Ανακοινώθηκε η νέα στρατηγική της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.
H νέα στρατηγική της Συμμαχίας
2.216 Επισκέψεις στο άρθρο (28/5/2020)
Άλλα «ήθη» και άλλα «έθιμα» θα ισχύσουν πλέον στη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi η οποία με μια μακροσκελή επίσημη ανακοίνωση ενημέρωσε για το νέο πλάνο που θα ακολουθήσει.
Από τη μία η απουσία του Carlos Ghosn, ο οποίος εδώ και αρκετό καιρό αποτελεί παρελθόν από το «τιμόνι» της συμμαχίας και από την άλλη η συνεχής θέληση των Renault-Nissan-Mitsubishi για εξέλιξη και βελτίωση των υπηρεσιών τους, ανάλογα βέβαια με τις συνθήκες της κάθε εποχής, ανάγκασαν τους επικεφαλής των τριών εταιρειών να καταρτίσουν και να ανακοινώσουν ένα νέο πλάνο που θα διατηρήσει και θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα τους.
Βασικό μέρος στο νέο επιχειρηματικό σχέδιο, σε ότι φυσικά αφορά την ανάπτυξη των οχημάτων που μας ενδιαφέρει περισσότερο, είναι το νέο πλάνο «ηγέτη-ακόλουθου» (leader-follower) που θα βασιστεί η Συμμαχία. Όπως έγινε γνωστό σε κάθε τμήμα η Συμμαχία θα έχει ένα βασικό μοντέλο που θα ακολουθείται από «αδελφά» οχήματα, τα οποία θα κατασκευάζονται από την εταιρεία «ηγέτη» με την υποστήριξη των «ακόλουθων» ομάδων. Αυτό το νέο επιχειρηματικό μοντέλο αναμένεται να μειώσει έως και 40% το κόστος ανάπτυξης των οχημάτων.
Ακόμα ένα σκέλος της νέας στρατηγικής θέλει την κάθε εταιρεία να δίνει το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής της σε μία η περισσότερες βασικές αγορές του κόσμου. Ως αποτέλεσμα η Συμμαχία πιστεύει πως με αυτό τον τρόπο η κάθε εταιρεία εκεί που θα επικεντρωθεί θα είναι μία από τις πιο ανταγωνιστικές εταιρείες και παράλληλα θα βοηθάει και τις άλλες δύο, όντας το σημείο αναφοράς. Σύμφωνα με αυτή τη νέα κατανομή, η Nissan θα είναι το σημείο αναφοράς για την Κίνα, τη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία. Η Renault θα είναι υπεύθυνη για την Ευρώπη, τη Ρωσία, τη Νότια Αμερική και τη Βόρεια Αφρική, ενώ η Mitsubishi θα καλύπτει τις χώρες που ανήκουν στην Ένωση Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας αλλά και την Ωκεανία (Αυστραλία).
Η μοιρασιά των νέων ρόλων θέλει την Nissan να ηγείται της ανανέωσης του τμήματος των μικρομεσαίων SUV μετά το 2025, ενώ η Renault θα είναι υπεύθυνη για το τμήμα μικρών SUV. Από κει και πέρα την αυτόνομη τεχνολογία οχημάτων θα αναλάβει να αναπτύξει η Nissan, ενώ η Renault τις τεχνολογίες συνδεσιμότητας που θα βασίζονται στο Android. Τα συστήματα αμιγούς ηλεκτροκίνησης θα τα μοιραστούν Nissan-Renault, ενώ η Mitsubishi θα αναλάβει τις πλατφόρμες και τα PHEV συστήματα κίνησης για το τμήμα μεσαίων και μικρομεσαίων οχημάτων.
Η συμμαχία εκτιμά ότι σχεδόν το 50 τοις εκατό των μοντέλων της θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν στο πλαίσιο του «ηγέτη-ακόλουθου» μέχρι το 2025.