Ξεκινά ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της «Εγνατίας»
2.091 Επισκέψεις στο άρθρο (11/12/2020)
Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της «Εγνατίας» ξεκινά σήμερα, την ώρα που οι εργαζόμενοι μιλούν για «μια παραχώρηση ενάντια στο Δημόσιο συμφέρον».
Για μια κίνηση που είναι έναντια στο Δημόσιο συμφέρον μιλά στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για τον διαγωνισμό που ξεκινά σήμερα για την παραχώρηση της «Εγνατίας Οδού». H παραχώρηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας που ξεκινά από την Ηγουμενίτσα και καταλήγει στον Έβρο θα είναι για 35 χρόνια και έχει συγκεντρώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων κοινοπραξιών.
Το σχήμα που θα επενδύσει στην Εγνατία θα αναλάβει την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου και των καθέτων οδικών αξόνων και θα αναβαθμίσει συγκεκριμένους κάθετους άξονες. Υπολογίζεται ότι το συνολικό κόστος της επένδυσης μαζί με τα απαραίτητα έργα μπορεί να φτάσει και το 1,5 δισ. ευρώ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την είσπραξή των διοδίων και θα έχει έσοδα και από την εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).
Από την πλευρά του, ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σε ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζει πως ο οδικός αυτός άξονας «παράγει έσοδα τα οποία καλύπτουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησής του, ενώ εξασφαλίζει και υπερβάλλον κεφάλαιο που μπορεί να διατεθεί σε άλλα έργα ή επενδύσεις» και διερωτάται γιατί ο διαγωνισμός γίνεται εν μέσω πανδημίας, όπου τα έσοδα και η κυκλοφορία των οχημάτων έχει πέσει στο 50%.
Η ανακοίνωση των εργαζομένων: «Στις 11.12.2020 παραχωρείται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, η Εγνατία Οδός και οι Κάθετοι Άξονες, έργο τεράστιας γεωπολιτικής και στρατηγικής σημασίας, που κόστισε στους Έλληνες και Ευρωπαίους πολίτες 7 δις.€.
Η παραχώρηση αυτή είναι ενάντια στο Δημόσιο συμφέρον για τους παρακάτω λόγους:
Το έργο είναι πλήρως κατασκευασμένο και λειτουργικό ήδη από το 2010 και αποπληρώνει τμήμα του Δημόσιου Χρέους.
Παρά το χαμηλότερο τίμημα διοδίων από όλους τους άλλους αυτοκινητοδρόμους, παράγει έσοδα τα οποία καλύπτουν πλήρως τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησής του, ενώ εξασφαλίζει και υπερβάλλον κεφάλαιο που μπορεί να διατεθεί σε άλλα έργα ή επενδύσεις.
Αναρωτιόμαστε, σε ένα έργο που έχει ήδη ολοκληρωθεί, ποιο θα ήταν το εύλογο τίμημα παραχώρησης, ώστε να μην θεωρηθεί «ξεπούλημα» δημόσιας περιουσίας.
Αναρωτιόμαστε πάλι, λόγω της κλειστής διαδικασίας που ακολουθήθηκε, εάν στα τεύχη του διαγωνισμού έχουν αφαιρεθεί οι εργασίες συντήρησης που έχουν εκτελεστεί ή εάν περιλαμβάνεται και επιδότηση του υποψήφιου παραχωρησιούχου για παρόμοιες εργασίες.
Αναρωτιόμαστε τέλος, ποιος νοήμων άνθρωπος μπορεί να πει ότι οι συνθήκες της σταθερά μειωμένης κυκλοφορίας που φτάνουν στο 50% και των αντίστοιχα μειωμένων εσόδων διοδίων, αποτελούν κατάλληλη στιγμή για τη διαμόρφωση οικονομικών προσφορών οι οποίες βασίζονται στην πρόβλεψη μελλοντικών εσόδων.»
... ΒΑΛΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΙΟΔΙΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΑΥΤΑ... ΜΗΝ ΦΤΙΑΧΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΑΝ ΧΑΛΑΣΕΙ, ΑΝΤΕΧΕΙ ΚΑΙ 500 ΧΡΟΝΙΑ!!! ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΗΝ ΣΩΣΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟ.- ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ.-
... ΒΑΛΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΙΟΔΙΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΑΥΤΑ... ΜΗΝ ΦΤΙΑΧΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΑΝ ΧΑΛΑΣΕΙ, ΑΝΤΕΧΕΙ ΚΑΙ 500 ΧΡΟΝΙΑ!!! ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΗΝ ΣΩΣΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟ.- ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ.-