ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τest Οικονομίας: To υβριδικό Toyota Yaris Cross έκαψε 4,7 λτ./100 χλμ. σε ταξίδι

42.199 Επισκέψεις στο άρθρο (26/4/2023)
Τest Οικονομίας: To υβριδικό Toyota Yaris Cross έκαψε 4,7 λτ./100 χλμ. σε ταξίδι
3 Φωτογραφίες »

Αλωνίσαμε με το Toyota Yaris Cross όλη τη Μάνη κάνοντας συνολικά 1.030 χλμ. και είχαμε κατανάλωση μόνο 4,7 λτ./100 χλμ.. Το κόλπο με τα υβριδικά για να καις ελάχιστα και στο ταξίδι θα το διαβάστε πιο κάτω.

Κατανάλωση Yaris Cross σε ταξίδι 1.000 χλμ.: 4,7 λτ.

Ξέρουμε ότι το υβριδικό Toyota Yaris Cross είναι κορυφαίο στην κατηγορία του σε κατανάλωση μέσα στην πόλη και ξέρουμε πως τα υβριδικά καίνε λιγότερο και από diesel σε πρόσφατο Test που κάναμε. Αποκλειστικά σε ταξίδι όμως, όπου η οδήγηση περιλαμβάνει εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο, τι θα κάψει ένα υβριδικό;

Τι καλύτερο λοιπόν από το να το δούμε στην πράξη; Φουλάραμε λοιπόν το Yaris Cross με τη Shell V-Power 98 οκτανίων και ξεκινήσαμε για την ιστορική Μάνη και την ευρύτερη περιοχή, συνδυάζοντας εκδρομή με εργασία.

Συνολικά 1.030 χλμ. με κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ.

Αφετηρία μας ήταν η Αθήνα και τερματισμός το Ακρωτήριο Ταίναρο, με πολλές ενδιάμεσες στάσεις, πριν επιστρέψουμε και πάλι στην Αθήνα. Συνολικά γράψαμε 1.030 χλμ. με το Yaris Cross, σε μια διαδρομή μοιρασμένη σε αυτοκινητόδρομο (το κομμάτι Αθήνα-Καλαμάτα) και σε επαρχιακό δίκτυο.

Η μέση κατανάλωση που είχε το ιαπωνικό SUVάκι σε όλη αυτή τη διαδρομή ήταν  4,7 λτ./100 χλμ.. Έτσι με μέσο κόστος της 98άρας στα 1,89 ευρώ (τις μέρες του ταξιδιού μας), η διαδρομή μας στοίχισε 95 ευρώ. Να αναφέρουμε πως η διαδρομή έγινε με δύο άτομα συν τις αποσκευές.

Το Toyota Yaris Cross Hybrid χρησιμοποιεί την τέταρτης γενιάς υβριδική τεχνολογία Toyota HSD (Hybrid Synergy Drive), που συνδυάζει ένα 1.500άρη 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα με ένα ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 116 ίππους και 207 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία των 0,94 kWh και φορτίζει μέσω τη αναγεννητικής πέδησης. Η κίνηση περνάει στους μπροστά τροχούς μέσω ενός compact e-CVT συστήματος μετάδοσης, με το Yaris Cross διαθέτει την ικανότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για λίγα χλμ. και ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα.

Η μέση κατανάλωση που είχε το Yaris Cross στα 1.030 χλμ. ταξιδιού ήταν μόλις 4,7 λτ./100 χλμ., η σε χρήματα 95 ευρώ.


Επιλέξαμε να γεμίσουμε με Shell V-Power Unleaded 98, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία, μεγιστοποιεί την απόδοση στους κινητήρες των υβριδικών οχημάτων.
3 Φωτογραφίες »

Επιλέξαμε να γεμίσουμε με Shell V-Power Unleaded 98, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία, μεγιστοποιεί την απόδοση στους κινητήρες των υβριδικών οχημάτων.

Το κόλπο: μην πατήσετε «ECO» και μην βάλετε μέγιστη ανάκτηση

Το εξαιρετικό νούμερο των 4,7 λτ./100 χλμ. έχει εξήγηση και αφορά στο υβριδικό σύνολο του Yaris Cross και έπειτα στο συνδυασμό του τρόπου οδήγησης με τα χαρακτηριστικά του συστήματος. Αρχικά σε όλη τη διαδρομή οδηγήσαμε οικονομικά. Τι εννοούμε; Στην εθνική χρησιμοποιήσαμε το cruise control ορίζοντας ταχύτητα στα 120 χλμ./ώρα, ενώ στο επαρχιακό δίκτυο προσπαθούσαμε να κρατάμε σταθερό ρυθμό και να εμπλέκουμε όσο περισσότερο γίνεται την ηλεκτρική λειτουργία.

Για να το πετύχουμε δεν επιλέξαμε το πρόγραμμα μέγιστης ανάκτησης, το κουμπί «Β» δηλαδή. Ο λόγος είναι πως στα κατηφορικά σημεία σε φρενάρει πολύ, με αποτέλεσμα μετά να χρειάζεται να πιέσεις περισσότερο το γκάζι και άρα να ανεβάσεις την κατανάλωση. Το μυστικό σε ορεινό δρόμο είναι να είσαι απαλός με το γκάζι και να κρατάς τη φόρα σου. ¶λλωστε το απλό άφημα του γκαζιού εξυπηρετεί για να φορτίσεις την μπαταρία. Στην πόλη το χρειάζεσαι γιατί θα σταματάς συχνά, στο βουνό όμως όχι. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και με το οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης «ECO». Είναι βολικό όταν δεν θες να επιταχύνεις αρκετά, όταν όμως συναντάς ανηφορικά σημεία, θα πιέσεις περισσότερο το μοτέρ σου και θα κάψεις.

Αντίστοιχα στην εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα, ακόμα και στα 120 για μικρό διάστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί ο κινητήρας και η τροφοδοσία να γίνεται από τη μπαταρία. Εξάλλου με το cruise control η μπαταρία θα φορτίσει με το που βρει λίγο κατηφορική κλίση.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Σελίδα 2Mε το Toyota Yaris Cross γυρίσαμε όλη τη Μάνη
Σελίδα 3Aνεση και ασφάλεια από το Yaris Cross στο δρόμο
Hyundai
MIKRA VANS ME MEGALH KAROTSA