνει' να τους σκοτώνει και αυτό παρά να τους έχει απλήρωτους... Μην περιμένετε να έρθουν σοβαρές επενδύσεις στην Ελλάδα, φάμπρικές, κ.τ.λ. Στο τέλος η Ελλάδα θα μείνει στα 2 εκατομμύρια κόσμο και πολύ είναι...