- To 2011 η κινεζική Denza (μάρκα του ομίλου BYD) ήρθε στην Ευρώπη με τη βοήθεια της Mercedes
- Πρόσφατα αύξησε τις πωλήσεις της, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να μείνει η Mercedes
- Η Denza είχε ξεκινήσει την πορεία της στην Ευρώπη με το βαν, D9 και το SUV, N7
- Πλέον η μάρκα γίνεται 100% κινέζικη υπό την ιδιοκτησία της BYD
Τέλος η Mercedes από την κινεζική μάρκα αυτοκινήτων Denza
Η Mercedes-Benz αποσύρθηκε πλήρως από την κοινοπραξία της Denza στην Κίνα με την BYD, αφήνοντας την τελευταία ως τον μοναδικό μέτοχο της premium μάρκας ηλεκτρικών, made in China αυτοκινήτων. Η τρέχουσα γενιά αυτοκινήτων της μάρκας δεν διαθέτει τεχνολογίες από τη Mercedes και έτσι θα συνεχίσει και στο μέλλον, αφού η αποχώρηση της luxury γερμανικής φίρμας επιβεβαιώθηκε.
To 2011 η κινεζική Denza (μάρκα του ομίλου BYD) ήρθε στην Ευρώπη με τη βοήθεια της Mercedes
Η Mercedes βοήθησε την BYD για να λανσάρει την Denza το 2011 σε μία κοινοπραξία 50-50. Η εταιρεία στο πέρασμα των χρόνων κυκλοφόρησε διάφορα ηλεκτρικά μοντέλα κάποια εκ΄ των οποίων ήρθαν και σε ευρωπαϊκό έδαφος, όπως το Denza X, το βαν D9 και το SUV N7. Ωστόσο, στην πρώτη δεκαετία της λειτουργίας της, η μάρκα Denza λέγεται ότι πούλησε μόνο 23.000 οχήματα.
Πρόσφατα αύξησε τις πωλήσεις της, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να μείνει η Mercedes
Έτσι, το 2022 η Mercedes πήρε την απόφαση να μειώσει το μερίδιό της στη Denza σε μόλις 10%, με την BYD να αγοράζει αυτό το επιπλέον 40%. Τα τελευταία δύο χρόνια, η Denza γνώρισε άνθηση, λανσάροντας αρκετά νέα μοντέλα με τεχνολογίες και νέα σχεδίαση, οδηγώντας σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων. Πλέον έχει πουλήσει πάνω από 200.000 αυτοκίνητα, αλλά ούτε αυτό φαίνεται να ήταν αρκετό για να πείσει τη Mercedes να παραμείνει.
Στέλεχος της Mercedes επιβεβαίωσε την αποχώρηση
Πλέον, η Mercedes αποχώρησε οριστικά από την Denza, με το 100% να είναι στα χέρια της BYD. Μάλιστα, οι πληροφορίες από το National Enterprise Credit Information Publicity System της Κίνας επιβεβαίωσαν ότι η Mercedes-Benz αποχώρησε επίσημα από την κοινοπραξία στις 14 Σεπτεμβρίου. Ο Hans Georg Engel, στέλεχος της Mercedes, αποσύρθηκε επίσης από τη λίστα των διευθυντών της Denza. «Αυτό σημαίνει ότι η Mercedes-Benz δεν κατέχει πλέον μετοχές της Denza και η BYD είναι ο μοναδικός μέτοχος», επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Electrive.