- Οι γερμανικές μάρκες έχουν περάσει στις πίσω θέσεις του Top 10 πωλήσεων φέτος
- Toyota και μάρκες του Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat) ξεκάθαρα μπροστά
- Hyundai & Suzuki παραμένουν μεγάλοι παίκτες
- Οι γερμανικές μη premium δυσκολεύονται, με την Opel να κάνει τη διαφορά
Οι γερμανικές μάρκες έχουν περάσει στις πίσω θέσεις του Top 10 πωλήσεων φέτος
Το ότι η αγορά και οι προτιμήσεις της άλλαξαν στην Ελλάδα είναι ξεκάθαρο. Που είναι τα SEAT Ibiza που γέμιζαν τους δρόμους; Που είναι οι Octavia που κρατούσαν την κατηγορία ψηλά; Και που είναι τα Golf, τόσα χρόνια κορυφή; Τι έγινε, αλλάξαμε γούστα, άλλαξαν τα αυτοκίνητα ή κάτι άλλο;
Μια ματιά στο πρώτο πεντάμηνο του 2024 και φαίνεται πως η αγορά του αυτοκινήτου την Ελλάδα έχει αλλάξει για τα καλά. Όχι τώρα, αλλά τα νούμερα δείχνουν πως και το 2024 συνεχίζει στην ίδια πορεία που ξεκίνησε πέρυσι και ίσως ακόμη πιο νωρίς. Μια πορεία που βλέπει τα γερμανικά αυτοκίνητα να χάνουν, να μην είναι πλέον η πρώτη προτίμηση, ενώ σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και οι μη γερμανικές μάρκες των γερμανικών ομίλων. Με εξαίρεση ίσως τη Mercedes που είναι πάνω κάτω στην ίδια θέση, αλλά η Mercedes είναι άλλο πράγμα.
Toyota και μάρκες του Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat) ξεκάθαρα μπροστά
Φυσικά την πρωτιά την έχει χωρίς δεύτερη κουβέντα η Toyota, όμως η δεύτερη θέση έχει αλλάξει ριζικά. Στο παρελθόν, η Hyundai, η Nissan, η VW και η Opel όλοι ήταν από κοντά, όμως τώρα είναι η Suzuki και ελάχιστα πίσω τους η Peugeot και η Citroen. Και ο όμιλος Stellantis συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην πρώτη δεκάδα, με τις Opel και Fiat στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα, ο Stellantis έχει 4 μάρκες στην πρώτη 7άδα. Βέβαια το εντυπωσιακό ποσοστό 16,7% της Toyota δεν το φτάνουν οι δύο επόμενες μαζί, όμως 4 δυνατοί παίχτες του Stellantis αγγίζουν το 27%. Σχεδόν 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα είναι Stellantis.
Suzuki και Hyundai παραμένουν μεγάλοι παίκτες
Μέσα σε όλα αυτά δεν αναφερθήκαμε στη Hyundai, που με σχεδόν το 7% των ελληνικών πωλήσεων έχει «μπαστακωθεί» στην 5η θέση με απόσταση από τον επόμενο, ενώ μαζί με την αδελφή Kia (12η), ξεπερνούν το 10% της αγοράς, ένα μεγάλο ποσοστό, μόλις 2,5 μονάδες πίσω από ολόκληρο τον όμιλο VW. Οι Γερμανοί έχουν υποχωρήσει σε όλες τις μάρκες, VW (8η), Skoda (10η), Audi (13η), ενώ SEAT και CUPRA έχουν το 2% των συνολικών πωλήσεων. Τα σκήπτρα των Γερμανών τα κρατάνε οι premium μάρκες που απευθύνονται πάντα σε άλλο κοινό.
Οι γερμανικές μάρκες έχουν πέσει χαμηλότερα, με την Opel να κάνει τη διαφορά
Τι έγινε όμως η καψούρα με τα μοντέλα των γερμανικών ομίλων; θα πει κανείς, μισό λεπτό, η Opel γερμανική είναι και σαφώς, είναι. Όμως ως μέλος του ομίλου Stellantis έχει κάνει στροφή 180 μοιρών, σχεδιαστικά, τεχνολογικά, και σε θέμα τοποθέτησης στην αγορά, χωρίς συμβιβασμούς και συντηρητικά μοντέλα, όπως συνήθιζε. Θα έλεγε κανείς πως η Opel πάει πολύ καλά γιατί ακριβώς είναι μέλος της Stellantis.
Οι άλλοι Γερμανοί όμως; Είναι τα αυτοκίνητά τους πολύ ακριβά; Έχουν κάτι άλλο; Τι συμβαίνει; Τι λες;