Η νέα Skoda Octavia ετοιμάζεται για πρεμιέρα μέσα στο 2019 με νέα εμφάνιση, ψηφιακό εσωτερικό κόσμο και με υβριδική έκδοση. Σας είναι αυτά αρκετά για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της; Τι νέο φέρνει;
Όλα τρέχουν πολύ γρήγορα στη Skoda αυτήν την περίοδο. Μετά τα νέα Kamiq και το Scala, περιμένουμε την ανανέωση της Superb, αλλά και του σημαντικότερου μοντέλου της, της Octavia, που εκτός από τους μεγάλους χώρους που θα προσφέρει, έρχεται πιο όμορφη και σύγχρονη από ποτέ. Τι νέο όμως πραγματικά φέρνει σε σχέση με την προηγούμενη γενιά;
Σχεδιαστικά η νέα Octavia είναι πιο όμορφη, αφήνοντας πίσω την συμβατική σχεδίαση του παρελθόντος και λανσάροντας μια πιο επιθετική λογική, κοινό γνώρισμα όλων των πρόσφατων Skoda. Εκτός από πιο δυναμική όμως, εκφράζει και ένα πιο πολυτελές και premium αέρα σε σχέση με την τωρινή, που σε συνδυασμό με τις πληθωρικές της διαστάσεις, της προσδίδουν και πιο επιβλητικό χαρακτήρα.
Αφήνοντας τη σχεδίαση και περνώντας στην καμπίνα, η νέα Octavia επικεντρώνεται πάλι στον οικογενειάρχη, γιατί προσφέρει μεγάλους χώρους και πολλή πρακτικότητα. Από πλευράς μεγέθους δεν αλλάζει, με το μήκος να παραμένει στην ευρύτερη περιοχή των 4,7 μέτρων και το πλάτος αντίστοιχα λίγο πάνω από τα 1,8 μέτρα. Το εσωτερικό ωστόσο είναι σημαντικά διαφοροποιημένο με επανασχεδιασμένα μέρη και πιο high tech στοιχεία, όπως είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η μεγάλη οθόνη αφής για το infotainment και τα επιμέρους συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που «λείπουν» από την τωρινή Octavia.
Από πλευράς κινητήρων οι επιλογές θα είναι γνώριμες από τη σημερινή γκάμα και θα ξεκινούν από τα 1.000 κ.εκ. και τους τρεις κυλίνδρους με την ισχύ να βρίσκεται στα σημερινά επίπεδα περίπου (110 ίπποι). Ο 1.500άρης κινητήρας βενζίνης με 130 και 150 ίππους αλλά και δίλιτρα σύνολα που θα ξεπερνούν τους 200 ίππους είναι φυσικά μέσα στο πρόγραμμα. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι και η Skoda φαίνεται ότι θα συνεχίσει να παρέχει κινητήρες ντίζελ, αν και είναι άγνωστος ο κυβισμός με τον οποίο θα εκπροσωπείται. Το νέο σε επίπεδο κινητήρων είναι πως και η ανανεωμένη Octavia δεν θα διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όμως για πρώτη φορά θα υπάρχει και υβριδική plug-in πρόταση στη γκάμα της.
Εσείς ποιο πιστεύετε από τα παραπάνω πως θα είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό της για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της στην αγορά; Αρκούν όλες αυτές οι βελτιώσεις για να ανακόψει τη «φόρα» των crossover και τελικά έχει νόημα να επιμένει στα σεντάν η Skoda;
Ναι, έχει νόημα η συνέχιση παραγωγής της octavia και ανάλογων μοντέλων (πχ superb), διότι η άνεση χώρων και η ευκολία για τους οικογενειάρχες, δεν απαιτεί σε καμμία περίπτωση τη μετάβαση σε crossover.
Τα χαμηλά αμαξώματα παρέχουν καλύτερο έλεγχο στον οδηγό και πιο ευχάριστη οδήγηση, ιδίως όταν μπορεί να εκμεταλλευτεί και υψηλές επιδόσεις, όπως μας έχει συνηθίσει η octavia τόσα χρόνια.
Αυτό που δεν πρέπει σε καμμία περίπτωση να κοπεί απ' τα αμαξώματα αυτά, είναι η 5η πόρτα που έχει αποδειχθεί το ισχυρό ατού στην πρακτικότητα και την ευκολία φόρτωσης. Η Skoda μάλιστα έχει καταφέρει να σχεδιάζει πολύ όμορφα αυτοκίνητα με 5η πόρτα και αυτό της δίνει άλλο αέρα απέναντι στον ανταγωνισμό.
(ένας ευχαριστημένος κάτοχος Octavia5 1.8 Tsi facelift '09)
Ναι, έχει νόημα η συνέχιση παραγωγής της octavia και ανάλογων μοντέλων (πχ superb), διότι η άνεση χώρων και η ευκολία για τους οικογενειάρχες, δεν απαιτεί σε καμμία περίπτωση τη μετάβαση σε crossover. Τα χαμηλά αμαξώματα παρέχουν καλύτερο έλεγχο στον οδηγό και πιο ευχάριστη οδήγηση, ιδίως όταν μπορεί να εκμεταλλευτεί και υψηλές επιδόσεις, όπως μας έχει συνηθίσει η octavia τόσα χρόνια. Αυτό που δεν πρέπει σε καμμία περίπτωση να κοπεί απ' τα αμαξώματα αυτά, είναι η 5η πόρτα που έχει αποδειχθεί το ισχυρό ατού στην πρακτικότητα και την ευκολία φόρτωσης. Η Skoda μάλιστα έχει καταφέρει να σχεδιάζει πολύ όμορφα αυτοκίνητα με 5η πόρτα και αυτό της δίνει άλλο αέρα απέναντι στον ανταγωνισμό. (ένας ευχαριστημένος κάτοχος Octavia5 1.8 Tsi facelift '09)