Και όμως, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων δεν είναι η Κίνα
- Ο πόλεμος στην Ουκρανία αύξησε τις εξαγωγές της Κίνας
- To 2023 η Κίνα εξήγαγε 5.22 εκατομμύρια αυτοκίνητα
- Η Ιαπωνία κατάφερε να την ξεπεράσει κατά 800 χιλιάδες αυτοκίνητα
- ΗΠΑ & ΕΕ σνομπάρουν τα κινέζικα αλλά μέχρι πότε;
Ο πόλεμος στην Ουκρανία αύξησε τις εξαγωγές της Κίνας
Ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτός από τις τεράστιες κοινωνικές επιπτώσεις στην περιοχή άλλαξε και τον παγκόσμιο εμπορικό χάρτη. Ένας από τους κλάδους που επηρεάστηκε είναι και η αυτοκινητοβιομηχανία. Τόσο όσον αφορά τις πρώτες ύλες, όσο και την εξαγωγή οχημάτων σε ορισμένες χώρες.
Μια από αυτές και η Ρωσία καθώς το εμπάργκο των δυτικών χωρών προς αυτή περιόρισε κατά πολύ τις επιλογές των Ρώσων σε εισαγόμενα αυτοκίνητα, στρέφοντάς τους προς τας Ανατολάς. Πιο συγκεκριμένα οι ετήσιες εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων προς την Ρωσία 5πλασιάστηκαν έως τον Νοέμβριο του περασμένου έτους σε σχέση με το 2022.
To 2023 η Κίνα εξήγαγε 5,22 εκατομμύρια αυτοκίνητα
Όπως καταλαβαίνεται η τεράστια αύξηση στη ζήτηση από την Ρωσία, μια ιδιαίτερα μεγάλη αγορά, αλλά και η άνθηση της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα με πολλές νέες αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια οδήγησαν σε αύξηση και των αυτοκινήτων που εξήγαγε. Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη χρονιά, εξήχθησαν από την Κίνα περισσότερα από 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Το νούμερο ζαλίζει, αλλά καθώς φαίνεται δεν της έδωσε την πρώτη θέση παγκοσμίως σε αυτόν τον τομέα.
Η Ιαπωνία κατάφερε να την ξεπεράσει κατά 800 χιλιάδες αυτοκίνητα
Η χώρα του ανατέλλοντος ήλιου κατάφερε να εξάγει συνολικά σχεδόν 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα (5.970.000) την περασμένη χρονιά, δείχνοντας ποια είναι η βασίλισσα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με κύριο εκπρόσωπο την Toyota, αλλά και τις Honda, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Suzuki κλπ. η Ιαπωνία κατάφερε ίσως για τελευταία φορά να κυριαρχήσει στις παγκόσμιες αγορές, πριν από την αναπόφευκτη για πολλούς κυριαρχία της Κίνας.
ΗΠΑ & ΕΕ σνομπάρουν τα κινέζικα αλλά μέχρι πότε;
Οι αγοραστές στις ΗΠΑ δείχνουν ακόμα πως δεν έχουν σε εκτίμηση τα κινεζικά οχήματα. Ωστόσο αυτό πιθανότατα θα αλλάξει, με πολλούς να πιστεύουν πως η BYD, η οποία πρόσφατα κατασκεύασε το δικό της τάνκερ που μπορεί να μεταφέρει 7.000 αυτοκίνητα, θα καταφέρει να ξεπεράσει την Tesla μιας και προσφέρει φθηνότερα και ισχυρότερα αυτοκίνητα.
Στην Ευρώπη πάλι, τα νούμερα των εισαγόμενων από την Κίνα οχημάτων μένουν επίσης σε χαμηλά επίπεδα, με μόνες εξαιρέσεις (μεταξύ των δυνατών αγορών) το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο.