ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα ηλεκτρικά «φταίνε» για τις καθυστερήσεις στην παραγωγή αυτοκινήτων

Τα ηλεκτρικά «φταίνε» για τις καθυστερήσεις στην παραγωγή αυτοκινήτων

2.922 Επισκέψεις στο άρθρο (29/12/2023)

- Καθυστερήσεις παραγωγής της τάξεως του 34% έναντι 5% το 2018
- Οι καθυστερήσεις κοστίζουν ακριβά στις εταιρείες λόγω πρόσθετων δαπανών
- Προηγμένα συστήματα και νέα λογισμικά συμβάλουν στις καθυστερήσεις
- Ακόμα μεγαλύτερες οι καθυστερήσεις στο μέλλον

Καθυστερήσεις παραγωγής της τάξεως του 34% έναντι 5% το 2018

Οι καθυστερήσεις στην παρουσίαση μοντέλων αυξάνονται στην αυτοκινητοβιομηχανία και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της εταιρείας PwC Consulting. Οι καθυστερήσεις προέρχονται εν μέρει από τις προκλήσεις που περιβάλλουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Συγκεκριμένα, από το 2020, οι εταιρείες δυσκολεύονται να λανσάρουν εγκαίρως τα νέα οχήματά τους. Το 2023, το 34% του συνόλου των νέων οχημάτων παρουσίασε καθυστερήσεις στο να λανσαριστεί, σε σύγκριση με το 2018 που η καθυστέρηση αφορούσε μόλις το 5%, σύμφωνα με την PwC. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Tesla, η οποία κυκλοφόρησε τελικά το Cybertruck τον Νοέμβριο, ενώ υποτίθεται ότι θα λανσαριζόταν το 2021. Αντίστοιχα η Volvo καθυστέρησε την παραγωγή ενός νέου ηλεκτρικού crossover, του EX90.

Οι καθυστερήσεις κοστίζουν ακριβά στις εταιρείες λόγω πρόσθετων δαπανών

Σύμφωνα με την ανάλυση της PwC, οι καθυστερήσεις μπορούν να κοστίσουν σε μια φίρμα περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε πρόσθετες δαπάνες για προσωπικό, πρωτότυπα και υλικοτεχνική υποδομή καθώς επίσης και σε χαμένο μερίδιο στην αγορά. Αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε απώλειες 30 έως 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ολόκληρη τη βιομηχανία. 

Προηγμένα συστήματα και νέα λογισμικά συμβάλλουν στις καθυστερήσεις

Η έκθεση εντόπισε όμως κι άλλους ενόχους για τις καθυστερήσεις των νέων μοντέλων. Ο Singh, συνεργάτης της PwC, απέδωσε επίσης τις καθυστερήσεις σε ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού, ιδίως σε αυτά που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα του συστήματος κίνησης, σε ζητήματα που αφορούν την τήρηση των προτύπων ποιότητας, στους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων και στους περιορισμούς του εργατικού δυναμικού. Οι νέοι ηλεκροκινητήρες, οι μπαταρίες τους και άλλα εξαρτήματα για τα ηλεκτρικά έχουν προκαλέσει ορισμένες από τις καθυστερήσεις. Είναι επίσης δύσκολο να βρεθούν εργαζόμενοι που να έχουν τις απαιτούμενες καινούριες τεχνικές δεξιότητες. Τέλος, πιο στρατηγικά ζητήματα, όπως οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών, έχουν επίσης συμβάλει σε μικρότερο βαθμό στις καθυστερήσεις, σύμφωνα με την έκθεση.

Ακόμα μεγαλύτερες οι καθυστερήσεις στο μέλλον

Η επιστροφή σε μια εποχή όπου ένα νέο μοντέλο θα προσφέρεται χωρίς καθυστέρηση στην παραγωγή του φαίνεται απίθανη. Η έκθεση της PwC αναμένει ότι οι καθυστερήσεις στην παραγωγή θα αυξηθούν μέχρι το 2026, καθώς οι εταιρείες σχεδιάζουν να παρουσιάσουν σχεδόν διπλάσιο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι τότε. Οι εταιρείες αναμένεται να καθυστερήσουν το 20 έως 40 τοις εκατό των νέων λανσαρισμάτων από τώρα έως το 2026.

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS