ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Στην Ευρώπη τα 2λιτρα μοτέρ πουλάνε σαν ζεστό ψωμάκι, ιδιαίτερα τώρα με τη χρήση υβριδικών και ήπια υβριδικών συστημάτων. Στην Ελλάδα δίλιτρο ισούται με χαράτσια. Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξει αυτό;

Ήρθε η ώρα για απελευθέρωση των δίλιτρων!

13.126 Επισκέψεις στο άρθρο (28/7/2020)

Πόσα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν πουλάνε γιατί ξεκινούν από τα 2.000 κ.εκ. και πάνω; Όμως με όλο και περισσότερα μοντέλα να προσφέρονται ως δίλιτρα -υβριδικά ή όχι-, μήπως τώρα είναι η ώρα να απελευθερωθούν και στη χώρα μας;

Πόσα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν πουλάνε γιατί ξεκινούν από τα 2.000 κ.εκ. και πάνω; Και πόσοι κατασκευαστές πλέον έχουν το δίλιτρο κινητήρα ως τον «μικρό» στη γκάμα τους; Μήπως με όλο και περισσότερα μοντέλα να προσφέρονται ως δίλιτρα, πρέπει και στην Ελλάδα να αποχαρακτηρίσουμε τα 2.000 κυβικά ως «απαγορευμένο καρπό»;
 
Είναι πολλά τα 2.000 κ.εκ.; Τι το πολύ έχουν; Κατανάλωση πολλή δεν έχουν. Ρύπους πολλούς δεν έχουν. Κόστος πολύ δεν έχουν. Φόρους όμως; Φόρους έχουν πάρα πολλούς.
 
Τα δίλιτρα σήμερα στην Ελλάδα κουβαλάνε ένα τεράστιο φορολογικό φορτίο. Στην αγορά τους συνεχίζουν να έχουν ένα τεράστιο Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, παρά τις πρόσφατες αλλαγές στους φορολογικούς συντελεστές. Μετά πέφτει και ο Φ.Π.Α., και οι τιμές εκτοξεύονται (ναι, φόρος στο φόρο). Μετά έχουν το χαράτσι στα Τέλη κυκλοφορίας, που τα φορτώνει με ένα 600άρι πριν κάθε Χριστούγεννα. Βάλε και το ότι οι ασφαλιστικές ακολουθούν τις τάσεις που χαράζει το Υπουργείο και θεωρούν το δίλιτρο «εξωτικό» και τσιμπάνε και τα ασφάλιστρα, και το δίλιτρο είναι... πληγή για κάθε ιδιοκτήτη του.
 
Όμως τα δίλιτρα μοτέρ δεν είναι καθόλου εξωτικά. Ειδικά σήμερα αποτελούν το ψωμοτύρι της αυτοκινητοβιομηχανίας με την τάση προς τον εξηλεκτρισμό και την χρήση δίλιτρων μοτέρ σε υβριδικά σύνολα. Πάρτε για παράδειγμα της Toyota με την Corolla και το C-HR. Παρόλο που είχε έτοιμο στα ράφια της το 1.800άρι υβριδικό, εξέλιξε ένα νέο 2λιτρο σύνολο με περισσότερα άλογα και πιο σπορτίφ προσέγγιση. Από την άλλη, από τις πιο εμπορικές εκδόσεις του VW Golf είναι το δίλιτρο TDI. Το ίδιο και ένα σωρό άλλα μικρομεσαία, που στο δίλιτρο μοτέρ τους οι οδηγοί βρίσκουν την καλύτερη ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων.
 
Στα μεσαία το δίλιτρο φυσικά είναι το μοτέρ επιλογής με απόσταση. Η στρεβλή εικόνα της ελληνικής αγοράς πιθανώς να έχει πείσει πολύ κόσμο ότι τα 2λιτρα δεν είναι τόσο σημαντικά στη γκάμα μίας μάρκας. Δύσκολα θα βρεις όμως 3άρα ή C-Class ή A4 που να μην είναι δίλιτρο εκτός συνόρων. Αυτός είναι και ο λόγος φυσικά που πολλοί κατασκευαστές δεν ασχολούνται με μικρότερα μοτέρ.

Η Alfa Romeo Giulia είναι δίλιτρη, η Jaguar XE το ίδιο, το Mazda 6 το ίδιο, ενώ αν πάμε στα SUV, δίλιτρα είναι όλα τα «μικρότερα» μοντέλα της Land Rover, το ίδιο και τα Mazda, το ίδιο και τα Volvo και πάει λέγοντας. Δεν είναι τυχαίο που αυτές οι μάρκες είναι εξαφανισμένες από την ελληνική αγορά.
 
Το δίλιτρο όμως γίνεται όλο και πιο διαδεδομένο. Δεν είναι πολυτέλεια, δεν είναι υπερβολή. Είναι ώρα να απενοχοποιηθεί, να αποχαρακτηριστεί ως «εξεζητημένο» και να γίνει προσβάσιμο σε όλους μας, με τις χαμηλές τιμές που του αξίζουν, χωρίς φόρους 70-100% και απίθανα Τέλη κυκλοφορίας.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Θα το σκεφτόσασταν το δίλιτρο αν άλλαζε η φορολογία; Θα εμπιστευόσασταν την κυβέρνηση ή θα φοβόσασταν μήπως το φορολογήσουν ξανά αργότερα, όπως έκαναν στο παρελθόν; Και τελικά ταιριάζουν τα κυβικά στο οδηγικό σας στυλ, ή βολεύεστε και όπως είναι τα πράγματα τώρα με μικρότερα μοτέρ;

Autotriti.gr
DOBLO VS COURIER