Το Βayon είναι το μικρό SUV της Hyundai που διατίθεται στην Ελλάδα με ατμοσφαιρικό μοτέρ 84 ίππων και πολύ προσιτή τιμή στα 16.190 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός του είναι πλήρης, ενώ το μοντέλο διακρίνεται για την ευρυχωρία και την άνεσή του.
Αξίζει το ατμοσφαιρικό Hyundai Bayon των 16.190 ευρώ με τα 84 άλογα;
Οι τουρμπάτοι κινητήρες έχουν μπει εδώ και αρκετά χρόνια στις ζωές μας και θα λέγαμε πως έχουν επικρατήσει, αφού τα περισσότερα μοντέλα της αγοράς έχουν αφήσει πίσω τους τα ατμοσφαιρικά μοτέρ, για να μειώσουν την χωρητικότητα των κινητήριων συνόλων (downsizing) τους και να αυξήσουν ταυτόχρονα την ισχύ τους. Υπάρχει ωστόσο ένα κοινό που έχει «μάθει» στην ατμόσφαιρα και θεωρεί, δικαιολογημένα ή μη, πως τα μοτέρ αυτά είναι πιο αξιόπιστα, ακόμη και εάν δεν προσφέρουν την ισχύ και τις επιδόσεις των τουρμπάτων.
Στην ελληνική αγορά, υπάρχουν κάποια μοντέλα που προσφέρονται με ατμοσφαιρικούς κινητήρες και ένα από αυτά είναι το νεότερο μικρό SUV της Hyundai, το Bayon που ξεχωρίζει στην κατηγορία του για την τιμή του, την ευρυχωρία του και την άνεση που προσφέρει. Πάμε να δούμε αναλυτικά τι προσφέρει το ατμοσφαιρικό Bayon των 16.190 ευρώ στο πλούσιο εξοπλιστικό επίπεδο Exclusive που περιλαμβάνει από κάμερα οπισθοπορείας και cruise control μέχρι αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων και πλήρη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.
Tο αμάξωμα του Bayon εκφράζει σε όλες τις επιφάνειές του την τελευταία σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai. Το εντυπωσιακό στο Bayon είναι πως παρά το γεγονός πως βασίζεται στο i20, εντούτοις έχει τη δική του ξεχωριστή σχεδίαση κυρίως στο εμπρός και στο πίσω μέρος. Στο μπροστινό μέρος τα στενά φωτιστικά σώματα παραπέμπουν στα αντίστοιχα του Kona υπογραμμίζοντας μαζί με την απόσταση από το έδαφος τον Crossover χαρακτήρα του, ενώ από κάτω τους βρίσκονται τα κανονικά φωτιστικά σώματα με αιχμηρή σχεδίαση «βέλους». Πηγαίνοντας προς τα πίσω οι αιχμηρές γραμμές τονίζουν τη σπορτίφ υπόστασή του εκφράζοντας ένα αντίστοιχο με του i20 προφίλ, ωστόσο η πίσω κολώνα καταλήγει σε σχήμα μπούμερανγκ και ενσωματώνουν αντίστοιχης σχεδίασης φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος. Mε μήκος στα 4,18 μέτρα, πλάτος στα 1,775 μ. και ύψος στα 1,49 μ., το νέο Hyundai Bayon είναι μεγαλύτερο κατά 14 εκατοστά από το i20 (σ.σ μήκος 4,044 μ.) και μικρότερο κατά 2,5 εκ. του Kona (μήκος στα 4,2 μ.). Το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2,58 μ., ενώ η απόσταση από το έδαφος ανάλογα με την έκδοση και τη ζάντα, είναι από 16,5 έως 18,3 εκατοστά (σ.σ. 17 στο Kona).
Το εσωτερικό του Bayon εκφράζει ακόμα πιο άμεσα τη σχέση του με το i20, αφού ο διάκοσμος είναι ίδιος. Tο ταμπλό προέρχεται αυτούσιο από εκείνο και χαρακτηρίζεται από τις «οριζόντιες λεπίδες» όπως τις ονομάζει η Hyundai, τις γραμμές δηλαδή που το διατρέχουν από άκρη σε άκρη και συνεχίζονται και στα πλευρικά τμήματα των θυρών, προσδίδοντας μια ξεχωριστή αισθητική. Η ποιότητα κατασκευής με τη σειρά της ικανοποιεί απόλυτα παρά την αποκλειστική χρήση σκληρών στην αφή πλαστικών, ενώ εμφανίζει και εξαιρετικό επίπεδο συναρμολόγησης, με το φινίρισμα να είναι και αυτό προσεγμένο. Ο πίνακας οργάνων στην βασική έκδοση Exclusive είναι ψηφιακός με μέγεθος 3,5 ίντσες ενώ η κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 8 ιντσών.
Το Hyundai Bayon είναι το φαρδύτερο B-SUV της κατηγορίας με πλάτος πίσω καθισμάτων που φτάνει τα 1.385 χλστ.. Το συγκεκριμένο νούμερο ξεπερνά ακόμη και αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας (BMW X2 και Suzuki S-Cross), ενώ αρκεί για να φιλοξενηθούν χωρίς περιορισμούς ακόμη και τρεις ενήλικες επιβάτες. Από την άλλη πλευρά, έχει θυσιαστεί ελαφρώς ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών με μόλις 80 χιλιοστά διαθέσιμο αέρα, ενώ σε σχέση με το i20, πάνω στο οποίο βασίζεται έχει λιγότερο χώρο πάνω από κεφάλια των πίσω λόγω της coupe σχεδίασής του. Από την άλλη πλευρά, ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (411 λίτρα) και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.
Ακόμα, στο AutoΤρίτη, πήραμε το Hyundai Bayon αλλά και πολλά ακόμη μοντέλα της κατηγορίας του και εξετάσαμε πόσο θόρυβο κάνει η ανάρτησή τους, όταν περνούν από συνεχείς ανωμαλίες στο δρόμο. Καλύτερο μοντέλο σε αυτή τη δοκιμασία αναδείχτηκε το Hyundai Bayon με τα μέγιστα decibel να φτάνουν στον αριθμό των 79,9.
To 1.200άρι ατμοσφαιρικό Bayon αποδίδει 84 άλογα και 118 Nm στις 4.200 σ.α.λ., είναι γραμμικό και ελαστικό αλλά τόσο οι επιδόσεις όσο και οι ρεμπρίζ είναι απλά επαρκείς για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Για να κινηθείς σβέλτα θα πρέπει να δουλέψεις το μοτέρ υψηλά, κάτι που ανεβάζει την κατανάλωση αρκετά παραπάνω από όσα υπόσχεται ο κατασκευαστής στα 5,1λτ./100χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση του ατμοσφαιρικού Bayon έφτασε τα 8,1λτ./100χλμ.
Με το μοτέρ να αποδίδει 84 άλογα και την αρκετά μαλακή ανάρτηση, το Bayon σε αυτή την έκδοση δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε σπορ οδήγηση. ΅Ένα γρήγορο προσπέρασμα θα απαιτήσει διπλό κατέβασμα, ενώ αν κυνηγήσεις μια πιο υψηλή μέση ταχύτητα θα αναγκαστείς να δουλέψεις τον κινητήρα ψηλά, με ό,τι συνέπειες έχει αυτό σε θόρυβο και κατανάλωση. Στην καθημερινότητα, το Bayon είναι εύκολο σε χειρισμό και πολύ ευέλικτο ενώ, μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου χάρη στην καλή του απόσταση από το έδαφος και τα πλαστικά προστατευτικά που έχει γύρω από το αμάξωμα.
Πλούσιο σε εξοπλισμό και με σούπερ τιμή - Με 8άρα οθόνη αφής και ψηφιακό πίνακα οργάνων - Koρυφή σε φάρδος πίσω καθίσματος και ηχομόνωση - Απλά επαρκής ο 1.200άρης των 84 ίππων και «καίει» 8,1 λτ./100 χλμ. Aτμόσφαιρα ή turbo; Αξίζει να δώσεις 1.400 ευρώ παραπάνω να το πάρεις με τουρμπάτο μοτέρ 100 ίππων;