Γνωρίζετε ότι το 90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω χαμηλής θερμοκρασίας; Ο στόχος μας πρέπει να είναι πάντα η αύξηση της θερμοκρασίας ομοιόμορφα και σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα. Κάτι τέτοιο, ασφαλώς, δε σημαίνει ότι πρέπει να κινούμαστε από την αρχή με υψηλές στροφές, αλλά ότι η λεγόμενη «προθέρμανση» δεν είναι τόσο σωστή όσο πιστεύετε, τουλάχιστον σε σύγχρονους κινητήρες ψεκασμού. Με το να αφήνετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας να δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να ανεβεί η θερμοκρασία, αφενός αυξάνετε τον χρόνο λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, αφετέρου ξοδεύετε καύσιμα χωρίς λόγο. Η «χρυσή τομή», αλλά ίσως και η σημαντικότερη συμβουλή για την προστασία του κινητήρα είναι η εξής: με την έναρξη λειτουργίας, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, θα πρέπει να αφήνουμε ακίνητο στο ρελαντί το αυτοκίνητο για μόλις 30 δευτερόλεπτα, μόνο και μόνο για να «τρέξει» το λιπαντικό σε όλα τα μέρη του κινητήρα. Αμέσως μετά, ξεκινάμε τη διαδρομή μας οδηγώντας με όσο το δυνατόν χαμηλότερο φορτίο στον κινητήρα. Οι στροφές λειτουργίας δε θα πρέπει να ξεπερνούν τις 2.500-3.000 μέχρι η θερμοκρασία των υγρών να έρθει σε φυσιολογικά επίπεδα. Τέλος, μόλις η θερμοκρασία του ψυκτικού σταθεροποιηθεί ο κινητήρας είναι έτοιμος και πλέον μπορείτε να κινηθείτε με οποιονδήποτε ρυθμό επιθυμείτε.