5 Φωτογραφίες »
- Νέο ρεκόρ 0-400-0χλμ./ώρα σε 27,83 δευτερόλεπτα για την Koenigsegg Jesko
- 4 ρεκόρ κατέρριψε η Jesko την ίδια μέρα, χωρίς σχεδόν καθόλου μετατροπές
- Το μοντέλο είναι ειδικά σχεδιασμένο για να αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες
- Η Koenigsegg δεσμεύεται να επιλύσει το πρόβλημα των Jesko
Νέο ρεκόρ 0-400-0χλμ./ώρα σε 27,83 δευτερόλεπτα για την Koenigsegg Jesko
Μπορεί τις τελευταίες εβδομάδες η Koenigsegg Jesko να βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων, όχι για τους πιο θετικούς λόγους, ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε την σουηδική εταιρεία από το να χρησιμοποιήσει την Jesko Absolut για να καταρρίψει κάποια ρεκόρ. Κατά την διάρκεια δοκιμών σε αεροδιάδρομο στην Σουηδία, η Jesko Absolut κατάφερε να επιτύχει επίδοση στο 0-400-0χλμ./ώρα σε μόλις 27,83 δευτερόλεπτα, σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από το αμέσως προηγούμενο ρεκόρ το οποίο κατείχε από το 2023 μια Koenigsegg Regera.
4 ρεκόρ κατέρριψε η Jesko την ίδια μέρα, χωρίς σχεδόν καθόλου μετατροπές
Το ρεκόρ είναι επίτευγμα του οδηγού δοκιμών της Koenigsegg Markus Lundh και ήταν μόλις ένα από τα τέσσερα που κατερρίφθησαν εκείνη την ημέρα από ένα πλήρως εργοστασιακό αυτοκίνητο, χωρίς σημαντικές μετατροπές. Η Jesko που έθεσε τα νέα ρεκόρ «έτρεχε» με καύσιμο αιθανόλης Ε85 και στάνταρ Michelin Pilot Sport Cup2 λάστιχα. Η μοναδική τροποποίηση ήταν η τοποθέτηση ενός κουβούκλιου προστασίας για τον οδηγό.
Τα υπόλοιπα ρεκόρ που έθεσε εκείνη την μέρα η Jesko είναι το 0-400 χλμ./ώρα σε 18,82 δευτερόλεπτα, το 0-402 χλμ./ώρα σε 19,20 και το 0-402-0 χλμ./ώρα σε 28,87 δευτερόλεπτα. Η Koenigsegg ανέφερε πως οι αρχικές δοκιμές ξεκίνησαν στις 26 Ιουνίου αλλά δεν συνεχίστηκαν λόγω υψηλών θερμοκρασιών, υψηλότερων τουλάχιστον από το ιδανικό. Οι δοκιμές μεταφέρθηκαν για το επόμενο πρωί.
Τα υπόλοιπα ρεκόρ που έθεσε εκείνη την μέρα η Jesko είναι το 0-400 χλμ./ώρα σε 18,82 δευτερόλεπτα, το 0-402 χλμ./ώρα σε 19,20 και το 0-402-0 χλμ./ώρα σε 28,87 δευτερόλεπτα. Η Koenigsegg ανέφερε πως οι αρχικές δοκιμές ξεκίνησαν στις 26 Ιουνίου αλλά δεν συνεχίστηκαν λόγω υψηλών θερμοκρασιών, υψηλότερων τουλάχιστον από το ιδανικό. Οι δοκιμές μεταφέρθηκαν για το επόμενο πρωί.
Το μοντέλο είναι ειδικά σχεδιασμένο για να αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες
Η Koenigsegg επεσήμανε πως η Jesko είναι σχεδιασμένη να αναπτύσει μεγάλες ταχύτητες σε ευθεία γραμμή χάρη στην σχεδίασή της στο μπροστινό μέρος. Εκτός βέβαια από αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8 5 λίτρων ο οποίος παράγει μέχρι και 1.662 PS με καύσιμο Ε85.
Ο ιδρυτής της σουηδικής μάρκας, Christian von Koenigsegg επισήμανε «Αυτή η σειρά ρεκόρ έρχεται να επιβεβαιώσει την υπολογισμένη δυνατότητα της Jesko Absolut, δίνοντας μας την πεποίθηση ότι έχουμε φτιάξει το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο».
Ο ιδρυτής της σουηδικής μάρκας, Christian von Koenigsegg επισήμανε «Αυτή η σειρά ρεκόρ έρχεται να επιβεβαιώσει την υπολογισμένη δυνατότητα της Jesko Absolut, δίνοντας μας την πεποίθηση ότι έχουμε φτιάξει το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο».
Η Koenigsegg δεσμεύεται να επιλύσει το πρόβλημα των Jesko
Η Koenigsegg βέβαια απέφυγε να μιλήσει για το προφανές, για τα αίτια της φωτιάς, η οποία ξέσπασε στην Αττική οδό στις 15 Ιουνίου, και που οδήγησε και στην έκδοση εντολής μη οδήγησης από πλευράς των Σουηδών προς τους ιδιοκτήτες της Jesko. Στις 20 του περασμένου μήνα η εταιρεία κατέληξε μετά από ενδελεχείς ελέγχους πως ούτε το ρεζερβουάρ ούτε ένα εκ των λαδιών του μοτέρ ή του κιβωτίου ταχυτήτων δεν έφταιξαν, ώστε το πανάκριβο supercar να γίνει παρανάλωμα. Η αιτία μάλλον εντοπίζεται σε ένα σωληνάκι του υδραυλικού συστήματος των φρένων.Η Koenigsegg δεν θα αποσύρει την εντολή μη οδήγησης μέχρι να τεστάρει όλα τα σωληνάκια του υδραυλικού συστήματος για τυχόν διαρροές, ενώ διαμηνύει πως δουλεύει πάνω σε λογισμικό το οποίο θα εντοπίζει τυχόν διαρροές και θα τις αναφέρει στον οδηγό.
Συνέχεια του άρθρου >>>