ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικό χωρίς φορτιστή στο σπίτι γίνεται;

 Σχολιάστε 
11.960 Επισκέψεις στο άρθρο (24/10/2024)
Ηλεκτρικό χωρίς φορτιστή στο σπίτι γίνεται;

- Στην Ελλάδα μένουμε κυρίως σε διαμερίσματα άρα η φόρτιση είναι... δύσκολη
- Χωρίς καθόλου φόρτιση στο σπίτι πληρώνεις 7-8 ευρώ/100 χλμ.
- Πάρκινγκ σε πιλοτή; Τότε πρέπει να εγκαταστήσεις φορτιστή
- Φόρτιση στο σπίτι ή το γραφείο απαιτεί χρόνο γιατί γίνεται αργά!

Στην Ελλάδα μένουμε κυρίως σε διαμερίσματα άρα η φόρτιση είναι... δύσκολη

Τι γίνεται αν έχεις ηλεκτρικό και δεν έχεις φορτιστή στο σπίτι; Μπορείς να συνυπάρξεις με ένα ηλεκτρικό αμάξι, όπως με ένα θερμικό; Και πόσο στοιχίζει; Η ηλεκτροκίνηση έχει έρθει για να δώσει λύση στη ρύπανση του αέρα των πόλεων και του περιβάλλοντος. Αν νομίζεις πως έχει έρθει για να δώσει λύση στη δική σου μετακίνηση, τότε μάλλον κάτι δεν κατάλαβες καλά. Ειδικά αν δεν έχεις φορτιστή στο σπίτι.
 
Βλέπεις ο φορτιστής στο σπίτι στη Νορβηγία ή την Ελβετία είναι μάλλον εύκολη υπόθεση. Ειδικά αν έχεις δει τα σπίτια του Νορβηγού και του Ελβετού. Για τον Έλληνα και άλλους νοτιοευρωπαίους που μένουν σε διαμερίσματα πολυκατοικιών χωρίς θέση πάρκινγκ, ο φορτιστής στο σπίτι είναι αδύνατος. Οπότε τι παίζει;

Χωρίς καθόλου φόρτιση στο σπίτι πληρώνεις 7-8 ευρώ/100 χλμ.

Παίζει 50 λεπτά η κιλοβατώρα, και αυτό σε «αργή» φόρτιση. Γιατί το κόστος φόρτισης είναι συνδυασμός της ποσότητας ενέργειας που «βάζεις» σε κιλοβατώρες και της ταχύτητας φόρτισης που έχεις σε κιλοβάτ. Όσο περισσότερες οι κιλοβατώρες και όσο περισσότερα τα κιλοβάτ με τα οποία φορτίζεις, τόσο ακριβότερο το κόστος φόρτισης.

Που σημαίνει πως ακόμη και με τη «χαμηλή» τιμή των 50 λεπτών την κιλοβατώρα, τότε το κόστος ανά χιλιόμετρο μπορεί να φτάσει και τα διπλά σε σχέση με ένα καινούργιο υβριδικό μοντέλο βενζίνης.

Πάρκινγκ σε πιλοτή; Τότε πρέπει να εγκαταστήσεις φορτιστή

Με αυτό το δεδομένο, η φόρτιση στο σπίτι, ή στη δουλειά (εφόσον ο εργοδότης προσφέρει δωρεάν ή έστω φόρτιση σε κόστος ΔΕΗ) είναι απαραίτητη για να κάνει την επιλογή ηλεκτρικού βιώσιμη. Αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει να έχεις πάρκινγκ έστω σε πιλοτή και εκεί θα πρέπει να εγκαταστήσεις φορτιστή, καθώς το να τραβάς μπαλαντέζα δεν αποτελεί ασφαλή επιλογή. Η εγκατάσταση φορτιστή κοστίζει και απαιτεί να ακολουθήσεις συγκεκριμένη διαδικασία για να είσαι νόμιμος και ΟΚ με τους υπόλοιπους ενοίκους της πολυκατοικίας.

Φόρτιση στο σπίτι ή το γραφείο απαιτεί χρόνο γιατί γίνεται αργά!

Και αυτό φυσικά εφόσον υπάρχει χρόνος. Γιατί όταν φορτίζεις σπίτι ή στη δουλειά (δωρεάν) η ταχύτητα φόρτισης είναι «χώμα». Αν θες 90 λεπτά της ώρας να «γεμίσεις» με 50 ή 100 κιλοβάτ ισχύ (ταχύτητα) φόρτισης, στο σπίτι με ούτε 7,5 κιλοβάτ θες μέχρι και 8 φορές περισσότερο. Αν βιάζεσαι, έχεις πρόβλημα.

Αυτό από μόνο του φυσικά είναι που κάνει τις κυβερνήσεις της Ευρώπης να επιμένουν στις υποδομές ώστε να έχεις φόρτιση με λογική ταχύτητα και λογικό κόστος εκτός σπιτιού. Κάνει όμως και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προς το παρόν, ακόμη περισσότερο αντικείμενα «lifestyle». Βλέπεις το «έχω ηλεκτρικό» συνεπάγεται εκτός από το «έχω λεφτά» και το «έχω μονοκατοικία». Και όσο το lifestyle του ηλεκτρικού «πουλάει», οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα το εκμεταλλεύονται όταν καθορίζουν τιμές. Και το πράμα μπλέκει παραπάνω.

Εσύ τι λες όμως; Το σκέφτεσαι το ηλεκτρικό χωρίς φορτιστή στο σπίτι; Έχεις σκεφτεί πως θα φορτίζεις και πόσο θα σου στοιχίζει; Που θα φορτίζεις και που έχει φορτιστές για γρήγορη φόρτιση; Έχεις ασχοληθεί ή πας, και όπου σε βγάλει;

Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL