Μπορεί η Volkswagen να ετοιμάζεται να εισέλθει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με τα I.D. μοντέλα παραγωγής αλλά και πολλά υβριδικά, ωστόσο φαίνεται πως δεν αφήνει εκτός παιχνιδιού τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και πιο συγκεκριμένα τους πετρελαιοκινητήρες.
Με αφορμή το «Motor Symposium» που έλαβε χώρα πριν από λίγες ημέρες στη πρωτεύουσα της Αυστρίας, τη Βιέννη, η γερμανική φίρμα παρουσίασε τον νέο τετρακύλινδρο turbodiesel κινητήρα χωρητικότητας 2,0 λίτρων, ο οποίος πήρε την ονομασία EA288 Evo και αναμένεται να εφοδιάσει τα μελλοντικά μοντέλα του Ομίλου.
Ο εν λόγω κινητήρας θα είναι συμβατός με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12 Volt, το οποίο θα διαθέτει ένα δυναμό που θα συνεργάζεται με το πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου. Σύμφωνα με το γερμανικό στρατόπεδο η νέα αυτή ρύθμιση υπόσχεται όχι μόνο να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια τις εκπομπές ρύπων, αλλά και να ενισχύσει την άνεση μέσα στην καμπίνα, λόγω μειωμένου θορύβου και απουσίας δονήσεων του μοτέρ.
Όσον αφορά στην ισχύ, ο EA288 Evo θα διατίθεται σε διάφορες προδιαγραφές που κυμαίνονται από 136 ίππους (100 kW) μέχρι και τους 204 ίππους (150 kW), ενώ οι VW, Skoda και SEAT, θα μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν και στα αυτοκίνητά τους που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB.
Από κει και πέρα η φίρμα υποστηρίζει πως μεταξύ των νέων στοιχείων βρίσκεται η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, αλλά και η αλλαγή στο μέγεθος του φίλτρου σωματιδίων ντίζελ (DPF), ενώ σε σχέση με τον προκάτοχό του ο νέος πετρελαιοκινητήρας είναι ελαφρύτερος αλλά και συμβατός με τα αυστηρότερα πρότυπα του νέου κύκλου δοκιμών WLTP, που θα αντικαταστήσει τον NEDC.
Επίσης, στο συμπόσιο της Βιέννης, η VW μίλησε για το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt με το οποίο θα εξοπλιστεί η επόμενη γενιά του Golf που θα φτάσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2019, ενώ αναφορά έγινε και στον νέο TGI Evo κινητήρα 1.5 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) και παράγει 130 ίππους όπως ο αντίστοιχος βενζινοκινητήρας 1.5 TSI ACT BlueMotion που βρίσκουμε στο Golf.
Καιρός ήταν...