Η CUPRA πέτυχε! Και η επιτυχία της δείχνει το μέλλον της SEAT. Εσύ όμως τι λες, παραδίδει η SEAT τη σκυτάλη στην CUPRA για το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας;
H CUPRA δεν είναι απλά μια άλλη SEAT. Είναι η SEAT στα καλύτερά της. Από τα μοντέλα της ισπανικής φίρμας με τα διακριτικά CUPRA, μέχρι την νέα μάρκα με το δικό της σήμα και τα δικά της μοντέλα, η SEAT φαίνεται να σκοπεύει να περάσει στην ηλεκτροκίνηση αποκλειστικά μέσω της CUPRA. Γιατί;
Δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση που να μαρτυρά το μέλλον είτε της SEAT είτε της CUPRA. Το μόνο που βλέπουμε είναι ότι από τις ανακοινώσεις των δύο εταιρειών, η CUPRA έχει ήδη ένα ηλεκτρικό και ετοιμάζει τουλάχιστον άλλα δύο, ενώ η SEAT δεν έχει, και δεν ανακοινώνει κανένα τέτοιο μοντέλο. Και οι εικασίες αρχίζουν.
Βλέπεις για τους Ισπανούς, η επιτυχία της CUPRA ήταν αναμενόμενη. Και ίσως αυτό που μπορεί να συμβαίνει τώρα, να ήταν προδιαγεγραμμένο ήδη από την σύλληψη και δημιουργία της CUPRA. Τι; Να δώσει η SEAT την σκυτάλη στην CUPRA, και η ίδια να εξέλθει από την κατασκευή αυτοκινήτων. Ή καλύτερα, όλη η SEAT να γίνει CUPRA. Γιατί;
Η SEAT από την πρώτη μέρα της ύπαρξή της είχε στόχο την οικονομική κατηγορία. Η ενσωμάτωσή της στον όμιλο VW της έδωσε μια σειρά επιτυχημένων μοντέλων που κέρδιζαν χάρη στον συνδυασμό γερμανικής τεχνολογίας και ποιότητας, μια εποχή που αυτά ήταν σημαντικά, και μια πιο μεσογειακή σχεδίαση και έντονο ταμπεραμέντο.
Όμως το όνομα SEAT παραμένει mainstream, χωρίς τρόπο να σκαρφαλώσει στα πάνω σκαλιά των premium ονομάτων. Αυτό που έκανε άνετα η Peugeot και άνοιξε το βήμα της, η SEAT δεν μπορεί να το κάνει, γιατί είναι πολύ περισσότερο ταυτισμένη με το value-for-money. Και η αγορά, με τα ελάχιστα ποσοστά κέρδους και τις απανωτές κρίσεις (διοξείδιο του άνθρακα, Euro 6, πανδημία, έλλειψη ημιαγωγών, και ηλεκτροκίνηση), δεν μπορεί να κερδηθεί πλέον χωρίς μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Σαν αυτά που έχει καταφέρει η CUPRA.
Οπότε η προφανής λύση είναι η SEAT να ενσωματωθεί στην CUPRA, και να μεταμορφωθεί, σαν πεταλούδα, από τη mainstream και προσιτή μάρκα, στην πιο premium και σπορ CUPRA. Αυτό που δεν πέτυχε 20 χρόνια από μόνη της, το κάνει τώρα με μια απλή αλλαγή. Στο όνομα και το σήμα.
Και όχι μόνο. Η CUPRA έχει δείξει τη μεγαλύτερη δυναμική ανάμεσα στις μάρκες του ομίλου. Εκεί που η η γκάμα ID έφερε γκρίνια στην VW, η CUPRA έκανε το δικό της Born, αδελφό κατά τα άλλα μοντέλο του ID.3, απόλυτη επιτυχία. Και αναμένεται να γίνει το ίδιο με τα επόμενα μοντέλα της, όπως έγινε και πριν τα ηλεκτρικά με το Formentor, το καλύτερο μοντέλο της κατηγορίας από τον όμιλο, με απόσταση.
Και η SEAT; Οι φήμες δείχνουν το σήμα της μάρκας να παραμένει σε οχήματα άλλου τύπου, από ποδήλατα και πατίνια, μέχρι (ηλεκτρικές) μοτοσυκλέτες και άλλα μικρά τετράτροχα. Μιλάμε για φήμες όμως.
Τι λες όμως. Αν η CUPRA είναι όντως η SEAT στα καλύτερά της, μήπως είναι και η καλύτερη λύση για τη SEAT; Αν οι φήμες επιβεβαιωθούν, δεν μιλάμε για αποχώρηση, αλλά για μεταμόρφωση. Δεν είναι καλύτερα;