4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Οι νέες εγκαταστάσεις της Subaru στην Πειραιώς 165 ετοιμάζονται πυρετωδώς για να υποδεχτούν νέους και υπάρχοντες θιασώτες των μοντέλων όπως τα XV, Forester και BRZ.
H νέα εποχή της Subaru στην Ελλάδα
7.210 Επισκέψεις στο άρθρο (23/9/2013)
Μετά από μία περίοδο αβεβαιότητας, η Subaru έπεσε σε καλά «χέρια». Η Πλειάδες Motors ΑΕ είναι η νέα πραγματικότητα στην Ελλάδα για τα μοντέλα της Subaru, προσφέροντας την πλέον αξιόπιστη λύση στους υπάρχοντες ιδιοκτήτες και το πλέον πρόσφορο περιβάλλον για τους νέους. Μιλάμε με το Γενικό Διευθυντή της Subaru, κ. Θεόδωρο Κλούβα.
Λίγο πριν την επίσημη ανακοίνωση της ανάληψης της
Subaru από την Πλειάδες Motors ΑΕ, τόσο στους δημοσιογράφους, όσο και στο ευρύ κοινό, μιλήσαμε με τον Γενικό Διευθυντή κ. Θεόδωρο Κλούβα, ένα έμπειρο στέλεχος της Subaru, αφού έχει διατελέσει για χρόνια Πρόεδρος της Subaru Motors Ελλάς, μέχρι και την αλλαγή του καθεστώτος. Η συνάντησή μας έγινε σε γνώριμα εδάφη, στις εγκαταστάσεις του ομίλου Agripan συμφερόντων Παντελεημονίτη, Χεκιμιάν, για χρόνια αντιπρόσωποι των αυτοκινήτων Daihatsu.
Αλλωστε αυτή ακριβώς η συνθήκη είναι που δίνει τα εχέγγυα για την άριστη και αξιόπιστη δραστηριότητα της Subaru στην Ελλάδα, τόσο αναφορικά με το after sales, όσο και σε σχέση με τις πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων. Στην Πειραιώς 165, είναι ήδη, σχεδόν έτοιμη, η έκθεση της Subaru, που σε λίγο καιρό θα δέχεται τους νέους και τους υπάρχοντες πελάτες για να δουν από κοντά τα νέα μοντέλα της φίρμας. Μεταξύ αυτών το XV, το νέο Forester, αλλά και το διθέσιο σπορ κουπέ, BRZ.
AT: Ποιο είναι το προφίλ της Subaru στην Ελλάδα σήμερα;
Θ.Κ.: Πάνω απΆ όλα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι η προσέγγιση είναι ρεαλιστική. Η Subaru έτσι όπως οργανώνεται είναι, πρέπει να είναι, συμβατή με τα ελληνικά δεδομένα, κοινωνικά και οικονομικά. Ο σχεδιασμός και οι προσδοκίες, το όλο στήσιμο είναι προσγειωμένα. Δεν πετάμε στα σύννεφα. Ο όμιλος έχει μια τεράστια εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου και μακροπρόθεσμη και ευρεία. Αλλωστε έχει συνεργαστεί και με ευρωπαϊκές και με ιαπωνικές και με άλλες ασιατικές φίρμες, ειδικά τις περιόδους που η Ελλάδα δεν είχε ακόμα οικονομικά προβλήματα. Πιο συγκεκριμένα προτεραιότητά μας είναι να κρατήσουμε το όνομα της Subaru ενεργό και να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πάρκο των 12.000 πελατών Subaru που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Από την άλλη, μέσα σε αυτές τις οικονομικές συνθήκες υπάρχουν πάντα ευκαιρίες. Η αγορά είναι πολύ μικρή αλλά υφίσταται. Με μία γκάμα αυτοκινήτων που ξεκινάει από το μοντέλο XV των 1.600 κ.εκ. η
Subaru έχει τα προϊόντα για να διεκδικήσει το μερίδιο που της αξίζει στην ελληνική αγορά. Αλλωστε μέλημά μας είναι να έχουμε μια υγιή, ευέλικτη και αποτελεσματική οργάνωση. Να εξελισσόμαστε μαζί με τις καταστάσεις. Πάγιες οργανώσεις και άκαμπτες δομές δεν έχουν θέση στη σημερινή πραγματικότητα. Ευτυχώς εμείς έχουμε το πλεονέκτημα ότι σχεδιάζουμε από λευκό χαρτί.
AT: Πώς πλασάρονται τα μοντέλα σας στην ελληνική αγορά, δεδομένων των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, όπως είναι η τετρακίνηση;
Θ.Κ.: Έχουμε το BRZ που δεν έχει στόχο να σπάσει τα ταμεία, αλλά είναι η βιτρίνα των τεχνολογικών δυνατοτήτων της φίρμας. Είναι μοντέλο με πολύ ξεχωριστά χαρακτηριστικά, όπως ο boxer κινητήρας το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το τελειότερο ζύγισμα αυτοκινήτου παραγωγής. Έτσι το τεχνολογικό και αισθητικό μήνυμα είναι πολύ ισχυρό.
Μετά το Forester του 1997, οι βελτιώσεις και αναβαθμίσεις στο μοντέλο οδήγησαν στην τοποθέτησή του σε ένα υψηλότερο segment της αγοράς. Αλλωστε αυτό αναδεικνύει και το νέο μοντέλο που είναι εφοδιασμένο με νέους κινητήρες χαμηλότερου κυβισμού, αλλά μεγάλης ιπποδύναμης και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Στην πράξη έχει μείνει χώρος στη χαμηλότερη κατηγορία για το XV 1,6 που ξεκινάει από τις 24.000 ευρώ χωρίς όφελος απόσυρσης. Είμαι αμιγώς τετρακίνητο με πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαία τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα, με τρία διαφορικά, boxer κινητήρα, κιβώτιο με κοντές σχέσεις, αλλά και πολύ εντυπωσιακή σχεδίαση. Αρα μιλάμε για ένα μοντέλο με premium προεκτάσεις, για το συνειδητοποιημένο αγοραστή, με τέτοιο lifestyle που να χρειάζεται την τετρακίνηση, αλλά και τις εκτός δρόμου ικανότητες.
AT: Πώς σκιαγραφείται ο πελάτης Subaru σήμερα;
Θ.Κ.: Η υπερβολή που χαρακτήρισε το καταναλωτικό προφίλ του κοινού μέχρι και πριν από λίγα χρόνια άγγιξε και την ψυχολογία όσων επέλεξαν Subaru. Δηλαδή, μπήκαν στις εκθέσεις μας πελάτες που δε χρειάζονταν ποτέ τετρακίνητο, αλλά το αγόρασαν.
Είχε γίνει μόδα και πάρα πολύ λίγοι ήταν οι συνειδητοποιημένοι, όχι μόνο για εκτός δρόμου χρήση, αλλά και λόγω του προφανούς οφέλους που έχει η τετρακίνηση στην ασφάλεια της οδικής συμπεριφοράς. Τώρα η Subaru στοχεύει σε ανθρώπους που έχουν την ανάγκη, και τις γνώσεις να πάρουν ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο, αλλά και μπορούν να το υποστηρίξουν οικονομικά.
Μπορεί να μην είναι πολλοί, αλλά σίγουρα υπάρχουν. Αυτό ακριβώς είναι το κοινό του Subaru XV. Μια ξεχωριστή εναλλακτική για γνώστες που δε θέλουν να κάνουν τεχνολογικούς συμβιβασμούς.
Αλλωστε η Subaru είναι καταξιωμένη στα μάτια του ελληνικού κοινού, με ένα από τα μεγαλύτερα μερίδια (στο παρελθόν) σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
(Eδώ μπαίνει στην κουβέντα και ο κ. Χεκιμιάν, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας) Η Subaru μπορεί και προσφέρει με τα σύγχρονα μοντέλα της, την τεχνολογία και την προσέγγιση σε επίπεδο οδηγικής εμπειρίας που ο κόσμος είχε μάθει και περίμενε από αυτή, αλλά στο μεσοδιάστημα το έχασε, αφού ατόνησε η παρουσία της στην ελληνική αγορά.
Έτσι το κοινό αυτό «υποχρεώθηκε» να στραφεί σε παρεμφερείς, λιγότερο αποτελεσματικές λύσεις. Τώρα η τεχνολογία και η εμπειρία Subaru είναι και πάλι εδώ δυναμικά.