Comfort α λα Aircross: Η γκάμα των SUV της Citroen ξεχωρίζει για την άνεση που προσφέρει στο δρόμο και φυσικά στους επιβάτες. Δείτε πως τα καταφέρνoυν και ποια είναι τα μυστικά των C3 Aircross και C5 Aircross.
Η ιστορία της Citroen είναι ταυτισμένη με την άνεση. Στο σήμερα, αυτή αποτυπώνεται έκδηλα με το πρόγραμμα «Citroën Advanced Comfort» το οποίο έχει εξελιχθεί με βάση τις απαιτήσεις των χρηστών ώστε να τους εξασφαλίζει ολοκληρωμένη άνεση σε όλες τις συνθήκες. Υπό αυτή την ομπρέλα λοιπόν η Citroen λανσάρει καινοτόμες λύσεις και διαμορφώνει τη σχεδίαση των SUV της έχοντας ως κέντρο τέσσερις βασικούς πυλώνες:
• Η εξάλειψη του θορύβου και των κραδασμών
• Η λειτουργικότητα του εσωτερικού χώρου
• Η επίτευξη ψυχικής ηρεμίας χάρη στο αρμονικό περιβάλλον και
• Η χρήση «έξυπνης» τεχνολογίας
Το σύστημα ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions αντί για τα κλασσικά stops, διαθέτει, δύο ελατήρια στα δύο άκρα του αμορτισέρ.
Η καινοτομία που κλέβει τις εντυπώσεις είναι το σύστημα ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions, το οποίο αναφέρεται στην τοποθέτηση υδραυλικών στοπ στο άνω και στο κάτω άκρο της ανάρτησης (με ελατήρια και αμορτισέρ). Ουσιαστικά μιλάμε για δυο… ελατήρια μέσα στο ειδικό αμορτισέρ (ένα στο πάνω μέρος και ένα στο κάτω) και τα οποία λειτουργούν σαν μαξιλάρια. Έτσι όταν το ελατήριο συμπιέζεται από μία λακκούβα στο δρόμο, η επαναφορά του αμαξώματος θα γίνει προοδευτικά.
Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, αλλά και στην πράξη όπως έχουμε διαπιστώσει οι ίδιοι, σε ισχυρές συμπιέσεις και επαναφορές, τα υδραυλικά στοπ μειώνουν προοδευτικά την κίνηση, αποφεύγοντας βίαιες κρούσεις και επαναφορές, ενώ σε πιο ελαφρές συνθήκες απορροφούν τους κραδασμούς, δίνοντας την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο «αιωρείται» πάνω από το δρόμο.
Τα καθίσματα Advanced Comfort περιέχουν ειδικό αφρό πάχους 15 χλστ. για καλύτερη εφαρμογή στο σώμα.
Η γαλλική φίρμα έχει αναπτύξει τα καθίσματα Advanced Comfort με διαφορετικά στρώματα ειδικών υλικών και προσθήκη ειδικού αφρού πάχους 15 χλστ. (13 χλστ. περισσότερο από τα συνηθισμένα καθίσματα). Έτσι εφαρμόζουν καλύτερα στο σώμα, απορροφώντας τις αναταράξεις και παράλληλα αποφεύγεται η «καθίζηση» τους μετά από μεγάλα διαστήματα οδήγησης.
Ειδική μελέτη επίσης έχει γίνει και στα πίσω καθίσματα, με τα δύο SUV της φίρμας να διαθέτουν συρόμενα κατά μήκος καθίσματα, διαμορφώνοντας έτσι βολικότερο περιβάλλον για τους πίσω επιβάτες. Παράλληλα το μεγαλύτερο C5 Aircross διαθέτει τρία πίσω ανεξάρτητα καθίσματα, ίδιου πλάτους, με δυνατότητα ανάκλισης σε 5 διαφορετικές θέσεις.
Η πανοραμική ηλιοροφή στα C3 και C5
Aircross, με περισσότερο από ένα μέτρο γυάλινης επιφάνειας προσφέρει εξαιρετική φωτεινότητα.
Η Citroen αντιλαμβάνεται την άνεση ως μια συνολική εμπειρία, για αυτό και υπάρχουν λεπτομέρειες στις οποίες δίνει μεγάλη σημασία. ΓιΆ αυτό το λόγο η Citroen στα μοντέλα της εφαρμόζει κάποιες καινοτομίες, όπως τα παράθυρα από πλαστικοποιημένο υλικό για την εξασφάλιση καλύτερης ηχομόνωσης, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και πανοραμικές ηλιοροφές που επιτρέπουν την διάχυση του φωτός, καθώς και σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα που αναγνωρίζει αυτόματα τον μολυσμένο εξωτερικό αέρα και τον φιλτράρει, ρυθμίζοντας την ροή μέσα στην καμπίνα.
Το C3 Aircross πετυχαίνει εύκολα την παροχή πολύ υψηλού επιπέδου άνεσης. ¶λλωστε βγήκε και νικητής στο τεστ άνεσης του AutoΤρίτη.
Η θέση οδήγησης που επιφυλάσσει στον οδηγό του το C3 Aircross μοιάζει ακριβώς στοχευμένη στην κλάση των B-SUV: είναι ψηλή και αρχοντική, ενώ τα καθίσματα είναι αυτά που έχουμε παινέψει πολλές φορές: άνετη έδρα, πλούσιο, μαλακό γέμισμα μέσα, αλλά ταυτόχρονα και καλή αίσθηση στήριξης.
Η μαλακή και απορροφητική ανάρτηση συμβάλει στη συγκράτηση των κραδασμών και των αναταράξεων σε ανώμαλα εδάφη.
Στο δρόμο προφανέστατα ο πρώτος στόχος είναι η παροχή πολύ υψηλού επιπέδου άνεσης κάτι που το C3 Aircross πετυχαίνει εύκολα. Οι λακκούβες γίνονται ελάχιστα αισθητές ηχητικά και ακόμα λιγότερο από πλευράς δόνησης. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από την υψηλή κατάταξη στο τεστ άνεσης του AutoΤρίτη.
Μάλιστα η προσπάθεια για τα υψηλά αυτά επίπεδα άνεσης δε δείχνει να επηρεάζει αρνητικά την οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Το κράτημα είναι απόλυτα σεβαστό και η αίσθηση που εισπράττεις είναι ότι μπορείς να πιέσεις αρκετά το όχημα. Τη σιγουριά αυτή δίνουν οι συγκρατημένες κλίσεις αλλά και ο σταθερός πίσω άξονας. Το τιμόνι από την πλευρά του έχει γενικά καλή αίσθηση, ελαφριά για να βολέψει και τον οικογενειάρχη στην πόλη, αλλά και κάποια πιθανή εξόρμηση εκτός ασφάλτου. Φυσικά τα χωμάτινα μονοπάτια ανήκουν στο ρεπερτορίο του C3 Aircross, όσο φυσικά βρισκόμαστε στα όρια της light περιπέτειας. Το Grip Cοntrol με επιλογές για χώμα και χιόνι ή και απενεργοποίηση του ESP (για λίγο βέβαια) θα δώσει καλές λύσεις, ενώ η μαλακή και απορροφητική ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, συμβάλει στη συγκράτηση κραδασμών και αναταράξεων.
Εκτός δρόμου είναι «υπερθέαμα» να βλέπεις απΆ έξω πόσο γρήγορα ταλαντώνεται η ανάρτηση και πόσο ευθύγραμμο μένει την ίδια ώρα το αμάξωμα.
Με στάνταρ τα Progressive Hydraulic Cushions και τα κορυφαίας άνεσης καθίσματα Advanced Comfort το C5 Aircross προσφέρεται για εξαιρετικά άνετα ταξίδια. Με την σούπερ ηχομόνωση και τα ειδικά κρύσταλλα δεν «ακούγεται» και παράλληλα όχι μόνο δεν βροντάει ή κοπανάει, αλλά δίνει μια… αφρώδη αίσθηση ακόμη και σε «πληγωμένους» δρόμους. Λες και προηγείται συνεργείο που «μπαλώνει» και ξαναστρώνει το δρόμο. Καλά, σε νορμάλ άσφαλτο δεν το συζητάμε, το πράγμα θυμίζει όντως μαγικό χαλί. Ακόμα και σε κυματοειδείς ανωμαλίες, το αμάξωμα ελέγχεται άψογα χωρίς υποψία πλεύσης ή απώλειας αυτοκυριαρχίας. Η οδήγηση που ταιριάζει στο C5 Aircross είναι η «ρευστή», αυτή χωρίς ακραία input. Τότε το C5 Aircross θα κρύψει το μέγεθος, αλλά και το ύψος του, ενώ το ελαφρύ τιμόνι στην καθημερινότητα του χαρίζει μια απροσδόκητη ευελιξία.
Το C5 Aircross με την εξαιρετικά απορροφητική ανάρτηση και τη σούπερ ηχομόνωση όχι μόνο δεν βροντάει ή κοπανάει, αλλά δίνει μια… αφρώδη αίσθηση ακόμη και σε «πληγωμένους» δρόμους.
Εκτός δρόμου, με βασικό προσόν την εξαιρετικά ισορροπημένη ανάρτηση με προσανατολισμό την άνεση και σύμμαχο τα 230 χλστ. απόστασης από το έδαφος και το Grip Control, το γαλλικό μοντέλο σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση κι ας είναι δικίνητο. Η ανάρτηση είναι ένα απίθανο όπλο: απορροφά εξαιρετικά τις ανωμαλίες και γρήγορα σου παίρνει τη φυσιολογική συστολή που έχεις ως οδηγός βγαίνοντας στο βουνό. Είναι τόσο γεμάτη η αίσθηση που εισπράττεις όταν καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχει λακούβα ή νεροφαγωμα που να σε απασχολεί πραγματικά. Είναι δε «υπερθέαμα» να βλέπεις απ έξω πόσο γρήγορα ταλαντώνεται η ανάρτηση και πόσο ευθύγραμμο μένει την ίδια ώρα το αμάξωμα και συνεπώς πόσο ήρεμοι οι επιβαίνοντες – μια αληθινή Citroen.