Ηλεκτρικό χωρίς μπαταρία το επόμενο supercar της Rimac
- Ορυκτά καύσιμα θα τροφοδοτούν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης
- Περιττές οι μπαταρίες με το νέο σύστημα, μειώνει το βάρος του οχήματος
- Οι δοκιμές δείχνουν απόδοση 80% συγκριτικά με το 30% των κινητήρων εσωτερικής καύσης
- Δεν γνωρίζουμε πότε θα είναι έτοιμο το νέο σύστημα κίνησης
Ορυκτά καύσιμα θα τροφοδοτούν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης
Η Rimac είναι γνωστή για την παραγωγή ηλεκτρικών hypercars, όπως το Nevera, αλλά ο Mate Rimac, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, αποκάλυψε ότι εξετάζουν μια νέα τεχνολογία που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα «παλιομοδίτικα» ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το νέο σύστημα κίνησης κάνει περιττές τις μπαταρίες μειώνοντας το βάρος του οχήματος
Ενώ αυτή η περιγραφή ακούγεται παρόμοια με τα υπάρχοντα υβριδικά που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που επεκτείνει την αυτονομία, η άποψη του αυτοκινητοβιομήχανου είναι διαφορετική. Όπως εξηγεί ο Rimac, η υπερθέρμανση υγρών καυσίμων, όπως το υγραέριο, το υδρογόνο και το diesel, θα μπορούσε να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόγραμμα θα έχει δυνητικά σημαντικές επιπτώσεις για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά «ιδιαίτερα τα σπορ αυτοκίνητα», υπονοώντας ότι θα καθιστούσε τις βαριές μπαταρίες περιττές φέρνοντας σημαντικά οφέλη στο συνολικό βάρος των οχημάτων. Ισχυρίζεται επίσης ότι θα μπορούσε να αντικαταστήσει τη φόρτιση με τον ανεφοδιασμό, εξαλείφοντας ουσιαστικά όλα τα σημερινά μειονεκτήματα που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι δοκιμές δείχνουν απόδοση 80% συγκριτικά με το 30% των κινητήρων εσωτερικής καύσης
Ο Mate Rimac εξήγησε επίσης ότι η εταιρεία του «δεν είναι αποκλειστικά ηλεκτρική και πρόσθεσε ότι στόχος του νέου προγράμματος είναι να δοκιμάσει τη βιωσιμότητα των λεγόμενων «νανοσωλήνων» και να ανακαλύψει αν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποτελεσματική πηγή ενέργειας για ένα όχημα. Αποκάλυψε επίσης ότι η εταιρεία του είχε εντοπίσει μια νεοσύστατη επιχείρηση που πειραματιζόταν με την τεχνολογία σε μικρή κλίμακα και ότι οι δοκιμές είχαν δείξει ότι οι νανοσωλήνες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με 80% απόδοση, όταν ο μέσος όρος για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι 30%. Όσον αφορά τα παραπροϊόντα της υπερθέρμανσης υγρών καυσίμων, περιλαμβάνουν CO2 και άλλα αέρια, αλλά σε πολύ μικρότερες ποσότητες σε σύγκριση με τις εκπομπές μιας κλασικής εσωτερικής καύσης.
Δεν γνωρίζουμε πότε θα είναι έτοιμο το νέο σύστημα κίνησης
Ο ιδρυτής της Rimac δεν μπήκε σε λεπτομέρειες σχετικά με το πότε θα είναι έτοιμη για παραγωγή αυτού του είδους η τεχνολογία, ωστόσο φαίνεται πως οι μηχανικοί της μάρκας εργάζονται ήδη πάνω στην εξέλίξη της, οπότε δεν αποκλείεται να έχουμε περισσότερα νέα γι΄ αυτή μέσα στους επόμενους μήνες.