ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Κολόνες της ΔΕΗ ή πολύπριζα φόρτισης αυτοκινήτων;

Κολόνες της ΔΕΗ ή πολύπριζα φόρτισης αυτοκινήτων;

3.995 Επισκέψεις στο άρθρο (30/12/2022)

«Που θα το φορτίζω στην Κυψέλη το ηλεκτρικό χωρίς θέση parking;». Από τις πιο συνηθισμένες (δικαίως) κουβέντες που ακούς όταν μιλάς για ηλεκτρικά. Τώρα όμως ίσως υπάρχει λύση και για αυτό το πρόβλημα σχετικά με τις υποδομές της ηλεκτροκίνησης.

H πιο απλή και φθηνή λύση για φόρτιση εκεί που έχεις παρκάρει

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς φορτιστές παντού, δεν γίνεται. Λέει ο άλλος «στη Νορβηγία τα ηλεκτρικά είναι πρώτα σε πωλήσεις». Μα στη Νορβηγία η αυλή του ενός σπιτιού είναι όσο το οικόπεδο ολόκληρης πολυκατοικίας. Τα έχουμε ξαναπεί, δεν είμαστε Νορβηγία. Δυστυχώς, ή ευτυχώς.
 
Οπότε αν θες ηλεκτρικά, πρέπει να έχεις φορτιστές στα πεζοδρόμια, και εντωμεταξύ περιμένουμε να το καταλάβει η κυβέρνηση και οι δήμοι και να τα δημοπρατήσουν για να ξεκινήσουν οι υποδομές. Όμως γιατί να σκάβεις τα πεζοδρόμια, όταν έχεις κολώνες;
 
Βλέπεις η κολώνα της ΔΕΗ, αυτή που θα έπρεπε να είχε εξαφανιστεί από τις πόλεις μας εδώ και 20 χρόνια, αλλά η υπογειοποίηση (και αυτή) δεν έγινε ποτέ, τώρα δίνει λύση. Από κάθε κολώνα, μια πλεξούδα καλώδια που μπορεί να φτάσει να φορτίσει μέχρι και 8 αυτοκίνητα γύρω γύρω. Κυριολεκτικά ένα χταπόδι πάνω στην κολώνα. Τραβάς το καλώδιό σου, και φορτίζεις.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Οι πρώτες δοκιμές γίνονται ήδη στην Αμερική και φαίνεται πως οι φορτιστές κολώνας είναι η φθηνότερη λύση στο πρόβλημα της αστικής φόρτισης. Κοστίζουν ελάχιστα, και το μόνο στοιχείο υποδομής είναι η χρέωση.
 
Βέβαια υπάρχουν δύο προβλήματα. Το πρώτο είναι το αισθητικό. Γιατί δε φτάνει που έχουμε τις κολώνες μια ανάσα από τα μπαλκόνια μας, με όλα τα καλώδια παροχής, βάλε τώρα 3 μέτρα από το έδαφος, να έχεις και το κουτί με το χταπόδι και όλα τα καλώδια να κρέμονται κάτω όσο φορτίζουν αυτοκίνητα. Όταν δεν φορτίζουν, τα καλώδια είναι τραβηγμένα, αλλά το βράδυ θα είναι σαν ιστοί αράχνης.
 
Και το δεύτερο είναι ο χρόνος φόρτισης. Είπαμε, φτηνά και εύκολα, που σημαίνει πως όπως έρχεται στην κολώνα το εναλλασσόμενο, φορτίζεις με εναλλασσόμενο. Και η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (ΑC) είναι αργή. Μέχρι 4kW, όσο περίπου και όταν φορτίζεις από την πρίζα στο σπίτι χωρίς εγκατάσταση φορτιστή.
 
Δεν πειράζει όμως. Σε τρεις ώρες έχεις 12 kWh, σχεδόν το ένα τέταρτο της μπαταρίας ενός Peugeot e208, και αν το αφήσεις όλο το βράδυ, γεμίζεις σχεδόν τη μισή μπαταρία μιας Ford Mustang Mach-e (με τη μεγαλύτερη μπαταρία στην αγορά). Δεν είναι το τέλειο σενάριο, αλλά είπαμε, είναι φτηνό και εύκολο για όλους.
 
Αξίζει τον κόπο όμως; Αν δεν έχεις ηλεκτρικό γιατί να τρως στη μάπα την αηδία με τα καλώδια; Και αν έχεις θα σε φτάνει να φορτίζεις τόσο αργά; Τι λές όμως, μήπως για την Ελλάδα με τόσες κολώνες και με χαμηλό κόστος υποδομής, είναι η καλύτερη λύση;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

EPILEGONTAS LEASING
CONTI VS NEXEN