Αποψη Κάν`το όπως η Toyota: Peugeot, Citroen, Opel & DS έγιναν υβριδικά
- Αν δεν χρειαζόταν να φορτίσεις ποτέ το κινητό σου, θα το προτιμούσες από το να πρέπει να το βάζεις στην πρίζα
- Ο όμιλος Stellantis τώρα λανσάρει τα μικρά & μικρομεσαία του μοντέλα με αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοτέρ, α λα Toyota
- Δηλώνουν ήπια υβριδικά, αλλά πάνε με ρεύμα, όπως τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά
- Καλύτερες επιδόσεις & χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς πρίζα. Η ενδιάμεση λύση ανάμεσα σε βενζίνη & ηλεκτρικά είναι η καλύτερη
Αν δεν χρειαζόταν να φορτίσεις ποτέ το κινητό σου, θα το προτιμούσες από το να πρέπει να το βάζεις στην πρίζα
Μπορεί τον όρο «αυτοφορτιζόμενο» να μην τον είχαμε στο λεξιλόγιό μας έως ότου η Toyota έκανε την αντεπίθεσή της στον plug-in υβριδικό ανταγωνισμό, με τα δικά της self-charging. Και η λογική είναι απλή: Αν δεν χρειαζόταν να φορτίσεις ποτέ το κινητό σου τηλέφωνο, δεν θα το προτιμούσες από το να πρέπει να το βάζεις στην πρίζα;
Το μάρκετινγκ λειτουργεί με μυστήριους τρόπους. Όσο η Toyota άφηνε τον ανταγωνισμό να υιοθετήσει, με κάποια καθυστέρηση, την υβριδική τεχνολογία, το μάρκετινγκ έκανε τη δουλειά του. Με τα ηλεκτρικά να κάνουν μεγάλη εντύπωση στο κοινό, η ιδέα πως βάζεις το αυτοκίνητο στην πρίζα έγινε τόσο δελεαστική, που ένα υβριδικό που φορτίζει επίσης στην πρίζα, άρχισε να ακούγεται καλή ιδέα. Είναι όμως καλύτερη από ένα υβριδικό που δεν χρειάζεται να το φορτίζεις ποτέ; Που φορτίζει μόνο του; Και η Toyota, ή μάλλον η Lexus, έφερε τον όρο self-charging απέναντι στο plug-in, για να κάνει την διαφορά ανάμεσα στη δική της υβριδική τεχνολογία, και αυτή του ανταγωνισμού, ξεκάθαρη. Αν μιλάγαμε για το κινητό σου τηλέφωνο, πως θα το ήθελες; Self-charging ή plug-in;
Ο όμιλος Stellantis τωρα λανσάρει τα μικρά & μικρομεσαία του μοντέλα με αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοτέρ
Μια τέτοια ιδέα δεν θα έμενε πολύ καιρό χωρίς να υιοθετηθεί. Ο όμιλος Stellantis γεφυρώνει την απόσταση μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων των μικρών και μικρομεσαίων μοντέλων του και των θερμικών, με ένα σύνολο self-charging υβριδικής τεχνολογίας. Το ίδιο σύνολο ξεκινάει την καριέρα του σε μοντέλα όπως το 208 και το 2008, αλλά και το Corsa και το Astra, και φυσικά το Mokka. Βρίσκεται κάτω από τα καπό των C4 και C4X και τώρα λανσάρεται και στα DS3 και DS4. Σε κάθε περίπτωση τα νέα υβριδικά μοντέλα έχουν ως και 20% χαμηλότερη κατανάλωση, μέχρι 18% χαμηλότερους ρύπους CO2, καλύτερη επίδοση σε 0-100 πάνω από 1 δλ., και φυσικά σε ρεπρίζ. Το ότι μιλάμε για καλύτερα σύνολα από τα θερμικά σε κάθε μέτρηση, είναι περιττό.
Δηλώνουν ήπια υβριδικά, αλλά πάνε με ρεύμα, όπως τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά
Φυσικά η τεχνολογία της Stellantis διαφέρει από της Toyota. Το μόνο κοινό είναι ο κύκλος λειτουργίας του θερμικού κινητήρα, Miller αντί για Otto. Η τάση των υβριδικών της Stellantis είναι 48V αλλά η μπαταρία είναι μικρότερη, 0,9kW, κάτι που για πολλούς κάνει τα μοντέλα αυτά «ήπια» υβριδικά. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 30 άλογα, όμως η μεγάλη διαφορά είναι στη μετάδοση. Το προηγμένο πλανητικό κιβώτιο της Toyota δεν αντιγράφεται. Τα μοντέλα της Stellantis χρησιμοποιούν ένα πολύ ικανοποιητικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στη θέση του.
Καλύτερες επιδόσεις & χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς πρίζα. Η ενδιάμεση λύση ανάμεσα σε βενζίνη & ηλεκτρικά είναι η καλύτερη
Για την Stellantis με τόσα μοντέλα στο μέσο της εμπορικής τους ζωής, μια τέτοια αναβάθμιση είναι ιδιαίτερα σημαντική. Από τα δύο άκρα, συμβατικό από τη μία, ηλεκτρικό από την άλλη, τώρα τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της προσφέρουν ίσως την καλύτερη λύση, την ενδιάμεση. Τα νέα υβριδικά μοντέλα της ξεπερνούν σε κάθε τομέα τα θερμικά, χωρίς να κάνουν την πρίζα υποχρεωτική.
Δεν είναι η καλύτερη λύση; Για την Toyota που έχει την τεχνολογία τόσα χρόνια στη γκάμα της, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά ήδη αντικατέστησαν πλήρως κάθε άλλη εναλλακτική. Τώρα είναι σειρά της Stellantis. Εσύ πως το βλέπεις; Θα αγοράσεις κάποιο από τα μοντέλα αυτά με άλλο μοτέρ από το υβριδικό;