Σύμφωνα με τα όσα λέει η «Free Valve AB», η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κατά 12 έως και 17 τοις εκατό, με θετικό αντίκτυπο και στις εκπομπές ρύπων.
Κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους (+vid)
7.333 Επισκέψεις στο άρθρο (27/4/2016)
Μια νέα εντελώς πρωτοποριακή άποψη για τους κινητήρες έχει η «Free Valve AB», θυγατρική εταιρεία της Koenigsegg, που τους θέλει χωρίς εκκεντροφόρους άξονες.
Οι εκκεντροφόροι βρίσκονται στο εσωτερικό των κινητήρων, από την γένεση της ιδέας των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ίσως να ήρθε η ώρα να αλλάξει εντελώς το τοπίο, με την ιδέα που παρουσίασε η εταιρεία Free Valve AB, στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Πεκίνο, για χάρη της ιαπωνικής εταιρείας Qoros. Το Quamfree concept κρύβει κάτω από το καπό του τον κινητήρα χωρίς έκκεντρα.
Ο κινητήρας της σουηδικής εταιρείας χρησιμοποιεί αντί για εκκεντροφόρους άξονες, μια υδροπνευματική - ηλεκτρική τεχνολογία που ονομάζεται PHEA (Pneumatic Hydraulic Electric Actuator) και αναλαμβάνει την διαδικασία βύθισης για κάθε βαλβίδα. Κάτι τέτοιο κάνει το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα πλήρως μεταβλητό για κάθε βαλβίδα ξεχωριστά.
Γιατί να είναι καλύτερο κάτι τέτοιο; Τα αποτελέσματα λέγεται ότι θα είναι περισσότερη ισχύς, σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μικρότερες εκπομπές ρύπων, αλλά και μειωμένο βάρος κινητήρα.
Σύμφωνα με τα όσα λέει η Free Valve AB, η κατανάλωση μειώνεται κατά 12 έως και 17 τοις εκατό σε δοκιμές εργαστηρίου, σε σύγκριση με έναν βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 2,0 λίτρων με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Το concept αναπτύσσεται από το 2000 και πλέον βρίσκεται στην έκτη γενιά του.
Παρόμοια concept έχουν παρουσιαστεί και από άλλες εταιρείες όπως BMW, Lotus και Fiat στο παρελθόν, που χρησιμοποιούσαν ηλεκτρομαγνητισμό, αλλά αποδείχτηκαν πολύ ακριβοί, πολύ αργοί και με μεγάλες καταναλώσεις.