Αλλαγές στον τρόπο μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των Plug-in υβριδικών οχημάτων εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, με στόχο να γίνει ακόμα πιο ακριβής και να αντικατοπτρίζει καλύτερα τη χρήση τους στον πραγματικό κόσμο.
Ίσως ισχύσει από το 2025
Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να κάνει τη μέθοδό της για τη μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) των Plug-in υβριδικών οχημάτων πιο αυστηρή, μετά την κριτική που δέχτηκε ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών μπορεί να είναι έως και τέσσερις φορές χαμηλότερα από τις πραγματικές εκπομπές. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Reuters, από πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, μία αναθεωρημένη δοκιμή είναι πιθανό να εφαρμοστεί από το 2025 περίπου.
Οι μετρήσεις για τους ρύπους στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή τη στιγμή γίνονται βάσει του WLTP, ο οποίος χρησιμοποιεί δεδομένα πραγματικού κόσμου για να μετρά με μεγαλύτερη ακρίβεια το CO2. Ωστόσο μία πρόσφατη μελέτη από το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT) ανέφερε πως ο κύκλος δοκιμών WLTP στην περίπτωση των Plug-in υβριδικών δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από 100.000 PHEV από πηγές όπως βάσεις δεδομένων εταιρικών αυτοκινήτων και ιστότοπους παρακολούθησης καυσίμων καταναλωτών, το ICCT διαπίστωσε ότι τα PHEV φορτίζονται λιγότερο συχνά και έτσι κινούνται σε μεγαλύτερη κλίμακα με τους κινητήρες καύσης και λιγότερο με ρεύμα, με αποτέλεσμα οι ρύποι που εκπέμπουν να είναι περισσότεροι απ όσους έχουν υπολογιστεί μέσω του WLTP. Με λίγα λόγια τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι δεν είναι όλη η ηλεκτροκίνηση ίση, και ότι οι ρυθμιστικές αρχές δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν τα PHEV το ίδιο με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Επιβεβαίωσε τις σκέψεις Αξιωματούχος της ΕΕ
Αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε στο Reuters ότι πιθανή τροποποίηση στους κανόνες εφαρμογής των εκπομπών ρύπων Euro 6 που αναθεωρεί την προσέγγιση δοκιμών είναι υπό συζήτηση, αλλά δεν υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες. Η τροπολογία θα πρέπει να συζητηθεί με την Ομάδα Εργασίας Μηχανοκίνητων Οχημάτων, η οποία αποτελείται από αυτοκινητοβιομηχανίες, κυβέρνηση και ενώσεις καταναλωτών στις 9 Φεβρουαρίου. Η απόφαση αναμένεται φέτος.
Έρχονται αλλαγές;
-Σκέψεις να αναθεωρηθεί ο τρόπος μέτρησης ρύπων των Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων γίνεται από την ΕΕ.
-Έρευνα έδειξε ότι δεν φορτίζονται συχνά οι μπαταρίες και πως η κίνησή τους γίνεται κυρίως με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
-Δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα οι τρέχουσες μετρήσεις ρύπων, λέει το ICCT .
-Ίσως ισχύσει κάτι τέτοιο από το 2025.
Θεωρείς πως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος μέτρησης; Γιατί κάποιος να πάρει Plug-in υβριδικό αν δεν έχει σκοπό να το φορτίζει;