ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ξέρεις πως φρενάρουν τα ηλεκτρικά με ένα πεντάλ;

4.646 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2021)

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν αποκλειστικά δύο πεντάλ, όμως και μόνο το ένα από αυτά, το γκάζι, εκτός του να επιταχύνει το αυτοκίνητο μπορεί να επιβραδύνει ή και να ακινητοποιείται εντελώς. Ξέρεις πως φρενάρουν τα ηλεκτρικά οδηγώντας με ένα πεντάλ μόνο;

Τα ηλεκτρικά μπαίνουν ολοένα και περισσότερο στη ζωή μας και έτσι οι οδηγοί καλό θα είναι να εξοικειώνονται με τις ιδιαιτερότητές τους και να γνωρίζουν τα χούγια τους. Γιατί χρειάζεται αυτή η εξοικείωση; Εκτός του ότι θα πρόκειται για ένα καινούργιο αυτοκίνητο που εκ φύσεως απαιτείται ένα χρονικό διάστημα για να του πάρει κάποιος τον... «αέρα», ουσιαστικά γιατί τα ηλεκτρικά δίνουν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα στους οδηγούς να κάνουν χρήση μόνο του ενός πεντάλ τόσο για να επιταχύνουν, όσο και για να επιβραδύνουν ή και να ακινητοποιήσουν το όχημα.

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Ναι, δύο πεντάλ υπάρχουν, γκάζι και φρένο, ωστόσο χάρη στην τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα (ή την επιβράδυνση), που υπάρχει στα υβριδικά μοντέλα και που είναι πιο έντονη στα ηλεκτρικά, έχουν την ικανότητα να επιβραδύνουν ικανοποιητικά απλά και μόνο αφήνοντας το γκάζι. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η ανάκτηση ενέργειας γίνεται αυτόματα και σε ορισμένες περιπτώσεις ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το βαθμό ανάκτησης που θέλει επιτύχει.
 
Αφήνεις γκάζι και φρενάρει 
Όταν ο οδηγός πιέζει το πεντάλ του γκαζιού για να επιταχύνει, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα για να στείλει την ισχύ στους τροχούς, όταν όμως θέλει να επιβραδύνει (αφήνοντας το γκάζι) το κιβώτιο και κατ΄ επέκταση ο κινητήρας λειτουργούν με τον αντίστροφο τρόπο (σ.σ. σαν να δουλεύουν κόντρα στην φορά του αυτοκινήτου) και η ενέργεια που ανακτάται από αυτή την λειτουργία αποθηκεύεται στη μπαταρία. Με απλά λόγια στην πλειονότητα των καθημερινών φρεναρισμάτων ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το μοτέρ είναι αυτό που εκτελεί το φρενάρισμα, αρκώντας απλά να αφήσει ο οδηγός το γκάζι. Φυσικά σε περίπτωση που υπάρξει ανάγκη για πιο άμεση επιβράδυνση ή κάποιο απότομο φρενάρισμα, τότε ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το φρένο εντείνοντας την επιβράδυνση έως ότου επέλθει η ακινητοποίηση. Μάλιστα, υπάρχουν κάποια μοντέλα τα οποία μπορούν να οδηγηθούν αποκλειστικά και μόνο με το ένα πεντάλ, αν ο οδηγός εξοικειωθεί και μάθει να προλαμβάνει καταστάσεις. Ουσιαστικά, το μόνο που χρειάζεται είναι να υπολογίζει κανείς την απόσταση από το προπορευόμενο (κινούμενο ή σταματημένο) όχημα και να τραβά το πόδι νωρίς από το γκάζι ώστε να επιβραδύνει σταδιακά μέχρι να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο.
 
Τι κερδίζεις 
Τώρα, σε ό,τι αφορά τα οφέλη αυτή της τεχνολογίας, γνωστής και ως one-pedal ή e-Pedal στην περίπτωση της Nissan, εκτός από την ευκολία κατά τη διάρκεια της οδήγησης, εξοικονομείς φθορά στο παραδοσιακό σύστημα πέδησης (τακάκια-δίσκους-ταμπούρα), ενώ ταυτόχρονα μεγιστοποιείς την αυτονομία του αυτοκινήτου, που αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης για τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αφού όσο φρενάρει, φορτίζει.

Έχουν το γκάζι για... φρένο!
Ξέρεις πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το γκάζι μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα αλλά και να επιβραδύνουν μέχρι να ακινητοποιηθούν εντελώς;
Πως σου φαίνεται αυτή η δυνατότητα;

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Autotriti.gr
OPEL