Tα νεοφερμένα Plug-In Hybrid, Jeep Renegade και Renault Captur αποτελούν τις δύο μοναδικές εξηλεκτρισμένες εκδόσεις στα compact SUV διευρύνοντας την γκάμα τους με τις πλέον «οικολογικές» τους εκδόσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που τα συναντάμε μαζί στο συγκεκριμένο «VS» γιατί όπως θα δούμε και στη συνέχεια, πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας προτάσεις στην υλοποίησή τους. Αμφότερα όμως και βασιζόμενα στα χαρακτηριστικά των «συμβατικών» τους εκδόσεων, αποκτούν ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον προφίλ που τα καθιστά ακόμα πιο ικανά. Oι διαφορές τους ξεκινούν από την τιμή τους, με το πιο SUV και 4κίνητο Jeep Renegade στην έκδοση 4xe να κοστίζει από 41.000 ευρώ με έκπτωση του προγράμματος Eco Bonus της εισαγωγικής εταιρείας, ενώ το δικίνητο Renault Captur κοστίζει από 34.230 ευρώ με προωθητική ενέργεια για την έκδοση Expression Plus. Ας τα γνωρίσουμε όμως καλύτερα.
Εμφάνιση: Πιο off road το Renegade, πιο εκλεπτυσμένο το Captur
Το αισθητικό προφίλ των δύο μοντέλων δεν διαφέρει σημαντικά στις Plug-In Hybrid εκδόσεις τους, βασιζόμενο στο αντίστοιχο των συμβατικών τους. Από αυτό καθίσταται άμεσα σαφές πως πρόκειται για δυο εντελώς διαφορετικές προτάσεις στην αγορά των compact SUV, με το Renegade να εκφράζει έναν πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα και το Captur ένα πιο ισορροπημένο και εκλεπτυσμένο αισθητικό προφίλ. Το Jeep έτσι χαρακτηρίζεται από την πιο τετραγωνισμένη αισθητική του με την σήμα κατατεθέν μάσκα και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του, ενώ ανάλογα με την έκδοση αποκτά και πιο τονισμένα off road στοιχεία. Από την άλλη το Renault Captur ξεχωρίζει για την φινετσάτη και κομψή του περιβολή που στηρίζεται σε έναν όμορφο συνδυασμό δυναμικών επιφανειών και έντονων ακμών, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του παρατηρητή του.
Κινητήρες: Διαφορετική λογική, ίδιο οικονομικό αποτέλεσμα
H Plug-In Hybrid τεχνολογία είναι φυσικά αυτή που «ενώνει» τις δύο προτάσεις που παρουσιάζουμε στα compact SUV. Στην περίπτωση της Jeep αυτή προέρχεται από ένα θερμικό κινητήρα 1,3 λίτρων βενζίνης που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες με τον έναν να έχει το ρόλο γεννήτριας και τον άλλον ισχύος 60 ίππων να αναλαμβάνει να κινήσει τους πίσω τροχούς. Το Renegade έτσι είναι 4κίνητο (σ.σ διαθέτει 11 προγράμματα λειτουργίας για την υβριδική τεχνολογία, την οδική συμπεριφορά και την τετρακίνηση) και αποδίδει συνδυαστικά 190 ή 240 ίππους στην έκδοση Trailhawk.
Το Renault Captur E-Tech από την άλλη χρησιμοποιεί έναν μεγαλύτερο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων και τον συνδυάζει και αυτό με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Και πάλι το ένα έχει το ρόλο γεννήτριας και το άλλο αναλαμβάνει την ηλεκτρική κίνησή του, με το δικίνητο Captur να αποδίδει συνδυαστικά 160 ίππους. Και εδώ υπάρχουν διάφορα προγράμματα για την ανάκτηση ενέργειας και την χρήση του υβριδικού συστήματος, παράλληλα με τα προγράμματα οδήγησης (Sport, Eco και MySense).
Σε κάθε περίπτωση η ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται στα 50 χλμ. σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων κατά WLTP, με το Jeep Renegade 4xe να χρησιμοποιεί μπαταρία χωρητικότητας 11,4 kWh και το Renault Captur E-Tech 9,8 kWh. Για τη φόρτισή τους, το μεν Renegade χρειάζεται λιγότερο από 2 ώρες μέσω του wallbox (των 7,4 kWh) που προσφέρει δωρεάν η Jeep, ενώ το Captur χρειάζεται περίπου 3 ώρες από φορτιστή 3,7 kWh.
Τέλος, και τα δύο αυτοκίνητα επωφελούνται από μειωμένες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) αλλά και περιορισμένη αναλογικά με την απόδοσή τους κατανάλωση καυσίμου. Συγκεκριμένα η Jeep αναφέρει μέση κατανάλωση για το Renegade 4xe 1,9 και 2,0 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα για τις εκδόσεις ιπποδύναμής του (190 και 240 ίππων) και 44-46 γρ./χλμ. CO2, ενώ η Renault «δηλώνει» μέση κατανάλωση 1,5 λτ./100 χλμ. και 34 γρ. CO2/χλμ.για το Captur E-Tech, αμφότερα στον κύκλο μέτρησης κατά WLTP.
Eσωτερικό -Χώροι: Ξεχωριστά και μέσα, το καθένα με τον δικό του χαρακτήρα
Η εικόνα στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων είναι και εδώ βασισμένη στις υπόλοιπες «συμβατικές» εκδόσεις τους προβάλλοντας όμως και έναν πιο high tech χαρακτήρα μέσω των νέων στοιχείων για την υβριδική τους λειτουργία που ενσωματώνουν οι μεγάλες οθόνες αφής των συστημάτων infotainment. Το Jeep Renegade 4xe έχει πλούσιο διάκοσμο σε κάθε έκδοσή του και ανάλογα με αυτή αποκτά και κάποια νέα στοιχεία φινιρίσματος, ενώ η ποιότητα κατασκευής του είναι καλή με μαλακά υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό. Το Renault Captur έχει και αυτό ευχάριστο διάκοσμο στο «Smart Cockpit» εσωτερικό του και ξεχωρίζει για την εργονομία και την πρακτικότητά του, ενώ έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού προβάλλοντας έτσι ένα πολύ καλό ποιοτικό επίπεδο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς και στα δύο αυτοκίνητα με ίδιο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αλλά και καλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών στο Renault Captur. Ο χώρος αποσκευών έχει δεχθεί μείωση σε κάθε περίπτωση λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών των υβριδικών τους συστημάτων κάτω από αυτόν, με το Renegade 4xe να προσφέρει 330 λίτρα (από 351 των συμβατικών του εκδόσεων) και το Captur E-Tech 378 λίτρων (από 422 στις συμβατικές του εκδόσεις).
Η γνώμη μας
Τα Jeep Renegade 4xe και Renault Captur E-Tech βάζουν την Plug-In Hybrid τεχνολογία και στα compact SUV και γι` αυτό το λόγο ξεχωρίζουν στην κατηγορία. Από κει και πέρα η μεταξύ τους διαφορές είναι σημαντικές, με το Renegade να εκφράζει έναν πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα και το Captur έναν πιο ισορροπημένο, βασιζόμενα στα πρότυπα των συμβατικών τους εκδόσεων.
Οι Γάλλοι το λανσάρουν απλά ως C4. Εμείς οι ιθαγενείς C4 C-Cross... CCC!